Αντιμετώπιση της σχολικής βίας

Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα που γίνονται τον τελευταίο καιρό στα σχολεία της Κύπρου, νιώθω ότι είναι σημαντικό να γίνει μία σωστή ενημέρωση γύρω από την σχολική βία ή αλλιώς σχολικός εκφοβισμός, ενα φαινόμενο που τα τελευταία εφτά χρόνια παρατηρείται όλο και πιο συχνά, όχι μόνο στην μέση εκπαίδευση αλλά και στην πρωτοβάθμια. 
 
Οι τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου ξεκινάνε πάντα από την επικοινωνία στο σπίτι και στο σχολείο, και κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει ρόλο και ευθύνη για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.
Ο βαθμός εμπλοκής κάθε μέλους, σχετίζεται τόσο με την ιδιότητά του, όσο και με τη σοβαρότητα, τη συχνότητα και την ένταση του περιστατικού εκφοβισμού. Το φαινόμενο της επιθετικής συμπεριφοράς, στο σχολείο είναι σύνθετο, ενώ στην εκδήλωσή του συμβάλλει η αλληλεπίδραση ψυχολογικών, οικογενειακών, κοινωνικών, γνωστικών και συναισθηματικών παραγόντων
 
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
• Ο θύτης, είναι πιο πιθανό να αυτοκτονήσουν παρά το θύμα,.
• 2,3 εκατομμύρια παιδιά παγκόσμια είναι θύμα εκφοβισμού κάθε χρόνο.
• Τα κορίτσια είναι πιο συχνό να είναι στόχος παρά τα αγόρια.
• 45% παιδιών είναι θύμα βίας στο σχολείο πριν τα 18 τους.
Ποιοι όμως είναι οι τρόποι πρόληψης και ΓΙΑΤΙ τα παιδιά βγάζουν μία τέτοια συμπεριφορά.
 
ΠΡΟΛΗΨΗ
Για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, πρέπει να υπάρχει ένας σχολικός Κοινωνικός Λειτουργός, δυστυχώς στην Κύπρο δεν υπάρχει στα σχολεία και ίσως αυτός να είναι ένας από τους λόγους που υπάρχουν τόσο περιστατικά. Ο Κ.Λ συζητά με τους μαθητές για τα δικαιώματά τους, τους κανόνες συμπεριφοράς, στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, και παρέχει από νωρίς στους μαθητές κατάλληλους τρόπους έκφρασης της επιθετικότητας (όπως τα αθλήματα, οι τέχνες κτλ.) και ανάλογες ευκαιρίες για επιτεύγματα και καταξίωση. Επίσης, είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αναγνώριση και τη διαχείριση της βίαιης συμπεριφοράς.

ΓΙΑΤΙ
Οι λόγοι είναι πολλή, όμως κάποιοι από τους πιο συχνούς λόγους είναι¨
• Μίμηση της συμπεριφοράς που βιώνουν στο σπίτι τους.
• Ήταν ο θύτης το θύμα κάποτε.
• Βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια και ταινίες.
• Χαμηλή αυτοεκτίμηση.
• Δεν υπάρχουν όροι και κανόνες στο σπίτι.

Πηγές:
Bullying.co.uk
Huffington post.com
 
 
 

Δειτε Επισης

Μικροί Αρθρωτοί Αντιδραστήρες: Η νέα εποχή της πυρηνικής ενέργειας
Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών υπό την έγκριση της Κοινωνίας
Μάθημα προς την Κύπρο η δικαίωση του Μαυρικίου
Μύθοι και πραγματικότητες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ψυχοκοινωνική στήριξη: Μια πράξη ανθρωπιάς σε έναν κόσμο που αλλάζει
Συμμετοχή του/της διευθυντή/ριας στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Η άλλη όψη της βιβλιογραφίας
Το Δικαστήριο βρήκε τον μοναδικό μάρτυρα κατηγορίας, μέλος της Αστυνομίας και υιό του τότε Αστυνομικού Διευθυντή Πάφου, αναξιόπιστο
19 Μαΐου-Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πάνω απ’ όλα ένα πρότζεκτ ειρήνης
Η έννοια, σκοπός και σημασία της αυτόματης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής (Α.Τ.Α.)