Samsung Galaxy Note 7-Τελικά ήταν η μπαταρία ένοχη;
10:59 - 15 Οκτωβρίου 2016
Ο ξέφρενος ρυθμός στον οποίον κινείται ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά των smartphone φέρεται ως ο ηθικός αυτουργός των εκρήξεων στα Samsung Galaxy Note 7. Στην προσπάθειά της να κλέψει την παράσταση από το iPhone 7 και μάλιστα με ένα τηλέφωνο εξαιρετικά προηγμένο σε κάθε του λεπτομέρειεα, η Samsung ώθησε, πιθανώς πέρα από τα όριά τους, τις διαδικασίες παραγωγής του Note 7.
Ο αδύναμος κρίκος αποδείχθηκε πως ήταν οι μπαταρίες: Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι μικροσκοπικές αναλύσεις έδειξαν ότι στα ενδότερα των μπαταριών υπήρξε επαφή ανάμεσα σε συστοιχίες ηλεκτροδίων, οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες είναι εντελώς απομονωμένες.
Σύμφωνα με μίαν εκδοχή, αυτό συνέβη διότι οι μπαταρίες ήταν κατά τι μεγαλύτερες από το προβλεπόμενο μέγεθος και κάμφθηκαν στις άκρες τους, οπότε η παραμόρφωση προκάλεσε βραχυκύκλωμα και, κατά αλυσιδωτή συνέπεια, ανάφλεξη. Επίσης, η Samsung υπερηφανεύεται για τις πλαϊνές καμπύλες της οθόνης των κορυφαίων τηλεφώνων της, ένα αναμφίβολα εντυπωσιακό στοιχείο, το οποίο όμως φαίνεται πως έχει παρενέργειες. Η μπαταρία στα Note 7 είναι σταθερά προσαρμοσμένη (συγκολλημένη για την ακρίβεια) στο στέλεχος της συσκευής. Αυτό σημαίνει πως αφ' ενός η μπαταρία υφίσταται αυξημένες στρεπτικές πιέσεις, αφ' ετέρου, εάν προκύψει αστοχία και το τηλέφωνο πιάσει φωτιά, είναι πολύ δύσκολο δια της «νεκροψίας» να γίνει εκ των υστέρων διερεύνηση της αιτίας που προκάλεσε τη βλάβη.
Στην κούρσα ταχύτητας και την πλειοδοσία θελγήτρων του ενός κινητού έναντι του άλλου, ένα «καυτό» ζήτημα είναι η δυνατότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας σε σχέση με τη διάρκεια ζωής της. Η Samsung προέβαλε σαν ένα σοβαρό πλεονέκτημα του Note 7 το πόσο γρήγορα μπορεί να φορτιστεί, ιδιαίτερα δια της ασύρματης οδού. Ομως, η ταχυφόρτιση είναι μια διαδικασία που αυξάνει την πίεση στο εσωτερικό κύκλωμα της μπαταρίας και προκαλεί υπερθέρμανση. Ο κίνδυνος βραχυκυκλώματος αυξάνεται, η μπαταρία μπορεί αίφθνης να «πρηστεί» και να διαλύσει το περίβλημα του τηλεφώνου ή και να «σκάσει» κυριολεκτικά, μέσα σε φωτιά και καπνό.
Αναπόφευκτα, ακούσιος πρωταγωνιστής στην υπόθεση με τα ελαττωματικά Note 7 είναι ο κατασκευαστής των μπαταριών ιόντων λιθίου και προμηθευτής της Samsung. Κατ' αρχήν οι ευθύνες επιρρίφθηκαν στην θυγατρική Samsung SDI η οποία έως πρόσφατα κατασκεύαζε το 65% των μπαταριών που τοποθετούνταν στις συσκευές της Samsung. Μετά από ένα πρώτο κύμα αναφλέξεων που παρατηρήθηκε τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανέθεσε τον κύριο όγκο των παραγγελιών της στην κινέζικη Amperex, θυγατρική της παλιάς καλής ιαπωνικής TDK.
Υπό την επίβλεψή της και βάσει των προδιαγραφών της Samsung, οι μπαταρίες σε πρώτη φάση κατασκευάζονται στην Κορέα και την Κίνα, ενώ η παραγωγή τους ολοκληρώνεται στο Βιετνάμ.
Σε κάποιο στάδιο αυτής της κυκλοφορίας εκατομμυρίων μπαταριών ιόντων λιθίου ανά την Απω Ανατολή, ενδέχεται να παρεισφρήσουν διαφόρων ειδών παράσιτα. Εξού και η Samsung κατ' ουσίαν δεν είναι σε θέση να εντοπίσει ακριβώς το δαίμονα που καταστρέφει τις συσκευές της στα χέρια των ανύποπτων πελατών της. Καθώς οι μπαταρίες φαίνεται ότι εκρήγνυνται είτε είναι παραγωγής SDI είτε Amperex, καθιστά επισφαλή ακόμη και την υπόθεση ότι για όλα φταίνε οι μπαταρίες και όχι το ίδιο το Note 7. Η ανάκληση και η διακοπή παραγωγής της συσκευής, μάλλον ενισχύει την υποψία ότι, πιθανότατα, οι εκρήξεις δεν οφείλονται μόνο στις μπαταρίες.
Σύμφωνα με μίαν εκδοχή, αυτό συνέβη διότι οι μπαταρίες ήταν κατά τι μεγαλύτερες από το προβλεπόμενο μέγεθος και κάμφθηκαν στις άκρες τους, οπότε η παραμόρφωση προκάλεσε βραχυκύκλωμα και, κατά αλυσιδωτή συνέπεια, ανάφλεξη. Επίσης, η Samsung υπερηφανεύεται για τις πλαϊνές καμπύλες της οθόνης των κορυφαίων τηλεφώνων της, ένα αναμφίβολα εντυπωσιακό στοιχείο, το οποίο όμως φαίνεται πως έχει παρενέργειες. Η μπαταρία στα Note 7 είναι σταθερά προσαρμοσμένη (συγκολλημένη για την ακρίβεια) στο στέλεχος της συσκευής. Αυτό σημαίνει πως αφ' ενός η μπαταρία υφίσταται αυξημένες στρεπτικές πιέσεις, αφ' ετέρου, εάν προκύψει αστοχία και το τηλέφωνο πιάσει φωτιά, είναι πολύ δύσκολο δια της «νεκροψίας» να γίνει εκ των υστέρων διερεύνηση της αιτίας που προκάλεσε τη βλάβη.
Στην κούρσα ταχύτητας και την πλειοδοσία θελγήτρων του ενός κινητού έναντι του άλλου, ένα «καυτό» ζήτημα είναι η δυνατότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας σε σχέση με τη διάρκεια ζωής της. Η Samsung προέβαλε σαν ένα σοβαρό πλεονέκτημα του Note 7 το πόσο γρήγορα μπορεί να φορτιστεί, ιδιαίτερα δια της ασύρματης οδού. Ομως, η ταχυφόρτιση είναι μια διαδικασία που αυξάνει την πίεση στο εσωτερικό κύκλωμα της μπαταρίας και προκαλεί υπερθέρμανση. Ο κίνδυνος βραχυκυκλώματος αυξάνεται, η μπαταρία μπορεί αίφθνης να «πρηστεί» και να διαλύσει το περίβλημα του τηλεφώνου ή και να «σκάσει» κυριολεκτικά, μέσα σε φωτιά και καπνό.
Αναπόφευκτα, ακούσιος πρωταγωνιστής στην υπόθεση με τα ελαττωματικά Note 7 είναι ο κατασκευαστής των μπαταριών ιόντων λιθίου και προμηθευτής της Samsung. Κατ' αρχήν οι ευθύνες επιρρίφθηκαν στην θυγατρική Samsung SDI η οποία έως πρόσφατα κατασκεύαζε το 65% των μπαταριών που τοποθετούνταν στις συσκευές της Samsung. Μετά από ένα πρώτο κύμα αναφλέξεων που παρατηρήθηκε τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανέθεσε τον κύριο όγκο των παραγγελιών της στην κινέζικη Amperex, θυγατρική της παλιάς καλής ιαπωνικής TDK.
Υπό την επίβλεψή της και βάσει των προδιαγραφών της Samsung, οι μπαταρίες σε πρώτη φάση κατασκευάζονται στην Κορέα και την Κίνα, ενώ η παραγωγή τους ολοκληρώνεται στο Βιετνάμ.
Σε κάποιο στάδιο αυτής της κυκλοφορίας εκατομμυρίων μπαταριών ιόντων λιθίου ανά την Απω Ανατολή, ενδέχεται να παρεισφρήσουν διαφόρων ειδών παράσιτα. Εξού και η Samsung κατ' ουσίαν δεν είναι σε θέση να εντοπίσει ακριβώς το δαίμονα που καταστρέφει τις συσκευές της στα χέρια των ανύποπτων πελατών της. Καθώς οι μπαταρίες φαίνεται ότι εκρήγνυνται είτε είναι παραγωγής SDI είτε Amperex, καθιστά επισφαλή ακόμη και την υπόθεση ότι για όλα φταίνε οι μπαταρίες και όχι το ίδιο το Note 7. Η ανάκληση και η διακοπή παραγωγής της συσκευής, μάλλον ενισχύει την υποψία ότι, πιθανότατα, οι εκρήξεις δεν οφείλονται μόνο στις μπαταρίες.
Πηγή: protothema