Θολώνει το πεδίο στο λιμάνι Λεμεσού για τις γεωτρήσεις

Αρκετές γκρίζες ζώνες φαίνεται πως έχει να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση με τις εταιρείες προτού δούμε το τρυπάνι της Total να πιάνει δουλειά στο οικόπεδο 11 καθώς οι ιδιωτικοί επενδυτές στο Λιμάνι της Λεμεσού εμφανίζονται ενοχλημένοι από τη συμφωνία με την EDT Offsshore.

Όπως είναι γνωστό, η κοινοπραξία των εταιρειών DP World Limited και G.A.P. Vassilopoulos Public Ltd ανέλαβε το κομμάτι των Θαλάσσιων Υπηρεσιών, στο οποίο συμμετέχει και η P&O Maritime, θυγατρική εταιρεία της DP World Limited. 

Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες του EnergyNews, η P&O Maritime παρουσιάστηκε ενοχλημένη από τη συμφωνία της Total E&P Cyprus B.V με την EDT Offsshore μιας και στο συμβόλαιό της με την Κυβέρνηση έχει αναλάβει την αποκλειστικότητα στις θαλάσσιες υπηρεσίες. 

Όπως διευκρίνισε στο EnergyNews ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης, η P&O Maritime έχει πράγματι εκφράσει ανησυχίες για κάποιες επιπλέον πλατφόρμες που θα εγκατασταθούν από την EDT Offsshore στο λιμάνι της Λεμεσού και κατά πόσο αυτές θα επηρεάζουν τις δικές της εργασίες. 

Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως οι λιμενικές υπηρεσίες έχουν παραχωρηθεί από την Αρχή Λιμένων στην DP World και κατ’ επέκταση αν η EDT Offsshore δεν παρέχει λιμενικές υπηρεσίες δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

«Όσον αφορά την P&O Maritime και τις θαλάσσιες υπηρεσίες πρέπει να δοθούν κάποιες διευκρινίσεις από την EDT για κάποιες πλατφόρμες που έχει σκοπό να εγκαταστήσει ώστε να δούμε αν θα εμποδίζουν τις λιμενικές υπηρεσίες», εξήγησε, προσθέτοντας πως όλα αυτά είναι φυσιολογικά όταν υπογράφονται συμβόλαια και πρέπει να διευκρινιστεί τι θα κάνει ο καθένας. 

Ο κ. Δημητριάδης εμφανίστηκε καθησυχαστικός αναφέροντας πως έχουν ήδη διευθετηθεί συναντήσεις με τις δύο πλευρές για να ξεκαθαριστούν οι γκρίζες ζώνες που υπάρχουν. «Δεν πρόκειται για κάτι που δεν μπορεί να επιλυθεί. Το σημαντικό είναι ότι τελικά υπάρχουν πολλοί χώροι στη Λεμεσό για να εξυπηρετηθούν όλοι», υποστήριξε.