Τα «όπλα» της Ζέτας για την καταπολέμηση της ανεργίας

Η Βουλή δεν μπορεί να ρυθμίζει τα ωράρια των καταστημάτων, δήλωσε σε αποκλειστική της συνέντευξη στον Reporter η Υπουργός Εργασίας Ζέτα Αιμιλιανίδου, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι στην περίπτωση κατά την οποία η κυβέρνηση χάσει στο Ανώτατο, τότε, οι καταστηματάρχες, που παρανόμησαν, ενδεχομένως να διωχθούν ποινικά (νόμος του 2006).
 
 
Σύμφωνα πάντως με την Υπουργό, λόγω της επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων έχουν εργοδοτηθεί πέραν των 8.000 πολιτών, οι οποίοι βρίσκονταν στην ανεργία.
 
Σημείωσε εξάλλου ότι η ανεργία μειώθηκε στο 14,7% και διαψευστήκαν οι προβλέψεις ότι θα ξεπερνούσε το 20%. Παρόλα αυτά, είπε, η ανεργία εξακολουθεί να είναι υψηλή.

Αναφερόμενη στα σχέδια της ΑΝΑΔ, η Ζέτα Αιμιλιανίδου δήλωσε ότι περίπου 50% των νέων πτυχιούχων, που τοποθετήθηκαν σε εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, εξασφάλισαν μόνιμη θέση εργασίας. 
 
Με το τελευταίο Σχέδιο που υλοποιήθηκε πρόσφατα και απευθυνόταν σε μακροχρόνια ανέργους, έχουν προσληφθεί 1.176 μακροχρόνια άνεργοι σε μόνιμες θέσεις εργασίας, σημείωσε η Υπουργός.

Επιπλέον, είπε η Υπουργός, για το 2016 "προγραμματίσαμε την προκήρυξη 7 νέων σχεδίων με στόχο την πρόσληψη όσο το δυνατόν περισσότερων ανέργων, με έμφαση στους άνεργους νέους".

Τάχθηκε παράλληλα υπέρ της παραχώρησης άδειας πατρότητας με αποδοχές, καθώς, όπως είπε «είναι θέμα ισότητας», σημειώνοντας ότι το Υπουργείο βρίσκεται στο στάδιο της διεξαγωγής της αναλογιστικής μελέτης, για να υπολογιστεί το συνολικό κόστος. «Αυτή τη στιγμή δεν είναι ο κατάλληλος καιρός για να αυξήσουμε τις εισφορές», είπε.

Εξάλλου, προωθείται νομοσχέδιο για τη δημιουργία ενιαίου σώματος επιθεωρητών με διευρυμένες αρμοδιότητες για τα θέματα εργασιακών δικαιωμάτων.

Σε σχέση με το ΕΕΕ, η Υπουργός ανέφερε ότι γύρω στις 35.000 οικογένειες στηρίζονται από το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, η πλειοψηφία των οποίων αφορά ανέργους, εργαζόμενους με χαμηλά εισοδήματα ή αυτοεργοδοτούμενους οι οποίοι δεν λάμβαναν καμία στήριξη ή επαρκή στήριξη από το κράτος μέχρι το 2014.
 
Αυτούσια η συνέντευξη
 
Μείωση των ωρών εργασίας λόγω καταψήφισης των σχετικών κανονισμών της Κυβέρνησης από την Ολομέλεια της Βουλής:
-    Με τι συνεπάγεται αυτή η εξέλιξη; 
-    Εξετάζονται τρόποι εξεύρεσης της χρυσής τομής και ποιοι είναι αυτοί;

Η πλήρης ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου εξέτασε το θέμα αυτό και αποφάσισε ομόφωνα ότι τα θέματα που αφορούν στα ωράρια των καταστημάτων είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα της εκτελεστικής εξουσίας (της Κυβέρνησης). Τη θέση αυτή ανέλυσε ενώπιον της Βουλής και ο Γενικός Εισαγγελέας αμέσως μετά την εν λόγω απόφαση, ότι δεν μπορεί η Βουλή να ρυθμίζει τα ωράρια των καταστημάτων. Η Βουλή, παρά την απόφαση της ολομέλειας του Ανωτάτου Δικαστηρίου, καταψήφισε τους κανονισμούς που η Κυβέρνηση είχε καταθέσει για τη ρύθμιση του θέματος. Μετά από αυτή την εξέλιξη και ενόψει της θέσης του Γενικού Εισαγγελέα στον οποίο η Κυβέρνηση αποτάθηκε για την καθοδήγηση του, αποφασίστηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και από το Υπουργικό Συμβούλιο η προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο με βάση το άρθρο 139 του Συντάγματος για να ληφθεί η τελική απόφαση επί του θέματος των ωραρίων των καταστημάτων. Θα ήθελα να σημειώσω ότι οι κανονισμοί που κατατέθηκαν από την Κυβέρνηση, είχαν συζητηθεί εις βάθος τους προηγούμενους μήνες με όλους τους επηρεαζόμενους και αποτελούν, κατά την άποψη της Κυβέρνησης, τον πιο ορθό χειρισμό για το θέμα αυτό. Βάσει των Κανονισμών αυτών, τα καταστήματα θα μπορούσαν να ανοίγουν τις Κυριακές μόνο μετά τις 11:00 το πρωί και μέχρι τις 7:00 το βράδυ, ωράριο που εξυπηρετεί και τον καταναλωτή αλλά και τους εργαζόμενους.  Ας μην παραγνωρίζεται ότι λόγω της επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων έχουν εργοδοτηθεί πέραν των 8.000 συμπολιτών μας οι οποίοι βρίσκονταν στην ανεργία. Σημαντική επίσης πτυχή του θέματος είναι και το ότι η πολιτική αυτή συνάδει πλήρως με την πολιτική της Κυβέρνησης για επέκταση της τουριστικής περιόδου και τους χειμερινούς μήνες, πολιτική η οποία δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά εάν αποφασιστεί διά Νόμου ότι οι χειμερινοί μήνες δεν είναι τουριστικοί μήνες. Η εισήγηση για 6 μήνες ανοικτά τα γενικά καταστήματα και 6 μήνες κλειστά δεν μπορεί να υιοθετηθεί για τον απλό λόγο ότι η Κυβέρνηση με πράξεις της δεν θα μπορούσε ποτέ όσους συμπολίτες μας βρήκαν εργασία να τους στείλει ξανά στην ανεργία, εφαρμόζοντας πολιτικές οι οποίες ουσιαστικά έχουν ως αποτέλεσμα απολύσεις ανθρώπων σε μια περίοδο που η ανεργία κατά κοινή ομολογία, παρά τις μειώσεις που παρουσιάζει σε σχέση με τα ποσοστά που υπήρχαν τον Φεβρουάριο 2013, είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος μας.

Είτε συμφωνεί κάποιος είτε όχι με τη νομοθεσία για τα ωράρια, υπήρξε παραβίαση. Αν χάσει η κυβέρνηση στο Ανώτατο, αυτές οι επιχειρήσεις θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα.

Δεν είναι θέμα προστίμου, αλλά ποινικής δίωξης. Ο νόμος του 2006 προνοεί άσκηση ποινικής δίωξης.

Λέγεται ότι τα καταστήματα άνοιξαν με προτροπή της κυβέρνησης…

Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Η κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή είπε ότι θα εφαρμόσει το νόμο του 2006 με βάση το τεκμήριο της συνταγματικότητας. Άρα, δεν θα μπορούσαμε να προκαταλάβουμε απόφαση του Ανωτάτου, εν σχέση με τη συνταγματικότητα ή όχι η της απόρριψης των κανονισμών. Από την άλλη, ο καθένας, και δεν μπορώ να μιλήσω εγώ για τους καταστηματάρχες, παίρνει τις δικές του αποφάσεις.
 
Διότι, αν η κυβέρνηση χάσει στο Ανώτατο, αυτές οι επιχειρήσεις θα υποστούν συνέπειες. Δεν θα έχουν απαιτήσεις από το κράτος; 

Σε καμιά περίπτωση. Δεν μπορεί να είναι το κράτος υπεύθυνο για αποφάσεις, που λαμβάνονται από ιδιώτες.
 
Μισθοί, ανεργία:
Θεωρείτε ότι η Κύπρος εξήλθε του φαύλου κύκλου της ανεργίας και της ύφεσης;

Με βάση τα τελευταία στοιχεία, η ανεργία μειώθηκε στο 14,7% και καταγράφεται μείωση τόσο όσο αφορά τα προηγούμενα χρόνια αλλά και καθόσον αφορά κάποιες προβλέψεις ότι η ανεργία θα ξεπερνούσε το 20%. Παρόλα αυτά, η ανεργία εξακολουθεί να είναι υψηλή και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας. Πιστεύω ότι θα συνεχιστεί η σταδιακή μείωση της ανεργίας με την ανάπτυξη και τησυνεπακόλουθη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Είναι τελικά βοηθητικά τα προγράμματα της ΑΝΑΔ;

Μέσα από τα σχέδια κατάρτισης και απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας για άνεργους πτυχιούχους ή απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εφαρμόζει το Υπουργείο τα τελευταία 3 χρόνια, έχει προσφερθεί η ευκαιρία για απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας σε 7.000 άνεργους νέους. Οι νέοι αυτοί είχαν την ευκαιρία να καταρτιστούν και να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία στο θέμα των σπουδών ή της επιλογής τους για 6 μήνες, σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον, λαμβάνοντας επίδομα κατάρτισης. Βάσει της έρευνας της ΑΝΑΔ που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, περίπου 50% των νέων πτυχιούχων που τοποθετήθηκαν σε εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, εξασφάλισαν μόνιμη θέση εργασίας. Συνεπώς, βάσει των πιο πάνω, έχει αποδειχθεί ότι τα προγράμματα αυτά είναι πολύ χρήσιμα για τους νέους μας και τους παρέχουν επιπρόσθετα ευκαιρίες εργοδότησης.

Με ποιο τρόπο αναμένετε να ανακάμψει η οικονομία του τόπου, όταν ο βασικός αιμοδότης, οι νέοι, υποαμείβονται ή βρίσκονται στην ανεργία;

Αναφορικά με την ανεργία των νέων, η οποία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος μας, έχουμε προβεί σε αρκετές ενέργειες όπως την προκήρυξη σχεδίων επιδότησης μέχρι και 65% του κόστους πρόσληψης ανέργων νέων. Τα προγράμματα αυτά αποδείχτηκαν επιτυχή, καθώς αρκετοί νέοι αλλά και μακροχρόνια άνεργοι έχουν προσληφθεί παρά την οικονομική κρίση.Με το τελευταίο Σχέδιο που υλοποιήθηκε πρόσφατα και απευθυνόταν σε μακροχρόνια ανέργους, έχουν προσληφθεί 1.176 μακροχρόνια άνεργοι σε μόνιμες θέσεις εργασίας. Για το 2016 προγραμματίσαμε την προκήρυξη 7 νέων σχεδίων με στόχο την πρόσληψη όσο το δυνατόν περισσότερων ανέργων, με έμφαση στους άνεργους νέους. Εξάλλου, να αναφέρουμε ότι οι εργοδότες που αξιοποιούν τα προγράμματα αυτά για επιδότηση της πρόσληψης ανέργων, όπως για παράδειγμα το σχέδιο στελέχωσης επιχειρήσεων με απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με προϋπολογισμό €4 εκ., έχουν υποχρέωση να προσφέρουν στους νεοπροσληφθέντες τουλάχιστο τον κατώτατο μισθό ύψους €870 μηνιαίως ή σε κάποιες περιπτώσεις όπως το πιο πάνω σχέδιο, περισσότερα. Όσο αφορά την ανεργία στους νέους, πραγματικά είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα διότι οι νέοι είναι το μέλλον του τόπου μας. Αυτή τη στιγμή, το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας είναι στους νέους. Δεν πρέπει να χάσουμε μια ολόκληρη γενιά. Μόνο με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας θα επιλυθεί το πρόβλημα της ανεργίας. 
 
Κυριαρχεί η είδηση για τα δικαιώματα των εργαζομένων σε σχέση με τα εργασιακά τους κεκτημένα. Παρόλα αυτά, σε πολλές περιπτώσεις φαίνεται ότι καταπατούνται τα εν λόγω δικαιώματα.

Η Κυβέρνηση έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων πραγματοποιώντας πέραν των 3.500 επιθεωρήσεων ετησίως σε εργοδότες για τα θέματα που αφορούν αυτά τα δικαιώματα. Οι επιθεωρήσεις αυτές δεν εξαντλούνται βεβαίως σε παραινέσεις, αφού οποτεδήποτε εντοπιστεί να παραβιάζει τη νομοθεσία, οι εργοδότες καταγγέλλονται σύμφωνα με τις πρόνοιες της νομοθεσίας. Σύντομα καταθέτουμε Νομοσχέδιο για τη δημιουργία ενιαίου σώματος επιθεωρητών με διευρυμένες αρμοδιότητες για τα θέματα αυτά καθώς και αυστηρότερες ποινές, διοικητικά πρόστιμα και άλλες σχετικές διατάξεις αναφορικά με τους παρανομούντες.  Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει σε τροποποίηση του Νόμου που αφορά την αδήλωτη εργασία, έπειτα από εκτενή μελέτη του όλου θέματος και τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων από το Διεθνές Γραφείο Εργασίας και από το Βέλγιο. Η τροποποιημένη Νομοθεσία η οποία σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή θα μας επιτρέψει να ελέγξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόβλημα της αδήλωτης εργασίας. Ας μην παραγνωρίζεται ότι η οποιαδήποτε αδήλωτη εργασία στερεί θέση εργασίας από κάποιον άνεργο, ενώ ουσιαστικά επιφέρει άνισο ανταγωνισμό μεταξύ επιχειρήσεων, δημιουργώντας ταυτόχρονα πρόβλημα στους ίδιους τους ανασφάλιστους εργαζόμενους. Το τμήμα εργασιακών σχέσεων του Υπουργείου διενεργεί ελέγχους κάθε βδομάδα για τις ώρες εργασίας, την αμοιβή, όπου υπάρχει κατώτατος μισθός, για την υπερωριακή αμοιβή κλπ. Την Κυριακή πρέπει να αμείβονται 2 προς 1. Προβαίνουμε σε επιθεωρήσεις και ποινικές διώξεις για αυτό το θέμα.  Παρακολουθούμε τις ώρες εργασίας, αν καταβάλλεται ο 13ος, παρακολουθούμε αν οι εργαζόμενοι πληρώνονται διπλά τις μέρες που πρέπει. Όλα αυτά ελέγχονται και προβαίνουμε σε ποινικές διώξεις. Έχουμε ανώνυμες και επώνυμες καταγγελίες από εργαζόμενους, αλλά και αυτοβούλως προβαίνουμε σε επιθεωρήσεις για να δούμε αν κάποιος εργοδότης εκμεταλλεύεται τον εργαζόμενο του. 

Εντοπίσατε περιπτώσεις εκμετάλλευσης;

Το Υπουργείο Εργασίας, μετά από χιλιάδες ελέγχους, τους οποίους διενήργησε προώθησε πάρα πολλές ποινικές διώξεις για αδήλωτη εργασία και γι’ αυτό ένα από τα κύρια ζητήματα μας εδώ και 2 χρόνια ήταν η πλήρης μελέτη του προβλήματος αυτού και τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με την κατάθεση του Νομοσχεδίου. Επιπλέον εκδόθηκαν 1,500 εξώδικα για καθυστέρηση ή μη καταβολή τριπτύχου, το οποίο ουσιαστικά είναι το έγγραφο, που σηματοδοτεί την έναρξη εργοδότησης. Παράλληλα, διενεργήθηκαν 2,900 επιθεωρήσεις, σε σχέση με τα εργασιακά δικαιώματα (προστασία μισθών, εκμετάλλευση, 13ος, υπερωρίες κ.α) και ασκήθηκε ποινική δίωξη σε 370 περιπτώσεις.

Τι γίνεται με την άδεια πατρότητας; Πού βρίσκεται η διαδικασία;

Είμαι υπέρ της άδειας πατρότητας διότι είναι θέμα ισότητας και για να γίνει πράξη η ισότητα, χρειάζεται, εκτός από το νομοθετικό πλαίσιο, που είναι πλήρες, η λήψη κάποιων άλλων μέτρων. Είμαστε στο στάδιο της διεξαγωγής της αναλογιστικής μελέτης διότι πρέπει να δούμε πόσο είναι το συνολικό κόστος, ώστε να καλύψουμε από τη μια την άδεια πατρότητας χωρίς να μειώσουμε επιδόματα της γυναίκας. Δεν είναι καιρός να αυξήσουμε τις εισφορές. Ο μόνος τρόπος για δημιουργία σχεδίων για παραχώρηση άλλων επιδομάτων από το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, είναι η αύξηση εισφορών. Αυτή τη στιγμή δεν είναι ο κατάλληλος καιρός για να αυξήσουμε τις εισφορές. 

Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
Κρίνετε επιτυχημένη την εφαρμογή του ΕΕΕ; Εντοπίζετε ζητήματα τα οποία χρήζουν περεταίρω βελτίωσης;

Από την αρχή ήταν και παραμένει η δική μου θέση ότι ένα τόσο ριζοσπαστικό και καινοτόμο μέτρο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, χρειάζεται κάποιο χρόνο προσαρμογής για να εφαρμοστεί πλήρως. Με την εφαρμογή του νέου αυτού μέτρου παραλήφθηκαν πέραν των 75.000 αιτήσεων και ήταν αναμενόμενο ότι θα χρειαζόταν κάποιος χρόνος για να εξεταστούν οι αιτήσεις, και αυτό το τεράστιο έργο έχει ολοκληρωθεί. Οι νέες αιτήσεις που παραλαμβάνονται από τούδε και στο εξής, εξετάζονται εντός δύο μηνών, όταν με το προηγούμενο σύστημα κοινωνικής πρόνοιας, το δημόσιο βοήθημα, οι αιτήσεις χρειάζονταν τουλάχιστο 6-8 μήνες για εξέταση και λήψη απόφασης. Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι σήμερα, για πρώτη φορά, γίνονται πραγματικοί και συστηματικοί έλεγχοι ώστε να εγκρίνονται μόνο οι αιτήσεις που πληρούν τις πρόνοιες και τα κριτήρια της νομοθεσίας, μέσω ενός αξιόπιστου συστήματος ελέγχου. Σήμερα, γύρω στις 35.000 οικογένειες στηρίζονται από το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, η πλειοψηφία των οποίων αφορά ανέργους, εργαζόμενους με χαμηλά εισοδήματα ή αυτοεργοδοτούμενους οι οποίοι δεν λάμβαναν καμία στήριξη ή επαρκή στήριξη από το κράτος μέχρι το 2014. Επιπλέον, έχουμε προχωρήσει στην εξέταση των αιτημάτων για παροχή φροντίδας που έχουν υποβληθεί από χαμηλοσυνταξιούχους, από τους οποίους ένας σημαντικός αριθμός έχουν καταστεί δικαιούχοι του ΕΕΕ. Βάσει των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των αναγκών τους για φροντίδα, σε αυτά τα νοικοκυριά παρέχεται επίδομα ή υπηρεσίες φροντίδας επιπλέον του οποιουδήποτε άλλου επιδόματος.

Επιπρόσθετα, με τον περί Κοινωνικών Παροχών Νόμο και την εφαρμογή της μεταρρύθμισης, έχουμε πετύχει τα ακόλουθα: 

1.    Έχει δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Μητρώο Κοινωνικών Παροχών όπου για πρώτη φορά, τα στοιχεία όλων όσων λαμβάνουν κοινωνικές παροχές καταχωρούνται αλλά και ελέγχονται πλήρως ως προς την ορθότητα και την πληρότητα τους έτσι ώστε μόνο όσοι είναι πραγματικά δικαιούχοι να επωφελούνται των επιδομάτων. Αυτό άλλωστε είναι Κοινωνική Δικαιοσύνη.
2.    Ο τρόπος λειτουργίας των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας αλλάζει άρδην ώστε οι Λειτουργοί Ευημερίας να μην απασχολούνται στον έλεγχο αιτήσεων και τη διαχείριση χρημάτων αλλά να είναι δίπλα και να στηρίζουν πρώτιστα την οικογένεια και τους πολίτες.
3.    Συνδέεται η παροχή επιδομάτων με ενεργές πολιτικές και ισχυρά κίνητρα για ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας. Έτσι, η φιλοσοφία παροχής επιδομάτων περιλαμβάνει πλέον και τη διαδικασία αναζήτησης εργασίας.

Εντός του 2016 το Υπουργείο ολοκληρώνει την 2η και 3η φάσης της μεταρρύθμισης αυτής μέσω:

1.    Της ενίσχυσης των ευάλωτων ομάδων με παροχή φροντίδας και άλλων υπηρεσιών που στόχο έχουν να καλύψουν τις ανάγκες των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού όπως των υπερήλικων και των ατόμων με αναπηρία,
2.    Την εφαρμογή του Σχεδίου Κοινωνικής Παρέμβασης από τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας και τους Λειτουργούς Ευημερίας, που αφορά στην έγκαιρη και ορθή αντιμετώπιση οικογενειακών, κοινωνικών, ψυχικών και άλλων προβλημάτων που τυχόν να αντιμετωπίζει η οποιαδήποτε οικογένεια ή πολίτης,
3.    Την διασύνδεσης της παροχής επιδομάτων με την ένταξη στην αγορά εργασίας και την εφαρμογή του ΣχεδίουΚοινωφελούς Εργασίας ώστε να μην υπάρχει παγίδευση στα επιδόματα.
 
Τα σχέδια αυτά θα απευθύνονται σε όλους τους δικαιούχους ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος οι οποίοι είναι ηλικίας 18-60 και οι οποίοι είναι άνεργοι ή υποαπασχολούνται ενώ είναι ικανοί προς εργασία. Εξαιρούνται δηλαδή, βάσει της Νομοθεσίας, οι συνταξιούχοι, τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα που βρίσκονται σε εργασία, σπουδές ή κατάρτιση και είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να βοηθήσουν στην ένταξη των δικαιούχων στην αγορά εργασίας.
 
Θεωρώ ότι είναι μια μεταρρύθμιση, την οποία είχε ανάγκη ο άνεργος, ο χαμηλά αμειβόμενος, ο αυτοεργοδοτούμενος, που έκλεισε η επιχείρηση του, ο μακροχρόνια άνεργος. Αυτή η μεταρρύθμιση ήταν πραγματικά αναγκαία και έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια διότι, ένα κράτος, το οποίο νοιάζεται για τον πολίτη  του, έχει υποχρέωση να σταθεί δίπλα στον πολίτη, την ώρα που ο πολίτης του υποφέρει. Η κρίση δεν εμφανίστηκε το 2013-14. Η κρίση υπάρχει εδώ και χρόνια.  Μέχρι σήμερα πέραν των 35,000 προσώπων έχουν βοηθηθεί από το ΕΕΕ και ήταν υποχρέωση του κράτους απέναντι στον πολίτη του. Όσο για τις επικρίσεις, ας μη ξεχνούμε ότι από τον πρώτο μήνα έγκρισης του ΕΕΕ, μας επέκριναν ότι αργήσαμε κλπ. Το αντιλαμβάνομαι γιατί υπάρχει αυτή η κριτική, από την άλλη όμως νοιώθω ότι κάναμε τον καθήκον μας.

Υπάρχει σχεδιασμός για αναδιοργάνωση του τρόπου λειτουργίας του Υπουργείου για μείωση γραφειοκρατίας και καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη;

Γίνονται τεράστιες προσπάθειες για απλοποίηση διαδικασιών. Από την πρώτη στιγμή μας απασχόλησε η έγκαιρη καταβολή του πλεονάζοντος σε όσους απολύονται. Όταν αναλάβαμε, υπήρχε καθυστέρηση δύο χρόνων στην καταβολή. Με τεράστια προσπάθεια, το Τμήμα Κοινωνικών ασφαλίσεων μειώθηκε ο χρόνος καταβολής στους 8 μήνες. Στόχος είναι να διατηρήσουμε την καταβολή στους 8 μήνες, διότι κάποιος που απολύεται χρειάζεται τα χρήματα του για να μπορέσει να επιβιώσει.

Άλλο θέμα, που μας απασχολεί είναι η έγκαιρη καταβολή του ανεργιακού, των συντάξεων και των άλλων παροχών. Επίσης, μας απασχολεί ιδιαίτερα το θέμα των χιλιάδων τηλεφωνημάτων, που λαμβάνουν καθημερινά τα διάφορα τμήματα του υπουργείου. Είναι ένας από τους τομείς, ο οποίος χρειάζεται εκσυγχρονισμό.

Είναι υποστελεχωμένα τα τμήματα;

Ναι, λόγω της παγοποίησης υπάρχουν πολλές θέσεις, που είναι κενές. 
 
  
 
 
 
 
 

Δειτε Επισης

Υποβλήθηκαν 7.734 αιτήσεις στην «επιτροπή ακινήτων»-Αποφασίστηκε αποζημίωση 467.060.546 στερλινών
Εργαστήρια με θέμα τον αυτισμό πραγματοποίησε το ΥΠΑΝ
Για «αδιαφορία» στην τήρηση νομοθεσίας για θεσμό Επιτρόπου Εποπτείας ΓεΣΥ κάνει λόγο η Ισότητα
Πάνω από 90 παιδιά σε στέγες, 237 σε ανάδοχες οικογένειες-Πολλά τα κενά και τα προβλήματα
Αντιδρούν για το χαλλουμι και ετοιμάζουν συνάντηση οι αγελαδοτρόφοι-«Ευνοείται η παραγωγή στα κατεχόμενα»
Υπάλληλοι καθυστερούν να μεταβούν στη δουλειά-Τι καταγράφει έκθεση της Ελεγκτικής για τον ΟΚΥΠΥ
Συζήτησαν αλλαγές για την Τ.Α. Σιζόπουλος και Γιωρκάτζιης
Δύο μήνες μετά ακόμα περιμένει απαντήσεις για τα έργα στον Ακάμα η ΟΠΟΚ
Ζήτησε άμεσα τα στοιχεία στελέχωσης των Συμπλεγμάτων ο ΥΠΕΣ
Οκτώ τυχεροί κέρδισαν αλλά δεν εξαργύρωσαν τα λαχεία τους-Επιστρέφουν στο κράτος τα χρήματα εντός Νοεμβρίου