11 κολοσσοί για το λιμάνι της Λεμεσού
08:13 - 03 Ιανουαρίου 2016
Έντεκα κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαχείρισης λιμανιών σε όλο τον κόσμο, έχουν επιλεγεί από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για να περάσουν στην τρίτη και τελευταία φάση της διεκδίκησης του λιμανιού της Λεμεσού. Οι έντεκα εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο παγκόσμιο πεδίο της λιμενικής βιομηχανίας, τα ονόματα των οποίων εξασφάλισε και δημοσιεύει σήμερα ο «Ρεπόρτερ», θα καταθέσουν στις 19 Ιανουαρίου τις τελικές τους προσφορές προς το κράτος. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός που έχει προκηρυχθεί χωρίζεται σε τρία συμβόλαια με αντίστοιχο αριθμό υπηρεσιών, τα οποία αφορούν (α) τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, (β) τις θαλάσσιες υπηρεσίες και (γ) τον σταθμό ειδικού φορτίου, που περιλαμβάνει και τον τερματικό σταθμό της αίθουσας επιβατών.
Η μεγάλη μάχη θα δοθεί στη διεκδίκηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελεί το πιο προσοδοφόρο από τα τρία συμβόλαια.
Αυτές είναι οι 11 εταιρείες
Σύμφωνα με πηγή που είναι σε θέση να γνωρίζει πολύ καλά τα της διαδικασίας, στην τελική ευθεία έχουν μπει οι ακόλουθες εταιρείες: Al Blagha Holding Group, International Container Terminal Services Inc. (ICTSI), China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO), DP World, EUROGATE International, Portek International Pte Ltd, Grup TCB, Global Ports (the Group), κοινοπραξία εταιρειών FRS - EMS, κοινοπραξία εταιρειών Bush και η ιταλική Docks Cereali.
6 για εμπορευματοκιβώτια
Από τις πιο πάνω 11 εταιρείες, οι έξι διεκδικούν κυρίως τη διαχείριση του σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για την Al Blagha Holding Group, την ICTSI, την COSCO, την DP World, τη EUROGATE International και την Portek International Pte Ltd. Κάποιες, μάλιστα, από τις πιο πάνω έξι εταιρείες διεκδικούν ταυτόχρονα και ένα ή και τα δύο εκ των άλλων συμβολαίων του λιμανιού. Σημειώνεται πως ήδη πραγματοποιήθηκαν από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές και επί τόπου επισκέψεις στο λιμάνι. Κατά τις επισκέψεις, οι ενδιαφερόμενοι εξέτασαν τα τρία βασικά σημεία του λιμανιού, τα οποία είναι: (i) λιμενικές εγκαταστάσεις, (ii) υποδομές για ενδεχόμενα κατασκευαστικά προβλήματα, και (iii) εξοπλισμός που διαθέτει το λιμάνι και θα εκχωρηθεί στους επενδυτές, μετά την υπογραφή της σύμβασης.
Η διαδικασία
Τέλος, αναφορικά με το επόμενο βήμα, αυτό έχει να κάνει με την τελική κατάθεση της οικονομικής προσφοράς. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες ή/και κοινοπραξίες θα καταθέσουν συγκεκριμένη πρόταση υπολογισμού εσόδων για το κράτος, ως ποσοστό από τα κέρδη εργασιών του λιμανιού. Δηλαδή, μια πρόταση θα θεωρηθεί καλύτερη οικονομικά, εάν η συνάρτηση τζίρου εργασιών και κέρδους για το κράτος είναι υψηλότερη από αντίστοιχη ανταγωνιστική πρόταση. Την ίδια στιγμή, έχουν τεθεί μίνιμουμ όρια από το κράτος, προκειμένου να διασφαλιστούν ελάχιστα έσοδα για την Κύπρο. Η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Μεταφορών, αφού μελετήσει τις προσφορές, θα επιλέξει την πιο οικονομικά συμφέρουσα πρόταση, στη βάση των όσων προαναφέραμε. Εάν δεν υπάρξει προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών από αποτυχόντες διεκδικητές, τότε το Υπουργείο θα καταθέσει εντός Μαρτίου την πρότασή του για έγκριση από τη Βουλή. Και εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, τότε το κράτος θα προχωρήσει στην υπογραφή του συμβολαίου ή των συμβολαίων με τους επενδυτές, διάρκειας 25 χρόνων.
Εντωμεταξύ, πανέτοιμοι για κινητοποιήσεις δηλώνουν οι εργαζόμενοι στην Αρχή Λιμένων εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους και δεν γίνουν αλλαγές στο σχέδιο εθελούσιας αποχώρησης, που έχει κατατεθεί από την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Εδώ και μερικές εβδομάδες, οι εργαζόμενοι έχουν ενώπιόν τους την πρόταση του κράτους, μέσα από την οποία προκύπτουν έντονες διαφωνίες σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό της. Αξίζει να σημειωθεί πως το σχέδιο που κατατέθηκε και παρουσιάζει σήμερα ο «Ρεπόρτερ», είναι σε πολλά σημεία όμοιο σε ουσία και περιεχόμενο με τα αντίστοιχα σχέδια που είχαν κατατεθεί προ μηνών στους εργαζομένους της Αρχής Ηλεκτρισμού και της Cyta.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Το σχέδιο εθελούσιας αποχώρησης προβλέπει πως δικαιούχοι είναι όλοι οι εργαζόμενοι στην Αρχή Λιμένων, οι οποίοι θα έχουν κατά την ημερομηνία λήξης της υποβολής αιτήσεων του σχεδίου συμπληρώσει πέντε τουλάχιστον χρόνια υπηρεσίας στην Αρχή και έχουν τουλάχιστον 19 μήνες υπηρεσίας μέχρι την ημερομηνία υποχρεωτικής αφυπηρέτησης. Παράλληλα, προβλέπει πως οι εργαζόμενοι οι οποίοι θα επιλέξουν να αποχωρήσουν με το σχέδιο, πέρα από τις θεμελιωμένες συνταξιοδοτικές παροχές, θα αποζημιώνονται για τον τερματισμό εργοδότησης / απώλειας καριέρας, μισθοδοσία που ισούται με το άθροισμα του βασικού μισθού του εργαζομένου μέχρι τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του, συμπεριλαμβανομένου του 13ου μισθού και του τιμάριθμου. Επί της ουσίας, η φόρμουλα αποζημίωσης που προτείνεται από τον οργανισμό είναι στη βάση του εναπομείναντος χρόνου εργοδότησης του υποψηφίου μέχρι την κανονική αφυπηρέτησή του. Σύμφωνα με το σχέδιο, οι εργαζόμενοι που θα επιλέξουν την έξοδο, θα λάβουν αποζημίωση κατά μέσο όρο 41.600 ευρώ και τίθεται οροφή μέχρι τις 125.000 ευρώ.
Τα κριτήρια επιλογής
Αναφορικά τώρα με τα κριτήρια επιλογής, η εθελούσια αποχώρηση προσωπικού θα διέπεται από αυστηρά κριτήρια επιλογής, ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Η επιλογή των ατόμων που θα αποχωρήσουν θα γίνεται με συγκερασμό τριών κριτηρίων. Τον αριθμό υπολειπόμενων μηνών υπηρεσίας που έχει καθοριστεί στο 50%, τα χρόνια υπηρεσίας στην Αρχή που έχουν καθοριστεί στο 25%, και το όφελος για την Αρχή που και πάλι έχει καθοριστεί στο 25%.
Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων για εθελούσια έξοδο, ο αιτητής με τον μικρότερο αριθμό υπολειπόμενων μηνών υπηρεσίας θα λαμβάνει βαθμολογία 50%, ο αιτητής με τα περισσότερα χρόνια υπηρεσίας 25% και ο αιτητής με τη μέγιστη εξοικονόμηση για την Αρχή 25%. Ακολούθως, συγκριτικά θα βαθμολογούνται τα κριτήρια για όλους τους αιτητές και με την πρόσθεση των τριών βαθμολογιών για τον κάθε αιτητή θα προκύπτει συνολική βαθμολογία που θα καθορίζει και την προτεραιότητα αποχώρησης. Επιπρόσθετα, παρέχεται η ευχέρεια σε εργαζομένους οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρότατες ασθένειες, να αποχωρήσουν, με την προϋπόθεση όμως ότι στο σύνολό τους δεν θα ξεπερνούν το 3% των ήδη εγκριθέντων για αποχώρηση εργαζομένων.
Τα αιτήματα των συντεχνιών
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η εφημερίδα μας, υπό τα πιο πάνω δεδομένα, κανείς εργαζόμενος στην Αρχή Λιμένων δεν έχει πρόθεση να αποχωρήσει. Γι’ αυτό και οι έξι συντεχνίες των εργαζομένων της Αρχής ετοιμάζονται να καταθέσουν τις δικές τους αντιπροτάσεις, ώστε το σχέδιο αποχώρησης να γίνει ελκυστικότερο για τους εργαζομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε νέα σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, μεταξύ των συντεχνιών και του Υπουργείου Μεταφορών, θα τεθούν τα νέα αιτήματα των εργαζομένων. Αυτά προβλέπουν τη διαγραφή από το σχέδιο του όρου για την απώλεια καριέρας, αύξηση της οροφής αποζημίωσης από 125.000 σε 145.000 ευρώ, ετοιμασία της μελέτης βιωσιμότητας της Αρχής, καθώς και απόσυρση του όρου που δίνει το δικαίωμα στην Αρχή Λιμένων, με βάση το υφιστάμενο σχέδιο, να αρνηθεί σε εργαζόμενο εθελούσια αποχώρηση.
Σε θέσεις μάχης
Οι έξι συντεχνίες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο εφαρμογής δυναμικών μέτρων στην περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους. Τα μέτρα αυτά θα προβλέπουν, πέρα από απεργιακές κινητοποιήσεις, και άρνηση από την πλευρά τους να συμμετάσχουν στη μεταβατική περίοδο που θα τεθεί για την πλήρη ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού της Λεμεσού από τον ιδιώτη επενδύτη. Να σημειωθεί πως το Υπουργείο Μεταφορών προτίθεται να υπογράψει τη συμφωνία με τον επενδυτή ή τους επενδυτές που θα προκύψουν από τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη, τον ερχόμενο Μάρτιο. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας και για ένα χρόνο, θα υπάρξει μεταβατική περίοδος, στην οποία θα συμμετέχουν και οι υφιστάμενοι εργαζόμενοι της Αρχής Λιμένων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΜΑΡΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: «Δεν θα απολυθεί κανείς»
Ο υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, μιλώντας στον «Ρεπόρτερ», ανέφερε πως στην τελευταία συνάντηση που είχε με τις συντεχνίες των εργαζομένων, έκανε αποδεκτά κάποια από τα αιτήματά τους, όπως την αύξηση της οροφής αποζημίωσης από 125.000 σε 145.000 ευρώ και την αύξηση του ποσού της πρόωρης αφυπηρέτησης πέραν του 15%. Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε πως υπάρχει ακόμα χρόνος και διάθεση για διάλογο με τις συντεχνίες, προσθέτοντας πως τα αιτήματα που το Υπουργείο θεωρεί ότι είναι λογικά, θα ικανοποιηθούν. Ανέφερε, επίσης, πως ο στόχος του Υπουργείου είναι το σχέδιο αφυπηρέτησης που έχει δοθεί, να αποτελεί μια επιπρόσθετη επιλογή για τους εργαζομένους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάποιοι θα χάσουν τις δουλειές τους. Σημείωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη από την PwC μελέτη μεταρρύθμισης της Αρχής Λιμένων, η οποία, όταν ολοκληρωθεί, θα καταδείξει τον τρόπο μετατροπής της Αρχής από διαχειρίστρια του λιμανιού σε εποπτικό όργανο, που θα ασκεί έλεγχο στον ιδιώτη επενδυτή. Παράλληλα, εξήγησε πως η μελέτη της PwC θα καταδείξει και τις ανάγκες της Αρχής Λιμένων σε προσωπικό, και εάν κάποιοι από τους 240 εργαζομένους πρέπει να αποχωρήσουν στη βάση του νέου της ρόλου, δεν θα απολυθούν, αλλά θα αποσπαστούν σε άλλες κρατικές υπηρεσίες. Καταλήγοντας, ο υπουργός Μεταφορών είπε πως το Υπουργείο έχει ήδη ενημερωθεί για τις κενές θέσεις που υπάρχουν σε άλλες υπηρεσίες και οι οποίες θα μπορούσαν να καλυφθούν από το πλεονάζον προσωπικό της Αρχής Λιμένων.
Αυτές είναι οι 11 εταιρείες
Σύμφωνα με πηγή που είναι σε θέση να γνωρίζει πολύ καλά τα της διαδικασίας, στην τελική ευθεία έχουν μπει οι ακόλουθες εταιρείες: Al Blagha Holding Group, International Container Terminal Services Inc. (ICTSI), China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO), DP World, EUROGATE International, Portek International Pte Ltd, Grup TCB, Global Ports (the Group), κοινοπραξία εταιρειών FRS - EMS, κοινοπραξία εταιρειών Bush και η ιταλική Docks Cereali.
6 για εμπορευματοκιβώτια
Από τις πιο πάνω 11 εταιρείες, οι έξι διεκδικούν κυρίως τη διαχείριση του σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για την Al Blagha Holding Group, την ICTSI, την COSCO, την DP World, τη EUROGATE International και την Portek International Pte Ltd. Κάποιες, μάλιστα, από τις πιο πάνω έξι εταιρείες διεκδικούν ταυτόχρονα και ένα ή και τα δύο εκ των άλλων συμβολαίων του λιμανιού. Σημειώνεται πως ήδη πραγματοποιήθηκαν από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές και επί τόπου επισκέψεις στο λιμάνι. Κατά τις επισκέψεις, οι ενδιαφερόμενοι εξέτασαν τα τρία βασικά σημεία του λιμανιού, τα οποία είναι: (i) λιμενικές εγκαταστάσεις, (ii) υποδομές για ενδεχόμενα κατασκευαστικά προβλήματα, και (iii) εξοπλισμός που διαθέτει το λιμάνι και θα εκχωρηθεί στους επενδυτές, μετά την υπογραφή της σύμβασης.
Η διαδικασία
Τέλος, αναφορικά με το επόμενο βήμα, αυτό έχει να κάνει με την τελική κατάθεση της οικονομικής προσφοράς. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες ή/και κοινοπραξίες θα καταθέσουν συγκεκριμένη πρόταση υπολογισμού εσόδων για το κράτος, ως ποσοστό από τα κέρδη εργασιών του λιμανιού. Δηλαδή, μια πρόταση θα θεωρηθεί καλύτερη οικονομικά, εάν η συνάρτηση τζίρου εργασιών και κέρδους για το κράτος είναι υψηλότερη από αντίστοιχη ανταγωνιστική πρόταση. Την ίδια στιγμή, έχουν τεθεί μίνιμουμ όρια από το κράτος, προκειμένου να διασφαλιστούν ελάχιστα έσοδα για την Κύπρο. Η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Μεταφορών, αφού μελετήσει τις προσφορές, θα επιλέξει την πιο οικονομικά συμφέρουσα πρόταση, στη βάση των όσων προαναφέραμε. Εάν δεν υπάρξει προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών από αποτυχόντες διεκδικητές, τότε το Υπουργείο θα καταθέσει εντός Μαρτίου την πρότασή του για έγκριση από τη Βουλή. Και εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, τότε το κράτος θα προχωρήσει στην υπογραφή του συμβολαίου ή των συμβολαίων με τους επενδυτές, διάρκειας 25 χρόνων.
Εντωμεταξύ, πανέτοιμοι για κινητοποιήσεις δηλώνουν οι εργαζόμενοι στην Αρχή Λιμένων εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους και δεν γίνουν αλλαγές στο σχέδιο εθελούσιας αποχώρησης, που έχει κατατεθεί από την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Εδώ και μερικές εβδομάδες, οι εργαζόμενοι έχουν ενώπιόν τους την πρόταση του κράτους, μέσα από την οποία προκύπτουν έντονες διαφωνίες σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό της. Αξίζει να σημειωθεί πως το σχέδιο που κατατέθηκε και παρουσιάζει σήμερα ο «Ρεπόρτερ», είναι σε πολλά σημεία όμοιο σε ουσία και περιεχόμενο με τα αντίστοιχα σχέδια που είχαν κατατεθεί προ μηνών στους εργαζομένους της Αρχής Ηλεκτρισμού και της Cyta.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Το σχέδιο εθελούσιας αποχώρησης προβλέπει πως δικαιούχοι είναι όλοι οι εργαζόμενοι στην Αρχή Λιμένων, οι οποίοι θα έχουν κατά την ημερομηνία λήξης της υποβολής αιτήσεων του σχεδίου συμπληρώσει πέντε τουλάχιστον χρόνια υπηρεσίας στην Αρχή και έχουν τουλάχιστον 19 μήνες υπηρεσίας μέχρι την ημερομηνία υποχρεωτικής αφυπηρέτησης. Παράλληλα, προβλέπει πως οι εργαζόμενοι οι οποίοι θα επιλέξουν να αποχωρήσουν με το σχέδιο, πέρα από τις θεμελιωμένες συνταξιοδοτικές παροχές, θα αποζημιώνονται για τον τερματισμό εργοδότησης / απώλειας καριέρας, μισθοδοσία που ισούται με το άθροισμα του βασικού μισθού του εργαζομένου μέχρι τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του, συμπεριλαμβανομένου του 13ου μισθού και του τιμάριθμου. Επί της ουσίας, η φόρμουλα αποζημίωσης που προτείνεται από τον οργανισμό είναι στη βάση του εναπομείναντος χρόνου εργοδότησης του υποψηφίου μέχρι την κανονική αφυπηρέτησή του. Σύμφωνα με το σχέδιο, οι εργαζόμενοι που θα επιλέξουν την έξοδο, θα λάβουν αποζημίωση κατά μέσο όρο 41.600 ευρώ και τίθεται οροφή μέχρι τις 125.000 ευρώ.
Τα κριτήρια επιλογής
Αναφορικά τώρα με τα κριτήρια επιλογής, η εθελούσια αποχώρηση προσωπικού θα διέπεται από αυστηρά κριτήρια επιλογής, ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Η επιλογή των ατόμων που θα αποχωρήσουν θα γίνεται με συγκερασμό τριών κριτηρίων. Τον αριθμό υπολειπόμενων μηνών υπηρεσίας που έχει καθοριστεί στο 50%, τα χρόνια υπηρεσίας στην Αρχή που έχουν καθοριστεί στο 25%, και το όφελος για την Αρχή που και πάλι έχει καθοριστεί στο 25%.
Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων για εθελούσια έξοδο, ο αιτητής με τον μικρότερο αριθμό υπολειπόμενων μηνών υπηρεσίας θα λαμβάνει βαθμολογία 50%, ο αιτητής με τα περισσότερα χρόνια υπηρεσίας 25% και ο αιτητής με τη μέγιστη εξοικονόμηση για την Αρχή 25%. Ακολούθως, συγκριτικά θα βαθμολογούνται τα κριτήρια για όλους τους αιτητές και με την πρόσθεση των τριών βαθμολογιών για τον κάθε αιτητή θα προκύπτει συνολική βαθμολογία που θα καθορίζει και την προτεραιότητα αποχώρησης. Επιπρόσθετα, παρέχεται η ευχέρεια σε εργαζομένους οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρότατες ασθένειες, να αποχωρήσουν, με την προϋπόθεση όμως ότι στο σύνολό τους δεν θα ξεπερνούν το 3% των ήδη εγκριθέντων για αποχώρηση εργαζομένων.
Τα αιτήματα των συντεχνιών
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η εφημερίδα μας, υπό τα πιο πάνω δεδομένα, κανείς εργαζόμενος στην Αρχή Λιμένων δεν έχει πρόθεση να αποχωρήσει. Γι’ αυτό και οι έξι συντεχνίες των εργαζομένων της Αρχής ετοιμάζονται να καταθέσουν τις δικές τους αντιπροτάσεις, ώστε το σχέδιο αποχώρησης να γίνει ελκυστικότερο για τους εργαζομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε νέα σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, μεταξύ των συντεχνιών και του Υπουργείου Μεταφορών, θα τεθούν τα νέα αιτήματα των εργαζομένων. Αυτά προβλέπουν τη διαγραφή από το σχέδιο του όρου για την απώλεια καριέρας, αύξηση της οροφής αποζημίωσης από 125.000 σε 145.000 ευρώ, ετοιμασία της μελέτης βιωσιμότητας της Αρχής, καθώς και απόσυρση του όρου που δίνει το δικαίωμα στην Αρχή Λιμένων, με βάση το υφιστάμενο σχέδιο, να αρνηθεί σε εργαζόμενο εθελούσια αποχώρηση.
Σε θέσεις μάχης
Οι έξι συντεχνίες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο εφαρμογής δυναμικών μέτρων στην περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους. Τα μέτρα αυτά θα προβλέπουν, πέρα από απεργιακές κινητοποιήσεις, και άρνηση από την πλευρά τους να συμμετάσχουν στη μεταβατική περίοδο που θα τεθεί για την πλήρη ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού της Λεμεσού από τον ιδιώτη επενδύτη. Να σημειωθεί πως το Υπουργείο Μεταφορών προτίθεται να υπογράψει τη συμφωνία με τον επενδυτή ή τους επενδυτές που θα προκύψουν από τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη, τον ερχόμενο Μάρτιο. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας και για ένα χρόνο, θα υπάρξει μεταβατική περίοδος, στην οποία θα συμμετέχουν και οι υφιστάμενοι εργαζόμενοι της Αρχής Λιμένων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΜΑΡΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: «Δεν θα απολυθεί κανείς»
Ο υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, μιλώντας στον «Ρεπόρτερ», ανέφερε πως στην τελευταία συνάντηση που είχε με τις συντεχνίες των εργαζομένων, έκανε αποδεκτά κάποια από τα αιτήματά τους, όπως την αύξηση της οροφής αποζημίωσης από 125.000 σε 145.000 ευρώ και την αύξηση του ποσού της πρόωρης αφυπηρέτησης πέραν του 15%. Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε πως υπάρχει ακόμα χρόνος και διάθεση για διάλογο με τις συντεχνίες, προσθέτοντας πως τα αιτήματα που το Υπουργείο θεωρεί ότι είναι λογικά, θα ικανοποιηθούν. Ανέφερε, επίσης, πως ο στόχος του Υπουργείου είναι το σχέδιο αφυπηρέτησης που έχει δοθεί, να αποτελεί μια επιπρόσθετη επιλογή για τους εργαζομένους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάποιοι θα χάσουν τις δουλειές τους. Σημείωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη από την PwC μελέτη μεταρρύθμισης της Αρχής Λιμένων, η οποία, όταν ολοκληρωθεί, θα καταδείξει τον τρόπο μετατροπής της Αρχής από διαχειρίστρια του λιμανιού σε εποπτικό όργανο, που θα ασκεί έλεγχο στον ιδιώτη επενδυτή. Παράλληλα, εξήγησε πως η μελέτη της PwC θα καταδείξει και τις ανάγκες της Αρχής Λιμένων σε προσωπικό, και εάν κάποιοι από τους 240 εργαζομένους πρέπει να αποχωρήσουν στη βάση του νέου της ρόλου, δεν θα απολυθούν, αλλά θα αποσπαστούν σε άλλες κρατικές υπηρεσίες. Καταλήγοντας, ο υπουργός Μεταφορών είπε πως το Υπουργείο έχει ήδη ενημερωθεί για τις κενές θέσεις που υπάρχουν σε άλλες υπηρεσίες και οι οποίες θα μπορούσαν να καλυφθούν από το πλεονάζον προσωπικό της Αρχής Λιμένων.