Ίδια αυτοκίνητα, διαφορετικά τέλη κυκλοφορίας

Πήγαν να διορθώσουν τις στρεβλώσεις σε ότι αφορά τη χρέωση των τελών των αδειών κυκλοφορίας και δημιούργησαν άλλες. Πρόσφατα, η Βουλή των Αντιπρόσωπων ψήφισε αλλαγές στη νομοθεσία για τις χρεώσεις των αδειών κυκλοφορίας. Οι αλλαγές προνοούσαν όπως το μέγιστο τέλος κυκλοφορίας για ιδιωτικά βενζινοκίνητα οχήματα τύπου σαλούν, τα οποία έχουν εγγραφεί πριν τις 24 Νοεμβρίου του 2003 καθοριστεί στα 300 ευρώ (μέγιστο) το χρόνο. Όρος ο οποίος μέχρι πρόσφατα ίσχυε μόνο για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Να σημειωθεί πως μέχρι τότε τα τέλη των αδειών κυκλοφορίας καθορίζονταν με βάση το βάρος του οχήματος. Από την εν λόγω ημερομηνία και έπειτα το σύστημα άλλαξε και οι χρεώσεις γίνονταν με βάση τα κυβικά του οχήματος. Ο νέος όρος ωστόσο που μπήκε από τη Βουλή δημιούργησε εκ νέου στρεβλώσεις. Ένα αυτοκίνητο το οποίο κατασκευαστικέ και εγγράφηκε  πριν από τις  24 Νοεμβρίου του 2003 πληρώνει το μέγιστο 300 ευρώ το χρόνο άδεια κυκλοφορίας, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο με την ίδια ημερομηνία κατασκευής το οποίο όμως εισήχθη, για παράδειγμα από την Αγγλία μερικά χρόνια αργότερα, το τέλος κυκλοφορίας του είναι αισθητά αυξημένο. Εν ολίγοις, δυο ακριβώς ίδια αυτοκίνητα σε κυβικά, μάρκα, μοντέλο και έτος κατασκευής με διαφορετική όμως ημερομηνία εγγραφής στην Κύπρο, χρεώνονται διαφορετικά ποσά σε ότι αφορά τις άδειες κυκλοφορίας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής θα εξετάσει το ζήτημα που έχει προκύψει έτσι ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή. Ήδη, όπως έχουμε πληροφορηθεί μέλη της επιτροπής άρχισαν να ετοιμάζουν τις προτάσεις τους.

Οι αλλαγές
Το νέο νομοσχέδιο προνοεί, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για διευκόλυνση της καταβολής των τελών αδειών κυκλοφορίας, καθώς και μειώσεις στα τέλη  διπλοκαμπίνων και μονοκαμπίνων ανάλογα με τα cc.
Η πρώτη αλλαγή αφορά ιδιοκτήτες μηχανοκίνητων οχημάτων, στους οποίους θα δίνεται η δυνατότητα να καταβάλουν το τέλος κυκλοφορίας του οχήματος τους σε τέσσερις ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις. Η έναρξη της ισχύος του νόμου θα είναι η πρώτη Ιουλίου του 2016 ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στο τμήμα οδικών μεταφορών να προχωρήσει τις αλλαγές του λογισμικού προγράμματος.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά οχήματα, που κατατάσσονται στην κατηγορία ελαφρού φορτηγού (διπλοκάμπινα-μονοκάμπινα), τα οποία φέρουν μηχανή κυβισμού από 1650cc έως 2250cc και θα καταβάλλουν τέλος 7 σεντ ανά κυβικό εκατοστό της μηχανής (αντί 10 σεντ, που ήταν σήμερα).
Επιπλέον, η επιβάρυνση του 10%, που επιβάλλεται σε περίπτωση, που το τέλος κυκλοφορίας δεν καταβάλλεται εντός της καθορισμένης προθεσμίας, η επιβάρυνση θα αφορά το υπολειπόμενο του οφειλόμενου τέλους και ολόκληρο το ετήσιο τέλος. Επίσης, με βάση τον νόμο, δίνεται η δυνατότητα, ώστε τα καθυστερημένα τέλη, τα οποία προκύπτουν πριν την 1η Ιανουαρίου του 2016 για οχήματα, τα οποία έχουν διαγραφεί (δεν πλήρωσαν άδεια κυκλοφορίας για 3 χρόνια), μπορεί να καταβληθούν σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις και να επανεγγραφούν.  Σημειώνεται ότι η επανεγγραφή στοιχίζει 150 ευρώ.


Δειτε Επισης

Υποβλήθηκαν 7.734 αιτήσεις στην «επιτροπή ακινήτων»-Αποφασίστηκε αποζημίωση 467.060.546 στερλινών
Εργαστήρια με θέμα τον αυτισμό πραγματοποίησε το ΥΠΑΝ
Για «αδιαφορία» στην τήρηση νομοθεσίας για θεσμό Επιτρόπου Εποπτείας ΓεΣΥ κάνει λόγο η Ισότητα
Πάνω από 90 παιδιά σε στέγες, 237 σε ανάδοχες οικογένειες-Πολλά τα κενά και τα προβλήματα
Αντιδρούν για το χαλλουμι και ετοιμάζουν συνάντηση οι αγελαδοτρόφοι-«Ευνοείται η παραγωγή στα κατεχόμενα»
Υπάλληλοι καθυστερούν να μεταβούν στη δουλειά-Τι καταγράφει έκθεση της Ελεγκτικής για τον ΟΚΥΠΥ
Συζήτησαν αλλαγές για την Τ.Α. Σιζόπουλος και Γιωρκάτζιης
Δύο μήνες μετά ακόμα περιμένει απαντήσεις για τα έργα στον Ακάμα η ΟΠΟΚ
Ζήτησε άμεσα τα στοιχεία στελέχωσης των Συμπλεγμάτων ο ΥΠΕΣ
Οκτώ τυχεροί κέρδισαν αλλά δεν εξαργύρωσαν τα λαχεία τους-Επιστρέφουν στο κράτος τα χρήματα εντός Νοεμβρίου