Γκάμπριελ: «Το σκάνδαλο της VW δεν θα πλήξει την γερμανική οικονομία»
09:44 - 30 Σεπτεμβρίου 2015
Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν αναμένεται να πλήξει την γερμανική οικονομία, εάν η εταιρία το αντιμετωπίσει έγκαιρα και συνολικά δήλωσε ο αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, καθώς ο όμιλος ετοιμάζεται να αντικαταστήσει το λογισμικό που «ξεγελούσε» τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα, κάτι που αναμένεται να ξεπεράσει τα €6,5 δισ που η εταιρεία έχει δεσμεύσει.
Σε δηλώσεις αναφορικά με το σκάνδαλο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ο κ. Γκάμπριελ ανέδειξε ταυτόχρονα ως πολιτική προτεραιότητα την διαφύλαξη των θέσεων εργασίας.
"Δεν αγωνιζόμαστε για την διοίκηση (της εταιρίας), αλλά για τους 600.000 εργαζόμενους" του ομίλου της VW, δήλωσε ο κ. Γκάμπριελ και πρόσθεσε ότι "η πολιτική πρέπει να βοηθήσει ώστε η όλη η υπόθεση να μην καταλήξει σε καταστροφή για τους εργαζόμενους", πριν καταλήξει: "Δεν πρέπει έτσι απλά να ξεχνάμε τους ανθρώπους".
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία δήλωσε ότι σκοπεύει να αντικαταστήσει το επίμαχο λογισμικό από τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρες ντήζελ σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να ανατρέψει την κακή εικόνα που δημιουργήθηκε για τη φίρμα.
Όπως ανέφερε ο Ματίας Μέλερ, ο νέος διευθύνοντας σύμβουλος του ομίλου, η εταιρεία θα ενημερώσει τους πελάτες τις επόμενες μέρες ότι θα αντικατασταθεί το εν λόγω λογισμικό από τους κινητήρες τους, ένα έργο, το οποίο αναλυτές εκτιμούν ότι θα ξεπεράσει τα €6,5 δισ, που η εταιρεία έχει δεσμεύσει στους οικονομικούς της λογαριασμούς.
«Είμαστε αντιμέτωποι με μακρύ και δύσβατο δρόμο», ανέφερε ο Μέλερ σε μια συγκέντρωση 1.000 ανώτατων διευθυντών της εταιρείας στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στο Φόλσπουργκ.
Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει ξακαθαρίσει πώς αυτή η αντικατάσταση θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να πληρούν τις προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων ή το κατά πόσον θα επηρεάζει την οικονομία καυσίμου των αυτοκινήτων. Σημείωσε μόνο πως θα ενημερώσει τον αρμόδιο γερμανικό φορέα (KBA), ο οποίος έχει δηλώσει πως δίνει διορία στην εταιρεία να καταθέσει τα σχέδιά της μέχρι τις 10 Οκτωβρίου.
Σε μια άλλη εξέλιξη, η εσωτερική έρευνα που ξεκίνησε η εταιρεία για διερεύνηση του σκανδάλου θα επεκταθεί και στην Βραζιλία, όπου η εταιρεία έχει πωλήσει μόνο ένα μοντέλο οικογενειακού αυτοκινήτου με κινητήρα ντήζελ.
Σε δηλώσεις αναφορικά με το σκάνδαλο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ο κ. Γκάμπριελ ανέδειξε ταυτόχρονα ως πολιτική προτεραιότητα την διαφύλαξη των θέσεων εργασίας.
"Δεν αγωνιζόμαστε για την διοίκηση (της εταιρίας), αλλά για τους 600.000 εργαζόμενους" του ομίλου της VW, δήλωσε ο κ. Γκάμπριελ και πρόσθεσε ότι "η πολιτική πρέπει να βοηθήσει ώστε η όλη η υπόθεση να μην καταλήξει σε καταστροφή για τους εργαζόμενους", πριν καταλήξει: "Δεν πρέπει έτσι απλά να ξεχνάμε τους ανθρώπους".
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία δήλωσε ότι σκοπεύει να αντικαταστήσει το επίμαχο λογισμικό από τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρες ντήζελ σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να ανατρέψει την κακή εικόνα που δημιουργήθηκε για τη φίρμα.
Όπως ανέφερε ο Ματίας Μέλερ, ο νέος διευθύνοντας σύμβουλος του ομίλου, η εταιρεία θα ενημερώσει τους πελάτες τις επόμενες μέρες ότι θα αντικατασταθεί το εν λόγω λογισμικό από τους κινητήρες τους, ένα έργο, το οποίο αναλυτές εκτιμούν ότι θα ξεπεράσει τα €6,5 δισ, που η εταιρεία έχει δεσμεύσει στους οικονομικούς της λογαριασμούς.
«Είμαστε αντιμέτωποι με μακρύ και δύσβατο δρόμο», ανέφερε ο Μέλερ σε μια συγκέντρωση 1.000 ανώτατων διευθυντών της εταιρείας στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στο Φόλσπουργκ.
Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει ξακαθαρίσει πώς αυτή η αντικατάσταση θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να πληρούν τις προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων ή το κατά πόσον θα επηρεάζει την οικονομία καυσίμου των αυτοκινήτων. Σημείωσε μόνο πως θα ενημερώσει τον αρμόδιο γερμανικό φορέα (KBA), ο οποίος έχει δηλώσει πως δίνει διορία στην εταιρεία να καταθέσει τα σχέδιά της μέχρι τις 10 Οκτωβρίου.
Σε μια άλλη εξέλιξη, η εσωτερική έρευνα που ξεκίνησε η εταιρεία για διερεύνηση του σκανδάλου θα επεκταθεί και στην Βραζιλία, όπου η εταιρεία έχει πωλήσει μόνο ένα μοντέλο οικογενειακού αυτοκινήτου με κινητήρα ντήζελ.