Σημαντική ανακάλυψη του Παν. Κύπρου κατά του καρκίνου του μαστού

Σε μια καινοτόμα ανακάλυψη σχετικά με την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού προχώρησε η ερευνητική ομάδα του τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου, σε συνεργασία με ερευνητές απο το Boston University School of Medicine (BUSM).

H σημαντική αυτή έρευνα η οποία έλαβε χώρα στο Εργαστήριο Βιολογίας Καρκίνου και Χημειοπροφύλαξης του Παν. Κύπρου και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Breast Cancer Research, έδειξε ότι μπορεί στο μέλλον να προσφέρει έναν νέο γονιδιακό στόχο στο πλαίσιο νέου τύπου φαρμακευτικών θεραπειών για τη συγκεκριμένη νόσο αλλά και για άλλες μορφές καρκίνου, όπως του εγκεφάλου, παγκρέατος, ωοθηκών και παχέος εντέρου.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ανδρέα Κωνσταντίνου, επικεντρώθηκαν στην γονιδιακή πρωτεϊνη IL13RA2 των καρκινικών κυττάρων, μια ουσία που εντοπίζεται σε υψηλά επίπεδα στην μεταστατική ή προχωρημένη μορφή της BLBC (basal-like breast cancer) - μια από τις πιο επιθετικές μορφές του καρκίνου του μαστού.

Συγκεκριμένα, όταν οι ερευνητές μείωσαν με γενετικές μεθόδους τα επίπεδα της IL13RA2 πρωτεϊνης στα καρκινικά κύτταρα των ποντικιών, παρατήρησαν ότι η ανάπτυξη των όγκων στα ζώα καθυστερεί. Παρατήρησαν επίσης ότι τα συγκεκριμένα ποντίκια δεν παρουσίαζαν σχεδόν καθόλου μεταστάσεις στους πνεύμονες, πράγμα που φανερώνει ότι η πρωτεϊνη IL13RA2 συντείνει στην ανάπτυξη και εξάπλωση του καρκίνου.
Ο δρ Ανδρέας Κωνσταντίνου δήλωσε ότι η συγκεκριμένη ανακάλυψη πιθανών να οδηγήσει σε μια φαρμακευτική αγωγή που θα δώσει ελπίδα ζωής σε εκατομμύρια γυναίκες που πάσχουν από  την συγκεκριμένη επιθετική μορφή καρκίνου, ενώ παράλληλα ο δρ Πάνος Παπαγεώργης, κύριος ερευνητής της μέλετης, δήλωσε ότι: "οι περαιτέρω μελέτες αυτού του καρκινικού "βιοδείκτη" θα είναι μεγάλης σημασίας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών με καρκίνο που φέρουν αυτή τη μοριακή ανωμαλία".
Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας (ΙΠΕ), μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί του Τζόκερ που μοιράζουν πάνω από 13,4 εκ. ευρώ