Στα €4,7 δις οι πωλήσεις σαμπάνιας το 2015
17:49 - 31 Δεκεμβρίου 2015
Προς ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων οδεύει η σαμπάνια, κυρίως λόγω της μεγάλης ζήτησης από τις εξαγωγικές αγορές, τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες και τη σταθεροποίηση των πωλήσεων στη Γαλλία, την εγχώρια αγορά του διάσημου αφρώδους ποτού.
Εκτιμήσεις του κλάδου που συγκεντρώθηκαν από το πρακτορείο το Reuters, κατέδειξαν ότι περίπου 312 εκατομμύρια φιάλες σαμπάνιας θα έχουν αποσταλεί το 2015, μια αύξηση που κυμαίνεται μεταξύ 2% και 3%, σε σύγκριση με το 2014. Παράλληλα, με βάση τις ίδιες εκτιμήσεις, τα έσοδα παρουσιάζουν αύξηση 4,4% σε €4,7 δις το 2015. Τα επίσημα τελικά στοιχεία θα ανακοινωθούν τον ερχόμενο μήνα.
Η προηγούμενη χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων σαμπάνιας ήταν το 2007, με έσοδα €4,56 δις, πριν από την παγκόσμια οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.
Οι εκτιμήσεις για τις πωλήσεις αντανακλούν τις προσπάθειες για προώθηση ακριβότερων και ποιοτικότερων προϊόντων αλλά και την αυξανόμενη ζήτηση για ροζέ σαμπάνιες στην Ιαπωνία και στις Ηνωμένες Πολιτείες, που αποτελεί τη δεύτερη εξαγωγική αγορά σαμπάνιας μετά τη Βρετανία.
Παρά τις αυξανόμενες εξαγωγές, οι πωλήσεις της σαμπάνιας στο σπίτι της, τη Γαλλία, παρουσίαζαν μείωση λόγω των οικονομικών δυσκολιών στη χώρα από το 2010, αλλά φέτος οι πωλήσεις τόσο σε όγκο όσο και σε αξία παρουσιάζουν σταθεροποίηση και ίσως παρουσιάσουν και μια μικρή αύξηση.
Ο κυρίαρχος στην αγορά της σαμπάνιας είναι η LVMH, στην οποία ανήκουν οι γνωστές φίρμες γνωστή Dom Perignon, Moet & Chandon, Veuve Clicquot, Ruinart και Krug.
Ωστόσο, η σαμπάνια, που παράγεται στην ομώνυμη περιοχή της Γαλλίας, αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από το Κάβα (Cava), το ισπανικό αφρώδες κρασί και το αντίστοιχο ιταλικό Προσέκο (Prosecco), που πωλούνται στο ένα τρίτο της τιμής της σαμπάνιας, αναγκάζοντας τους παραγωγούς του γαλλικού αφρώδους κρασιού να ενισχύσουν την ποιότητα του προϊόντος τους.
ΚΥΠΕ/Reuters
Εκτιμήσεις του κλάδου που συγκεντρώθηκαν από το πρακτορείο το Reuters, κατέδειξαν ότι περίπου 312 εκατομμύρια φιάλες σαμπάνιας θα έχουν αποσταλεί το 2015, μια αύξηση που κυμαίνεται μεταξύ 2% και 3%, σε σύγκριση με το 2014. Παράλληλα, με βάση τις ίδιες εκτιμήσεις, τα έσοδα παρουσιάζουν αύξηση 4,4% σε €4,7 δις το 2015. Τα επίσημα τελικά στοιχεία θα ανακοινωθούν τον ερχόμενο μήνα.
Η προηγούμενη χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων σαμπάνιας ήταν το 2007, με έσοδα €4,56 δις, πριν από την παγκόσμια οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.
Οι εκτιμήσεις για τις πωλήσεις αντανακλούν τις προσπάθειες για προώθηση ακριβότερων και ποιοτικότερων προϊόντων αλλά και την αυξανόμενη ζήτηση για ροζέ σαμπάνιες στην Ιαπωνία και στις Ηνωμένες Πολιτείες, που αποτελεί τη δεύτερη εξαγωγική αγορά σαμπάνιας μετά τη Βρετανία.
Παρά τις αυξανόμενες εξαγωγές, οι πωλήσεις της σαμπάνιας στο σπίτι της, τη Γαλλία, παρουσίαζαν μείωση λόγω των οικονομικών δυσκολιών στη χώρα από το 2010, αλλά φέτος οι πωλήσεις τόσο σε όγκο όσο και σε αξία παρουσιάζουν σταθεροποίηση και ίσως παρουσιάσουν και μια μικρή αύξηση.
Ο κυρίαρχος στην αγορά της σαμπάνιας είναι η LVMH, στην οποία ανήκουν οι γνωστές φίρμες γνωστή Dom Perignon, Moet & Chandon, Veuve Clicquot, Ruinart και Krug.
Ωστόσο, η σαμπάνια, που παράγεται στην ομώνυμη περιοχή της Γαλλίας, αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από το Κάβα (Cava), το ισπανικό αφρώδες κρασί και το αντίστοιχο ιταλικό Προσέκο (Prosecco), που πωλούνται στο ένα τρίτο της τιμής της σαμπάνιας, αναγκάζοντας τους παραγωγούς του γαλλικού αφρώδους κρασιού να ενισχύσουν την ποιότητα του προϊόντος τους.
ΚΥΠΕ/Reuters