Ιδού οι αλλαγές σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων
09:15 - 23 Δεκεμβρίου 2015
Ρυθμίσεις για διευκόλυνση της καταβολής των τελών αδειών κυκλοφορίας, καθώς και μειώσεις στα τέλη διπλοκαμπίνων και μονοκαμπίνων ανάλογα με τα cc, προνοεί, μεταξύ άλλων, η σχετική νομοθεσία.
Όπως δήλωσε στον ΡΕΠΟΡΤΕΡ ο Πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών Αντώνης Αντωνίου, η πρώτη αλλαγή αφορά ιδιοκτήτες μηχανοκίνητων οχημάτων, στους οποίους θα δίνεται η δυνατότητα να καταβάλουν το τέλος κυκλοφορίας του οχήματος τους σε τέσσερις ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις. Η έναρξη της ισχύος του νόμου θα είναι η πρώτη Ιουλίου του 2016 ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στο τμήμα οδικών μεταφορών να προχωρήσει τις αλλαγές του λογισμικού προγράμματος.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά οχήματα, που κατατάσσονται στην κατηγορία ελαφρού φορτηγού (διπλοκάμπινα-μονοκάμπινα), τα οποία φέρουν μηχανή κυβισμού από 1650cc έως 2250cc και θα καταβάλλουν τέλος 7 σεντ ανά κυβικό εκατοστό της μηχανής (αντί 10 σεντ, που ήταν σήμερα).
Η επόμενη αλλαγή αφορά το μέγιστο τέλος κυκλοφορίας για ιδιωτικά βενζινοκίνητα οχήματα τύπου σαλούν, τα οποία έχουν εγγραφεί πριν τις 24 Νοεμβρίου του 2003 και καθορίζεται στα 300 ευρώ (μέγιστο) το χρόνο (ίσχυε μόνο για τα πετρελαιοκίνητα).
Επιπλέον, η επιβάρυνση του 10%, που επιβάλλεται σε περίπτωση, που το τέλος κυκλοφορίας δεν καταβάλλεται εντός της καθορισμένης προθεσμίας, η επιβάρυνση θα αφορά το υπολειπόμενο του οφειλόμενου τέλους και ολόκληρο το ετήσιο τέλος.
Επίσης, με βάση τον νόμο, δίνεται η δυνατότητα, ώστε τα καθυστερημένα τέλη, τα οποία προκύπτουν πριν την 1η Ιανουαρίου του 2016 για οχήματα, τα οποία έχουν διαγραφεί (δεν πλήρωσαν άδεια κυκλοφορίας για 3 χρόνια), μπορεί να καταβληθούν σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις και να επανεγγραφούν. Σημειώνεται ότι η επανεγγραφή στοιχίζει 150 ευρώ.
Στόχος να διευκολύνουμε τις επανεγγραφές οχημάτων, δήλωσε ο Αντώνης Αντωνίου.