Το 2020 το 'lifting' της Λευκωσίας
15:37 - 18 Δεκεμβρίου 2015
Έργα με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020 θα αλλάξουν την εικόνα της κυπριακής πρωτεύουσας, με τους αρμόδιους να κάνουν λόγο για «μια άλλη Λευκωσία» όταν ολοκληρωθούν, καθιστώντας την πιο βιώσιμη και ελκυστική για τους πολίτες.
Πρόκειται για το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας, που περιλαμβάνει έργα λεωφορειολωρίδων και ποδηλατολωρίδων, μονοδρόμησης και πεζοδρόμησης, αλλά και την εισαγωγή νέου συστήματος μικρών λεωφορείων στην παλιά πόλη.
Το πρωί πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Μεταφορών, όπου ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, ο Υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης και ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης ενημερώθηκαν για την πρόοδο του Σχεδίου.
Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν παράλληλα και για το τραμ, διευκρινίζοντας όμως ότι «είμαστε πολύ μακριά».
Όταν ολοκληρωθούν όλα αυτά τα έργα «θα μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική Λευκωσία», στην οποία εμείς και τα παιδιά μας θα ζούμε καλύτερα, είπε ο κ. Δημητριάδης.
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι παρουσιάστηκε και ο σχεδιασμός για το τραμ, χωρίς όμως να έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση, καθώς «είμαστε πολύ μακριά από το να πάρουμε οποιαδήποτε απόφαση, κατά πόσο θα προχωρήσει το έργο ή όχι».
Ερωτηθείς σε σχέση με την αναβάθμιση των υποδομών των δημοσίων συγκοινωνιών, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι «όλα όσα έχουμε πει προσπαθούμε να τα υλοποιήσουμε».
Συγκεκριμένα, είπε ότι κατακυρώθηκε το έργο για την εισαγωγή συστήματος τηλεματικής στα λεωφορεία, όμως υπάρχει προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών και αναμένεται η εκδίκαση.
Για το «λίφτινγκ» στις στάσεις των λεωφορείων, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι ήδη έχουν προχωρήσει οι ενέργειες για κάποιες στάσεις, ενώ υλοποιείται το πρόγραμμα αναβάθμισης των υποδομών.
«Εμείς πιστεύουμε στις δημόσιες μεταφορές» και είναι στο χέρι μας να καταστούν ελκυστικές για τον πολίτη, κατέληξε.
Το έργα που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο έχουν ήδη εγκριθεί, ανέφερε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, προσθέτοντας ότι «το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας έχει ήδη αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά».
Αναφέρθηκε στη μονοδρόμηση των οδών Μακαρίου και Καλλιπόλεως και στη δημιουργία λεωφορειολωρίδων, ποδηλατολωρίδων και ποδηλατοδρόμων και τη δημιουργία δικτύου μικρών λεωφορείων στην εντός των τειχών πόλη.
Παράλληλα ανέφερε ότι υλοποιείται και η ανάπλαση πεζοδρομίων, τόσο σε κύριους άξονες όσο και σε γειτονιές της πόλης.
Ο κ. Γιωρκάτζης ανέφερε ότι έχουν ήδη παραληφθεί 13 μικρά λεωφορεία για την παλιά πόλη, ενώ σύντομα θα δημοσιευτεί η προκήρυξη για τον διαχειριστή.
Είπε ακόμη ότι ενημερώθηκε πως το έργο που αφορά τους διαύλους για τα ποδήλατα έχει ήδη προκηρυχθεί από τον Δήμο Έγκωμης. Το έργο θα εκτείνεται μέχρι την Παλουριώτισσα, ενώνοντας τέσσερα μεγάλα πανεπιστήμια της Λευκωσίας με το κέντρο της πόλης.
Ο Δήμαρχος είπε τέλος ότι το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας αποτελεί προϋπόθεση για την αναζωογόνηση του αστικού κέντρου, ενώ οι δημόσιες μεταφορές πρέπει να καταστούν πιο αξιόπιστες.
Στόχος, είπε, είναι σε τέσσερα-πέντε χρόνια, μέχρι το 2020, να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα, ενώ για το τραμ ανέφερε ότι υπήρξε απλώς ενημέρωση, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο της διερεύνησης.
Πρόκειται για το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας, που περιλαμβάνει έργα λεωφορειολωρίδων και ποδηλατολωρίδων, μονοδρόμησης και πεζοδρόμησης, αλλά και την εισαγωγή νέου συστήματος μικρών λεωφορείων στην παλιά πόλη.
Το πρωί πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Μεταφορών, όπου ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, ο Υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης και ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης ενημερώθηκαν για την πρόοδο του Σχεδίου.
Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν παράλληλα και για το τραμ, διευκρινίζοντας όμως ότι «είμαστε πολύ μακριά».
Όταν ολοκληρωθούν όλα αυτά τα έργα «θα μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική Λευκωσία», στην οποία εμείς και τα παιδιά μας θα ζούμε καλύτερα, είπε ο κ. Δημητριάδης.
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι παρουσιάστηκε και ο σχεδιασμός για το τραμ, χωρίς όμως να έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση, καθώς «είμαστε πολύ μακριά από το να πάρουμε οποιαδήποτε απόφαση, κατά πόσο θα προχωρήσει το έργο ή όχι».
Ερωτηθείς σε σχέση με την αναβάθμιση των υποδομών των δημοσίων συγκοινωνιών, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι «όλα όσα έχουμε πει προσπαθούμε να τα υλοποιήσουμε».
Συγκεκριμένα, είπε ότι κατακυρώθηκε το έργο για την εισαγωγή συστήματος τηλεματικής στα λεωφορεία, όμως υπάρχει προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών και αναμένεται η εκδίκαση.
Για το «λίφτινγκ» στις στάσεις των λεωφορείων, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι ήδη έχουν προχωρήσει οι ενέργειες για κάποιες στάσεις, ενώ υλοποιείται το πρόγραμμα αναβάθμισης των υποδομών.
«Εμείς πιστεύουμε στις δημόσιες μεταφορές» και είναι στο χέρι μας να καταστούν ελκυστικές για τον πολίτη, κατέληξε.
Το έργα που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο έχουν ήδη εγκριθεί, ανέφερε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, προσθέτοντας ότι «το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας έχει ήδη αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά».
Αναφέρθηκε στη μονοδρόμηση των οδών Μακαρίου και Καλλιπόλεως και στη δημιουργία λεωφορειολωρίδων, ποδηλατολωρίδων και ποδηλατοδρόμων και τη δημιουργία δικτύου μικρών λεωφορείων στην εντός των τειχών πόλη.
Παράλληλα ανέφερε ότι υλοποιείται και η ανάπλαση πεζοδρομίων, τόσο σε κύριους άξονες όσο και σε γειτονιές της πόλης.
Ο κ. Γιωρκάτζης ανέφερε ότι έχουν ήδη παραληφθεί 13 μικρά λεωφορεία για την παλιά πόλη, ενώ σύντομα θα δημοσιευτεί η προκήρυξη για τον διαχειριστή.
Είπε ακόμη ότι ενημερώθηκε πως το έργο που αφορά τους διαύλους για τα ποδήλατα έχει ήδη προκηρυχθεί από τον Δήμο Έγκωμης. Το έργο θα εκτείνεται μέχρι την Παλουριώτισσα, ενώνοντας τέσσερα μεγάλα πανεπιστήμια της Λευκωσίας με το κέντρο της πόλης.
Ο Δήμαρχος είπε τέλος ότι το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας αποτελεί προϋπόθεση για την αναζωογόνηση του αστικού κέντρου, ενώ οι δημόσιες μεταφορές πρέπει να καταστούν πιο αξιόπιστες.
Στόχος, είπε, είναι σε τέσσερα-πέντε χρόνια, μέχρι το 2020, να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα, ενώ για το τραμ ανέφερε ότι υπήρξε απλώς ενημέρωση, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο της διερεύνησης.