Αυτά ξόδεψε ο ΚΟΤ σε διαφημίσεις στο εξωτερικό

Περισσότερα από 26 εκατομμύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια από τον ΚΟΤ, σε διαφημιστικές δαπάνες στην Κύπρο και στο εξωτερικό, με στόχο τη διασφάλιση και ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος στο νησί. Παρά την κάθετη πτώση των δαπανών για τους σκοπούς αυτούς μετά την κρίση του 2013, η άνοδος των προβλεπόμενων για το 2015 δαπανών (€3.032.386), καταδεικνύει ότι η Κύπρος εξακολουθεί να επενδύει στον τουρισμό.
 
Παρ’ όλα αυτά,  μια ματιά στο σύνολο των στοχευμένων κυπριακών διαφημιστικών δαπανών  ανά χώρα την περίοδο 2014 και 2015, σε σύγκριση με τις τουριστικές αφίξεις της αντίστοιχης περιόδου,  είναι αρκετή για να δημιουργηθούν εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η στόχευση των διαφημιστικών εκστρατειών αλλά και για την αποτελεσματικότητά τους.
 
 
 

 Ερωτηματικά για τη στόχευση του ΚΟΤ
 
Κατ’ αρχήν, όπως προκύπτει, η Κύπρος συνεχίζει να επενδύει πολλά χρήματα για διαφημιστικές καμπάνιες  σε χώρες από τις οποίες υπάρχει μεγάλο τουριστικό ρεύμα προς την Κύπρο, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ρωσία. Με βάση τα στοιχεία του ΚΟΤ για το 2014 και το 2015, από τις χώρες αυτές εξακολουθούμε να λαμβάνουμε σημαντικό αριθμό τουριστών, ωστόσο δεν είναι τόσο μεγάλη η κατά κεφαλήν δαπάνη τους κατά τις διακοπές τους στο νησί μας.
 

 

Αντίθετα,  ο ΚΟΤ δεν επένδυσε καθόλου διαφημιστικά στην Ελβετία, μια χώρα από την οποία παρατηρείται  άνοδος στις αφίξεις τουριστών, και μάλιστα  υψηλής εισοδηματικής στάθμης, αν λάβει κανείς υπόψη ότι το 2015 οι Ελβετοί τουρίστες στην Κύπρο βρίσκονται ψηλά στον πίνακα των κατά κεφαλήν ημερήσιων δαπανών και πρώτοι στον αντίστοιχο πίνακα δαπάνης ανά περιηγητή με 900 ευρώ.

 

 

 

Την ίδια στιγμή, πολύ χαμηλή είναι η τουριστική κίνηση από σκανδιναβικές χώρες, παρά το γεγονός ότι ο ΚΟΤ είχε επενδύσει διαφημιστικά στις χώρες αυτές. Συγκεκριμένα, στη Σουηδία δαπανήθηκαν 55.800 ευρώ το 2014 και 407.621 χιλιάδες ευρώ την τρέχουσα χρονιά,  με την ανταπόκριση ωστόσο των Σουηδών τουριστών να είναι πάρα πολύ χαμηλή. 60 χιλιάδες ευρώ δαπανήθηκαν, εξάλλου,  το 2015 στη Φινλανδία, χωρίς ωστόσο να υπάρξει τουριστικό ενδιαφέρων προς την Κύπρο από τους Φιλανδούς.

 
Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση του χειμερινού τουριστικού ενδιαφέροντος από Ισραηλίτες την περίοδο 2014/15, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο ΚΟΤ δεν είχε προχωρήσει σε διαφημιστικές εκστρατείες στη χώρα τους. Στο Ισραήλ διαφημιστική καμπάνια έγινε μόνο κατά την τρέχουσα χρονιά, με ένα κονδύλι που δεν ξεπερνά τις 60 χιλιάδες ευρώ. Το αυξημένο ενδιαφέρον των Ισραηλιτών για χειμερινό τουρισμό στο νησί μας, είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί ιδιαιτέρως από τον ΚΟΤ, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι τουρίστες από το Ισραήλ κατατάσσονται πρώτοι στον πίνακα με την ημερήσια δαπάνη ανά περιηγητή για το 2015. Αντιστοίχως, αυξημένο είναι το ενδιαφέρον για χειμερινό τουρισμό από αραβικές χώρες.
 

 
Πάντως, ο ΚΟΤ απαντά ότι λόγω περιορισμένων κονδυλίων  οι προσπάθειες επικεντρώνονται μόνο σε ορισμένες αγορές. Επισημαίνει, παράλληλα, πως σε εκείνες τις αγορές όπου δεν διεξάγονται διαφημιστικές εκστρατείες  αλλά εξακολουθούν να αποτελούν αγορές ενδιαφέροντος, πραγματοποιούνται άλλες ενέργειες, χαμηλότερου κόστους που εστιάζονται μεταξύ άλλων σε Δημόσιες Σχέσεις, συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις κ.α. 
 

 
 maria.stylianou@imhbusiness.com
 

 
 

Δειτε Επισης

Υπ. Υγείας: Προτεραιότητα τα ανιχνευτικά προγράμματα ακοής
Στα 10 εκ. ευρώ η επέκταση και αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου
Β. Κασσιανίδου: Το Υφυπ. Πολιτισμού στηρίζει την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας
Τίθεται το βράδυ σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες-Συστήνει προσοχή η Πολιτική Άμυνα
ΒΙΝΤΕΟ: Εγκαινιάστηκαν τα Χριστουγεννιάτικα Χωριά 2024-2025
Έτοιμος για την απεργία των γιατρών ο ΟΚΥπΥ-«Διατηρεί ανοιχτή την πόρτα του διαλόγου»
Ν. Χριστοδουλίδης: Σε σύνδεση πολιτισμού με οικονομική ανάπτυξη στοχεύει η Κυβέρνηση
Κρίσιμη συνεδρία για τον κλάδο σκυροδέματος-Αποφασίζουν τα επόμενά τους βήματα
Προσπάθειες μέχρι την υστάτη για αποφυγή της απεργίας των γιατρών-Οι εκκλήσεις της Κυβέρνησης
Νεφώσεις, βροχές και καταιγίδες στο μενού του καιρού-Πότε τίθεται σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση