Φωνές στα Λεύκαρα για τα μαθήματα στο Δημοτικό Σχολείο
12:29 - 13 Νοεμβρίου 2015
Για άνισο χειρισμό και δυσμενή διάκριση σε βάρος των παιδιών τους κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας οι γονείς στα Λεύκαρα αλλά και των γειτονικών χωριών που φοιτούν στο περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Λευκάρων.
Παρόλο που το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την ενίσχυση των ωρών διδασκαλίας των ελληνικών και των μαθηματικών για τους μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης του δημοτικού και την ξεχωριστή διαδασκαλία των εν λόγω μαθημάτων, η συγκεκριμένη απόφαση δεν εφαρμόστηκε στο Δημοτικό των Λευκάρων. Και αυτό γιατί, όπως εξήγησε στο reporter ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ελπιδοφόρος Νεοκλέους, ο αριθμός των παιδιών του συγκεκριμένου σχολείου είναι μικρός και δεν είναι δυνατό να προστεθούν επιπλέον εκπαιδευτικοί για τόσα λίγα παιδιά.
Σημειώνεται πως το Δημοτικό Λευκάρων λειτουργεί τα τελευταία χρόνια ως ενισχυμένο τριδιδάσκαλο και ως εκ τούτου τα μαθήματα της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών διδάσκονταν σε αμιγή τμήματα, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα σε συνδιδασκαλία ή συμπλέγματα.
Πάντως, οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Λευκάρων παρουσιάζονται σφόδρα ενοχλημένοι με αυτή την απόφαση, ενώ έχουν αποστείλει και σχετική επιστολή προς τον υπουργό.
Οι γονείς εκφράζουν την άποψη ότι τα μαθήματα των ελληνικών και των μαθηματικών δεν πρέπει να γίνονται σ’ εξολοκλήρου αμιγή τμήματα. Καταγγέλλουν παράλληλα ότι στο Δημοτικό Λευκάρων παρατηρείται συνεχής μετακίνηση των μαθητών από τη μια αίθουσα στην άλλη και σπατάλη πολύτιμου διδακτικού χρόνου.
Υποστηρίζουν, ακόμα, ότι το αρμόδιο υπουργείο δεν έλαβε υπόψη την ιδιαιτερότητα του τριδιδάσκαλου ενισχυμένου σχολείου σε σχέση με την εφαρμογή των αλλαγών στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. «Στο σχολείο αυτό φοιτούν παιδιά από τις γύρω κοινότητες της ορεινής Λάρνακας, η οποία πλήττεται συνεχώς από το φαινόμενο της αστυφιλίας. Επομένως, η ποιότητα της προσφερόμενης παιδείας θα έπρεπε να διαφυλάσσεται από το αρμόδιο υπουργείο ως κόρη οφθαλμού.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα έπρεπε να γίνεται ανεχτή η διεύρυνση του χάσματος μεταξύ αστικών κι επαρχιακών σχολειών, αφού κάτι τέτοιο οδηγεί σε διάλυση των σχολείων της επαρχίας και δεν πρέπει να γίνεται ανεχτό», τονίζεται στην επιστολή. Καταλήγοντας, οι επηρεαζόμενοι γονείς επισημαίνουν πως στην επαρχία Λάρνακας το Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Λευκάρων είναι το μοναδικό που λειτουργεί με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Η απάντηση του υπουργείου
Ο τρόπος διδασκαλίας και το πρόγραμμα στα μικρά σχολεία καθορίζονται στη βάση απόφασης του υπουργικού Συμβουλίου, απαντά, μέσω το reporter ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ελπιδοφόρος Νεοκλέους.
Το συγκεκριμένο σχολείο, πρόσθεσε ο κ. Νεοκλέους, έχει μικρό αριθμό μαθητών και δεν είναι δυνατό να γίνουν αυτοτελείς τάξεις, καθώς κάτι τέτοιο θα απαιτούσε περισσότερους εκπαιδευτικούς και επιπλέον κόστος.
Σημείωσε, ωστόσο, ότι παρόλο που ο κάθε δάσκαλος έχει υπό την επιτήρηση του ταυτόχρονα δύο διαφορετικές τάξεις, δίνεται μεγάλη σημασία στα παιδιά και στις ανάγκες τους, καθώς ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη είναι πολύ μικρός.
«Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται για πολλά χρόνια και παρατηρούνται εξαιρετικά αποτελέσματα», κατέληξε ο κ. Νεοκλέους.
Σημειώνεται ότι για την επίλυση του προβλήματος, εκτιμάται ότι θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση με τουλάχιστον 18 διδακτικές περιόδους.
Παρόλο που το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την ενίσχυση των ωρών διδασκαλίας των ελληνικών και των μαθηματικών για τους μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης του δημοτικού και την ξεχωριστή διαδασκαλία των εν λόγω μαθημάτων, η συγκεκριμένη απόφαση δεν εφαρμόστηκε στο Δημοτικό των Λευκάρων. Και αυτό γιατί, όπως εξήγησε στο reporter ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ελπιδοφόρος Νεοκλέους, ο αριθμός των παιδιών του συγκεκριμένου σχολείου είναι μικρός και δεν είναι δυνατό να προστεθούν επιπλέον εκπαιδευτικοί για τόσα λίγα παιδιά.
Σημειώνεται πως το Δημοτικό Λευκάρων λειτουργεί τα τελευταία χρόνια ως ενισχυμένο τριδιδάσκαλο και ως εκ τούτου τα μαθήματα της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών διδάσκονταν σε αμιγή τμήματα, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα σε συνδιδασκαλία ή συμπλέγματα.
Πάντως, οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Λευκάρων παρουσιάζονται σφόδρα ενοχλημένοι με αυτή την απόφαση, ενώ έχουν αποστείλει και σχετική επιστολή προς τον υπουργό.
Οι γονείς εκφράζουν την άποψη ότι τα μαθήματα των ελληνικών και των μαθηματικών δεν πρέπει να γίνονται σ’ εξολοκλήρου αμιγή τμήματα. Καταγγέλλουν παράλληλα ότι στο Δημοτικό Λευκάρων παρατηρείται συνεχής μετακίνηση των μαθητών από τη μια αίθουσα στην άλλη και σπατάλη πολύτιμου διδακτικού χρόνου.
Υποστηρίζουν, ακόμα, ότι το αρμόδιο υπουργείο δεν έλαβε υπόψη την ιδιαιτερότητα του τριδιδάσκαλου ενισχυμένου σχολείου σε σχέση με την εφαρμογή των αλλαγών στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. «Στο σχολείο αυτό φοιτούν παιδιά από τις γύρω κοινότητες της ορεινής Λάρνακας, η οποία πλήττεται συνεχώς από το φαινόμενο της αστυφιλίας. Επομένως, η ποιότητα της προσφερόμενης παιδείας θα έπρεπε να διαφυλάσσεται από το αρμόδιο υπουργείο ως κόρη οφθαλμού.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα έπρεπε να γίνεται ανεχτή η διεύρυνση του χάσματος μεταξύ αστικών κι επαρχιακών σχολειών, αφού κάτι τέτοιο οδηγεί σε διάλυση των σχολείων της επαρχίας και δεν πρέπει να γίνεται ανεχτό», τονίζεται στην επιστολή. Καταλήγοντας, οι επηρεαζόμενοι γονείς επισημαίνουν πως στην επαρχία Λάρνακας το Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Λευκάρων είναι το μοναδικό που λειτουργεί με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Η απάντηση του υπουργείου
Ο τρόπος διδασκαλίας και το πρόγραμμα στα μικρά σχολεία καθορίζονται στη βάση απόφασης του υπουργικού Συμβουλίου, απαντά, μέσω το reporter ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ελπιδοφόρος Νεοκλέους.
Το συγκεκριμένο σχολείο, πρόσθεσε ο κ. Νεοκλέους, έχει μικρό αριθμό μαθητών και δεν είναι δυνατό να γίνουν αυτοτελείς τάξεις, καθώς κάτι τέτοιο θα απαιτούσε περισσότερους εκπαιδευτικούς και επιπλέον κόστος.
Σημείωσε, ωστόσο, ότι παρόλο που ο κάθε δάσκαλος έχει υπό την επιτήρηση του ταυτόχρονα δύο διαφορετικές τάξεις, δίνεται μεγάλη σημασία στα παιδιά και στις ανάγκες τους, καθώς ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη είναι πολύ μικρός.
«Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται για πολλά χρόνια και παρατηρούνται εξαιρετικά αποτελέσματα», κατέληξε ο κ. Νεοκλέους.
Σημειώνεται ότι για την επίλυση του προβλήματος, εκτιμάται ότι θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση με τουλάχιστον 18 διδακτικές περιόδους.