Σφοδρές επικρίσεις δέχεται ο επικεφαλής της Volkswagen στις ΗΠΑ

Ο επικεφαλής της αμερικανικής θυγατρικής της Volkswagen, Μάικλ Χόρν, επέρριψε χθες την ευθύνη για την τοποθέτηση συστήματος αναστολής των ρύπων στα αυτοκίνητα της εταιρείας, που δημοσιοποιήθηκε μετά από έρευνα αμερικανών καθηγητών, στους μηχανικούς λογισμικού της εταιρείας, επιμένοντας ότι οι διευθυντές του ομίλου στη Γερμανία και στις ΗΠΑ δεν είχαν γνώση του θέματος.

Καταθέτοντας σε ειδική επιτροπή στη Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Χορν είπε ότι "ήταν μερικοί μηχανικοί λογισμικού που έβαλαν [το σύστημα], για κάποιο λόγο," ενώ εξήγησε ότι η μέθοδος ελέγχου των εκπομπών διαφέρει μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης λόγω των διαφορετικών επιτρεπτών ορίων ρύπων.

Το σύστημα άρχισε να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα Volkswagen που κινούνται με ντίζελ από το 2009. Την άνοιξη του 2014 είχε περιέλθει σε γνώση της Volkswagen μία ανεξάρτητη έκθεση που έδειχνε ότι δύο από τα μοντέλα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της έδειχναν παρατυπίες στην εκπομπή των ρύπων, αλλά έλεγε σε αμερικανικές εποπτικές αρχές ότι τα στοιχεία που έδειχναν ψηλότερες εκπομπές ήταν αποτέλεσμα τεχνικών προβλημάτων με τους ελέγχους.

Ο Χόρν είπε ότι η εταιρεία ειδοποίησε τις αμερικανικές αρχές ότι χρησιμοποιούσε συστήματα αναστολής ελέγχου των εκπομπών στις 3 Σεπτεμβρίου φέτος (2015), και ότι πριν από αυτό ο ίδιος δεν είχε ιδέα τί ήταν αυτά τα συστήματα. Ο αξιωματούχος ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με την επιτροπή, αλλά δεν προσέφερε νέες πληροφορίες.

Αυτό δεν εμπόδισε τους βουλευτές να εξαπολύσουν δριμεία κριτική εναντίον του και εναντίον της εποπτεύουσας αρχής των ΗΠΑ. 

Ο αντιπρόσωπος Κρις Κόλλινς (Ρεπουμπλικανός, Νέα Υόρκη), απέρριψε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του Χορν ότι η χρήση των συστημάτων αναστολής δεν ήταν απόφαση της ηγεσίας της εταιρείας. Μιλώντας για την τοποθέτηση του συστήματος που χρησιμοποιήσε η εταιρεία, απάντησε: "Είτε ολόκληρη η εταιρεία σας είναι ανίκανη όσον αφορά τη δημιουργία δικής της πατέντας - πράγμα που δεν πιστεύω ούτε για δευτερόλεπτο - είτε είναι συνεργοί σε ανώτατα κλιμάκια σε μια τεράστια συγκάλυψη που συνεχίζεται και σήμερα."

Ο αντιπρόσωπος Μάικλ Μπέρτζες (Ρεπουμπλικανός, Τέξας), άσκησε σφοδρή κριτική στον αντιπρόσωπο της εποπτικής αρχής, της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), σημειώνοντας ότι η υπηρεσία, με ετήσιο προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων δολαρίων (όπως επιβεβαίωσε ο αντιπρόσωπός της), δεν κατάφερε να ανακαλύψει την παρατυπία που βρήκε μια πανεπιστημιακή μελέτη με προϋπολογισμό λιγότερο από 70.000 δολάρια. 

Σε απάντηση, ο Κρίστοφερ Γκράντλερ είπε, "Δεν θα επιρρίψω την ευθύνη για το γεγονός ότι μας διέφυγε η παρανομία στον προϋπολογισμό μας," είπε, προσθέτοντας ότι "πιστεύω ότι κάνουμε πολύ καλή δουλειά στο να θέτουμε προτεραιότητες."

Χθες η EPA είπε ότι η Volkswagen αναμένεται να παραδώσει την επόμενη εβδομάδα σε αυτήν και την Καλιφόρνια ένα προκαταρκτικό σχέδιο με πρόταση διόρθωσης του λογισμικού για συσκευές αναστολής που τοποθέτησε σε αυτοκίνητα Passat μεταξύ του 2012 και 2014.

Δειτε Επισης

Οκτώ δημοσιογράφοι που κάλυπταν τις αντικυβερνητικές διαδηλώσεις παραμένουν φυλακισμένοι
Οι ΗΠΑ εκφράζουν «ανησυχίες» για τις συλλήψεις και τις διαδηλώσεις στην Τουρκία
Ελεύθερος ο βραβευμένος με Όσκαρ Παλαιστίνιος σκηνοθέτης που συνελήφθη στη Δυτική Όχθη
BBC: Πέντε συμπεράσματα από τη γκάφα ολκής του Λευκού Οίκου με τη διαρροή στρατιωτικών σχεδίων
Το μοναδικό αντικείμενο που ζήτησε να έχει στη φυλακή o Λουίτζι Μαντζιόνε
Περισσότεροι από 1.400 διαδηλωτές έχουν συλληφθεί στην Τουρκία, από τη 19η Μαρτίου
ΒΙΝΤΕΟ: Μαχητικά αεροσκάφη στη Γαλλία συγκρούστηκαν στον αέρα κατά τη διάρκεια άσκησης
Πτήση της United Airlines με προορισμό την Κίνα επέστρεψε στις ΗΠΑ-Ο πιλότος συνειδητοποίησε ότι ξέχασε το διαβατήριό του
Όταν οι γιατροί του Πάπα Φραγκίσκου σκέφτηκαν να τον αφήσουν να πεθάνει ειρηνικά
Συμφώνησαν Ρωσία και Ουκρανία για την εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα