Κι όμως το 5+5+5=15 είναι λάθος
09:12 - 26 Οκτωβρίου 2015
Αρκετά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο μάθημα των μαθηματικών οι μαθητές της τρίτης δημοτικού στα σχολεία της Αμερικής.
Μια από τις πολλές σπαζοκεφαλιές είναι το πρόβλημα με την "μέθοδο της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης".
Στον πολλαπλασιασμό 5x3 αν η απάντηση είναι "5+5+5=15," τότε ο μαθητής έχει κάνει λάθος. Η σωστή απάντηση είναι το "3+3+3+3+3", αφού η μέθοδος της επαναληπτικής πρόσθεσης του 5x3 δεν είναι το 5+5+5=15 αλλά το 3+3+3+3+3=15.
Στα μαθηματικά μπορεί να είναι ίδιο το αποτέλεσμα, όμως το 5+5+5=15 είναι λάθος στη μέθοδο της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης του 5x3 επειδή και σ' αυτή την περίπτωση το 5x3 διαβάζεται ως πέντε ομάδες των τριών και όχι τρεις ομάδες των πέντε.
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές τής, αυτή η μέθοδος θα είναι περισσότερο χρήσιμη στους μαθητές όταν θα πάνε σε πιο προχωρημένα μαθηματικά όπως π.χ. τους πίνακες, όπου έχει σημασία τι έχουμε πρώτο και τι δεύτερο στον πολλαπλασιασμό.
Μια από τις πολλές σπαζοκεφαλιές είναι το πρόβλημα με την "μέθοδο της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης".
Στον πολλαπλασιασμό 5x3 αν η απάντηση είναι "5+5+5=15," τότε ο μαθητής έχει κάνει λάθος. Η σωστή απάντηση είναι το "3+3+3+3+3", αφού η μέθοδος της επαναληπτικής πρόσθεσης του 5x3 δεν είναι το 5+5+5=15 αλλά το 3+3+3+3+3=15.
Στα μαθηματικά μπορεί να είναι ίδιο το αποτέλεσμα, όμως το 5+5+5=15 είναι λάθος στη μέθοδο της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης του 5x3 επειδή και σ' αυτή την περίπτωση το 5x3 διαβάζεται ως πέντε ομάδες των τριών και όχι τρεις ομάδες των πέντε.
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές τής, αυτή η μέθοδος θα είναι περισσότερο χρήσιμη στους μαθητές όταν θα πάνε σε πιο προχωρημένα μαθηματικά όπως π.χ. τους πίνακες, όπου έχει σημασία τι έχουμε πρώτο και τι δεύτερο στον πολλαπλασιασμό.