Πολύ βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο το 2015
12:38 - 22 Οκτωβρίου 2015
Κατά το 2015 καταγράφηκαν 45 θάνατοι από οδικές συγκρούσεις και ενώ τα οχήματα κινούνται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες στους δρόμους, με ρυθμούς χελώνας κινούνται τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, δήλωσε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, Αντώνης Αντωνίου, μετά τη συνεδρία της Επιτροπής η οποία συζήτησε το θέμα των οδικών συγκρούσεων.
Ο κ. Αντωνίου είπε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα προκηρυχθούν προσφορές για την εγκατάσταση σε κυπριακούς δρόμους νέων συστημάτων φωτοεπισήμανσης. Μόνο στη λεωφόρο Γρίβα Διγενή στη Λευκωσία, το σύστημα είχε έσοδα για το κράτος 1,5 εκατ. ευρώ σε 15 μήνες από εισπράξεις προστίμων για οδικές παραβάσεις και κόστος εγκατάστασης μόνο 80 χιλιάδες ευρώ ενώ εκεί όπου είχαν τοποθετηθεί κάμερες τα τροχαία μειώθηκαν στο 50%.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Μιχαηλίδης είπε πως όσα μέτρα και να ληφθούν, αν δεν αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης, τη νοοτροπία και να ακολουθούμε τους κανόνες οδικής ασφάλειας η μαύρη λίστα με τους νεκρούς στην άσφαλτο θα συνεχίζει να είναι εφιάλτης για όλους. Αφού έκανε έκκληση σε όλους να ακολουθούν τους κανόνες της οδικής ασφάλειας, ανέφερε πως οι τρεις πιο επικίνδυνες κατηγορίες στα οδικά δυστυχήματα είναι οι νέοι κάτω των 25 ετών, οι αλλοδαποί και οι μοτοσικλετιστές.
Επί του ιδίου θέματος ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χριστάκης Τζιοβάννης, είπε ότι άμεσα ως πολιτεία πρέπει να αναδείξουμε τα γκρίζα σημεία, να δημιουργήσουμε τέτοιο νομοθέτημα, ούτως ώστε να αποτρέψουμε τους όποιους παραβάτες, γιατί αλλιώς δεν θα υπάρξει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και θανάτων. Ανέφερε ακόμη ότι στατιστικά σε χώρες όπου υπάρχει σύστημα φωτοεπισήμανσης σημειώνεται μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων μέχρι και 40%.
Ο κ. Αντωνίου είπε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα προκηρυχθούν προσφορές για την εγκατάσταση σε κυπριακούς δρόμους νέων συστημάτων φωτοεπισήμανσης. Μόνο στη λεωφόρο Γρίβα Διγενή στη Λευκωσία, το σύστημα είχε έσοδα για το κράτος 1,5 εκατ. ευρώ σε 15 μήνες από εισπράξεις προστίμων για οδικές παραβάσεις και κόστος εγκατάστασης μόνο 80 χιλιάδες ευρώ ενώ εκεί όπου είχαν τοποθετηθεί κάμερες τα τροχαία μειώθηκαν στο 50%.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Μιχαηλίδης είπε πως όσα μέτρα και να ληφθούν, αν δεν αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης, τη νοοτροπία και να ακολουθούμε τους κανόνες οδικής ασφάλειας η μαύρη λίστα με τους νεκρούς στην άσφαλτο θα συνεχίζει να είναι εφιάλτης για όλους. Αφού έκανε έκκληση σε όλους να ακολουθούν τους κανόνες της οδικής ασφάλειας, ανέφερε πως οι τρεις πιο επικίνδυνες κατηγορίες στα οδικά δυστυχήματα είναι οι νέοι κάτω των 25 ετών, οι αλλοδαποί και οι μοτοσικλετιστές.
Επί του ιδίου θέματος ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χριστάκης Τζιοβάννης, είπε ότι άμεσα ως πολιτεία πρέπει να αναδείξουμε τα γκρίζα σημεία, να δημιουργήσουμε τέτοιο νομοθέτημα, ούτως ώστε να αποτρέψουμε τους όποιους παραβάτες, γιατί αλλιώς δεν θα υπάρξει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και θανάτων. Ανέφερε ακόμη ότι στατιστικά σε χώρες όπου υπάρχει σύστημα φωτοεπισήμανσης σημειώνεται μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων μέχρι και 40%.