Αγκάθια στην αναπλήρωση του κενού της Transaero για την Κύπρο

Προβληματισμό και ανησυχία προκαλεί στα υπουργεία Μεταφορών και Εμπορίου, η είδηση για επικείμενο κλείσιμο της  ρωσικής Transaero, η οποία μεταφέρει στην Κύπρο περισσότερο από το 70% επιβατών από τη ρωσική αγορά. Διαδικαστικά θέματα και τουρκικό εμπάργκο για πτήσεις προς την Κύπρο δυσχεραίνουν την εξεύρεση άμεσης λύσης για αναπλήρωση του κενού. 

Ο Υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, ανέφερε ότι Υπουργείο Μεταφορών, Υπουργείο Εμπορίου και ΚΟΤ θα εξετάσουν το πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Ωστόσο, πρόσθεσε, το κενό που προέκυψε από το κλείσιμο της Transaero θα πρέπει να καλυφθεί με πρόσθετες πτήσεις από ρωσικές εταιρείες, καθώς με βάση διμερή συμφωνία μεταξύ Κύπρου και Ρωσίας, οι πτήσεις διενεργούνται από εταιρείες που διαθέτουν άδεια ντόπιου αερομεταφορέα, ενώ αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στην Κύπρο εταιρεία με άδεια ντόπιου αερομεταφορέα. Εξήγησε όμως ότι ακόμη και αν υπήρχε τέτοια εταιρεία, θα βρισκόταν σε δυσχερέστερη θέση λόγω του ότι δεν μπορεί να πετά πάνω από την Τουρκία λόγω του τουρκικού εμπάργκο.

«Το κλείσιμο της εταιρείας η οποία φέρνει περισσότερο από 70% των επιβατών που έρχονται από τη ρωσική αγορά δεν είναι ευχάριστο για τη χώρα μας, είναι κάτι που επηρεάζει τον τουρισμό και σίγουρα το Υπουργείο Τουρισμού και  ο ΚΟΤ θα πρέπει να σκεφτούν πώς θα το αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά», ανέφερε σε δηλώσεις στο περιθώριο συνεδρίου για την ψηφιακή ενιαία αγορά της ΕΕ και συμπλήρωσε: «Θα δούμε πώς θα αντιμετωπίσετε το όλο θέμα και να είστε σίγουροι ότι είναι κάτι που μας προβληματίζει πάρα πολύ».

Όπως ανέφερε, η Transaero έχει μεταφέρει γύρω στις 350.000 επιβάτες από τη Ρωσία μέχρι σήμερα, ενώ προβλέπεται να μεταφέρει άλλους 30.000. «Οπόταν τουλάχιστον για το υπόλοιπο του χρόνου δεν θα είναι σημαντικές οι επιπτώσεις», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με το τι θα γίνει για την επόμενη σεζόν, ο κ. Δημητριάδης παρατήρησε πως «με το να φύγει μια τόσο μεγάλη εταιρεία σίγουρα υπάρχει το ενδεχόμενο να επηρεαστούν αρνητικά οι αφίξεις τουριστών από τη Ρωσία, θα πρέπει να αναπληρωθεί αυτό το κενό όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και εμείς σαν αρμόδιοι φορείς, το Υπουργείο Τουρισμού όσο αφορά τον τουρισμό και εμείς όσον αφορά τις μεταφορές θα πρέπει να βρούμε τρόπους να αναπληρώσουμε το κενό».

Ο κ. Δημητριάδης εξήγησε ακόμη πως η αεροπορική κίνηση από τη Ρωσία διέπεται από διμερή συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, βάσει της οποίας δικαιούμαστε να κάνουμε πτήσεις στη Ρωσία, αλλά αυτές οι πτήσεις θα πρέπει να γίνονται από εταιρείες οι οποίες έχουν άδεια ντόπιου αερομεταφορέα.

Επεσήμανε όμως ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εταιρεία στην Κύπρο με άδεια ντόπιου αερομεταφορέα, ενώ εξετάζονται τρεις αιτήσεις.

Σε ερώτηση αν μπορεί να επισπευσθεί η εξέταση των αδειών, ο κ. Δημητριάδης απάντησε λέγοντας ότι «το θέμα είναι ότι ακόμη και αν κάποιες εταιρείες αποκτήσουν τέτοια άδεια, αντιλαμβάνεστε ότι δεν είναι ένα δρομολόγιο το οποίο μπορούν να  κάνουν αποτελεσματικά διότι οι εταιρείες που έχουν άδεια ντόπιου αερομεταφορέα δεν μπορούν να περάσουν πάνω από την Τουρκία και αυτό δημιουργεί ένα μεγάλο μειονέκτημα για τις εταιρείες μας».

Υπενθύμισε ότι όταν οι Κυπριακές Αερογραμμές διεξήγαγαν αυτό το δρομολόγιο πριν να κλείσουν το μερίδιο αγοράς τους ήταν μόλις 4%.

«Αυτό το δρομολόγιο εξυπηρετείτο σχεδόν αποκλειστικά από τη Ρωσία», είπε και πρόσθεσε: «Η Transaero είναι ένας σημαντικός παίκτης, διότι μεταφέρει θα έλεγα και γύρω στο 80% των επιβατών που φέρνει ένας πολύ μεγάλος διοργανωτής ταξιδίων, θα πρέπει να κάτσουμε να δούμε πώς θα αναπληρώσουμε αυτό το κενό.

Ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ακόμη πως σε επαφές που είχε το Υπουργείο με Ρώσους αξιωματούχους πριν από λίγο καιρό η κυπριακή πλευρά είχε θέσει το θέμα να μπορούν να κάνουν το δρομολόγιο μεταξύ Κύπρου και Ρωσίας και αερομεταφορείς που έχουν ευρωπαϊκή άδεια και όχι μόνο κυπριακή άδεια, για το λόγο ότι και να έχει κάποιος κυπριακή άδεια θα έχει πάντα το μειονέκτημα των 40 επιπρόσθετων λεπτών, αντιλαμβάνεστε επιπρόσθετα καύσιμα και όλες τις οικονομικές συνέπειες που έχει αυτό.

«Όπως είναι τα πράγματα σήμερα βάσει της διμερούς συμφωνίας που έχουμε μαζί τους, ουσιαστικά εκτός και αν αλλάξει αυτή, το κενό θα πρέπει να αναπληρωθεί από την ίδια τη ρωσική αγορά, δηλαδή θα πρέπει να μπουν επιπρόσθετες πτήσεις από τη Ρωσία», είπε.

«Εμείς θα κάνουμε τις επαφές μας και πιστεύω ότι σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες», κατέληξε.

Λακκοτρύπης: Αρνητική εξέλιξη…

Αρνητική εξέλιξη χαρακτήρισε, εξάλλου, ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού Γιώργος Λακκοτρύπης την ανακοίνωση από ξένα ΜΜΕ περί πτώχευσης της Transaero.

Ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή γίνεται μια αξιολόγηση από τον ΚΟΤ και την εταιρεία Hermes σε δύο επίπεδα.  "Η πρώτη διάσταση είναι να δούμε πώς επηρεάζει τους τουρίστες που βρίσκονται σήμερα στην Κύπρο αλλά και πώς επηρεάζει τους σχεδιασμούς των οργανωτών ταξιδίων που συνεργάζονταν με την εταιρεία για τους επόμενους μήνες της σεζόν. Εντός της ημέρας αναμένω να έχω ενώπιόν μου τι σημαίνει για μας αυτή η αρνητική εξέλιξη" είπε.

Ο κ. Λακκοτρύπης πρόσθεσε ότι "αυτή τη στιγμή πρέπει να δούμε τι γίνεται με τους Ρώσους τουρίστες που είναι εδώ τώρα και τι ήταν ο προγραμματισμός για τους επόμενους μήνες και πώς θα καλυφθεί χωρίς την παρουσία αυτής της αεροπορικής εταιρείας".

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ


  


Δειτε Επισης

Μείωση κατέγραψε ο πληθωρισμός σε Κύπρο και υπόλοιπη Ευρώπη τον Αύγουστο
Προειδοποιήσεις για απεργιακά μέτρα από εργαζόμενους σε εργοστάσια σκυροδέματος
Δύο συμφωνίες για τις μεταμοσχεύσεις υπέγραψαν Ελλάδα και Κύπρος
Προβληματισμοί Βουλευτών για λεωφορειολωρίδα στη Νίκου και Δέσποινας Παττίχη
Ενώπιον 250 Στροβολιώτων, παρουσιάστηκε το έργο αναβάθμισης της Τσερίου
Εξετάζεται βελτίωση δρόμου αεροδρομίου – Πάφου και εναλλακτική όδευση
Εκδήλωση διαμαρτυρίας ΑΚΕΛ έξω από το Προεδρικό, μετά την παύση Οδυσσέα
Διαβεβαιώσεις Αναπληρωτή Γενικού Ελεγκτή ότι η Υπηρεσία θα συνεχίζει το έργο της
Βροχές σε ανατολικά και βόρεια, στο «μενού» του καιρού σήμερα
Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους