Την αγωνία της Βουλής και του Υπουργείου Παιδείας παρατείνουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού τις τελικές τους αποφάσεις θα τις λάβουν την Πέμπτη. Πάντως, ενώπιον της Βουλής έχει διαπιστωθεί πως υπήρξαν περισσότερες συγκλίσεις και μίκρυνε το χάσμα ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και κάποιων οργανώσεων, δεδομένου ότι για ακόμη μία φορά η ΟΕΛΜΕΚ παραμένει αμετακίνητη στη θέση της και όπως διαφαίνεται το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα απορρίψει και τις τελικές τροποποιήσεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας.
Η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, για ακόμη μία φορά παρουσιάστηκε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, για να παρουσιάσει τις αλλαγές που έκανε το Υπουργείο Παιδείας στις δύο εβδομάδες που είχε συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, μετά και την προτροπή της Επιτροπής. Όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας «είμαστε μετά από ένα και πλέον χρόνο που ξεκινήσαμε τυπικά τη διαδικασία διαλόγου. Είναι ένα εργαλείο στήριξης και αναγνώρισης του έργου του εκπαιδευτικού. Αφήνουμε πίσω ένα σύστημα αναχρονιστικό, άδικο και ισοπεδωτικό. Η ανάγκη είναι παιδαγωγική, ανθρώπινη και κοινωνική και όχι πολιτική».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκαθαρίζει η εικόνα για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Ξανά στη Βουλή ΥΠΑΝ και οργανώσεις
Η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε, δε, ότι «καταθέσαμε ένα σχέδιο κανονισμό, δώσαμε δεύτερη και τρίτη ευκαιρία να απλοποιήσουμε και να τροποποιήσουμε λεκτικά πρόνοιες. Είναι θέμα βούλησης. Από τις 22 Οκτωβρίου μέχρι και σήμερα δώσαμε περισσότερες επεξηγήσεις σε σημεία, διατηρώνοντας το βασικό κορμό του σχεδίου αξιολόγησης για να είμαστε συνεπείς στις επιδιώξεις».
Η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως «οι βασικές αρχές παραμένουν, δεν έχουν αλλοιωθεί, δεν έχουν τροποποιηθεί. Αναφέρομαι χαρακτηριστικά σε κάποια σημεία που τροποποιήσαμε στη βάση των συζητήσεων και με τις τρεις οργανώσεις. Πήγαμε ένα βήμα ακόμη πιο μπροστά και δεν θεωρούμε ότι δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές χωρίς να επηρεάζει την επιστημονικότητα του έργου».
Η Αθηνά Μιχαηλίδου υπέδειξε, δε, ότι «επεξηγήσαμε και δώσαμε τις βαρύτητες για το Βοηθό Διευθυντή και το Βοηθό Διευθυντή Α’. Δώσαμε εξηγήσεις για τον παιδαγωγικό σύμβουλο. Τονίσαμε ότι ο ρόλος αφορά στο Βοηθό Διευθυντή στην Δημοτική Εκπαίδευση και στο Βοηθό Διευθυντή Α’ στη Μέση Εκπαίδευση. Προσθέτουμε την εγκύκλιο για να γίνεται ρύθμιση μέσω εσωτερικών διαδικασιών. Η συμφωνία για το διευθυντή θα επέλθει στην πενταετία. Το συγκεκριμενοποιήσαμε και το κάναμε ακόμη πιο ξεκάθαρο για να επέλθει συμφωνία στην αριθμητική αξιολόγηση».
Η υπουργός Παιδείας, στη συνέχεια τόνισε ότι «στις διαβουλεύσεις είδαμε κοινό έδαφος, όμως δεν σημαίνει ικανοποιούμε όλα τα αιτήματα των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Θέλουμε να βλέπουμε την ουσία. Πιστεύουμε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες. Είναι μία αναγκαία μεταρρύθμιση. Δεν μπορούμε να διαιωνίζουμε κατεστημένα δεκαετιών. Το Υπουργείο έθεσε σειρά από ασφαλιστικές δικλίδες και να έχουν λόγο οι εκπαιδευτικοί σε όλα τα στάδια. Θα έχουμε αιτήματα και θέλουμε να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς. Η αξιολόγηση δεν είναι αυτοσκοπός».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παρουσίασε με στοιχεία τις αλλαγές στο σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ-Βλέπει ξανά οργανώσεις για διευκρινίσεις
Απαντώντας στις ερωτήσεις των βουλευτών, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «αυτό που αλλάζει είναι καθαρά και βαθιά παιδαγωγικό πρωτίστως. Δεν πρέπει να κολλούμε στην αριθμητική αξιολόγηση. Δεν μας ενδιαφέρει, παρόλο που είναι ουσιαστική, η αξιολόγηση του ατόμου. Είναι μία καθαρά παιδαγωγική αναβάθμιση για να ζωντανέψει το δημόσιο σχολείο, δεν είναι θέση προαγωγής για διοικητικά καθήκοντα. Συζητούμε με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις περαιτέρω στήριξη. Τον ανώτερο εκπαιδευτικό τον έχουμε προστατεύσει. Επιβραβεύουμε τους εκπαιδευτικούς που είναι καλοί στην έδρα».
Αναφορικά με τις νέες θέσεις εργασίας, η Αθηνά Μιχαηλίδου επεσήμανε ότι «οι όποιες νέες θέσεις και το κόστος είναι λίγο πιο χαμηλό από τα 13 εκ. Η πλήρωση των θέσεων δεν αρχίζει από την πρώτη χρονιά. Θα άρχιζε από το 2026 και μετά. Η απόφαση του Υπουργικού μπορεί να τροποποιηθεί μετά την κατάληξη και την τελική μας πρόταση. Στον μεσοπρόθεσμο προϋπολογισμό μπαίνουν οι θέσεις από το 2027 και μετά».
Απαντώντας σε τοποθετήσεις όπως ότι υπήρξαν περισσότερες συγκλίσεις, η κα. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε ότι «δεν μιλούμε για προσπάθεια να βρεθούν συγκλίσεις. Ο στόχος είναι να ικανοποιήσουμε τα αιτήματα των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Ο στόχος να κρατήσουμε επίπεδο στην πρότασή μας, σταδιακά και μαζί με τους εκπαιδευτικούς. Για πρώτη φορά έχουμε Επιτροπές με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών. Είμαστε εδώ για να κάνουμε αρμοδίως μία αλλαγή. Από το 2021 μπήκε στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Δεν είναι αυτός ο λόγος που χρειάζεται αλλαγή και γι’ αυτό δεν το λέμε συνέχεια».
Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε, παράλληλα, ότι «είναι ένα σύστημα που θα αρχίσει και είναι πολύ ευέλικτο, για να είμαστε κοντά στην παρακολούθηση. Αυτό που ζητούμε για το διευθυντή είναι να είναι ξεκάθαρο, αυτό που έγινε είναι μία προσπάθεια να προχωρήσουμε και να μην κολλάμε στη λεπτομέρεια. Μπαίνει όπως και την προηγούμενη φορά, ότι θα εφαρμοστεί στο τέλος της πενταετίας για να μην υπάρχουν ανησυχίες. Το νομικό θέμα το είπε η Νομική Υπηρεσία. Εκείνο που ζητούμε είναι ξεκάθαρο. Δεν υπάρχει εναλλακτική. Η εναλλακτική είναι να πάμε πίσω στο 1976. Εμείς θα είμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς. Είναι οι άμεσα συνεργάτες μας. Θέλουμε ακόμη ένα βήμα για να τους στηρίξουμε. Να πω ότι ζητούμε από τη Βουλή να ακολουθηθούν οι δημοκρατικές διαδικασίες. Θα μπορούσαμε να συζητούμε λέξεις, φράσεις, κόμματα κλπ. Να αναλάβει ο καθένας την ευθύνη του. Δεν μπορούμε να είμαστε υπόλογοι για το ό,τι δεν γίνονται αλλαγές».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο εκνευρισμός Μιχαηλίδου, η τρίτη ευκαιρία για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και η ανάγκη για αλλαγή
Αποφασίζουν την Πέμπτη οι οργανώσεις
Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις έχουν λάβει τις τροποποιήσεις του Υπουργείου Παιδείας την περασμένη Δευτέρα και αναμένεται την Πέμπτη να θέσουν το κείμενο στα συλλογικά τους όργανα και να πάρουν αποφάσεις. Από πλευράς της, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, σημείωσε πως «τη Δευτέρα παραλάβαμε ένα κείμενο που περιλαμβάνει τροποποιήσεις σε σημεία που θίξαμε ως ΠΟΕΔ. Έχει οριστεί αύριο συνεδρία του 100μελούς που θα αξιολογήσει και θα λάβει τις αποφάσεις αύριο. Μέχρι το μεσημέρι θα έχουμε ξεκάθαρη άποψη».
Το γεγονός ότι την Πέμπτη αναμένεται να αποφασίσουν επεσήμανε και ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου. Στη δική του τοποθέτηση, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, ναι μεν τόνισε ότι την Πέμπτη θα αποφασίσουν, ωστόσο η τοποθέτησή του και γενικά η όλη στάση του ενώπιον της Βουλής, που περισσότερο θύμιζε βουλευτή της αντιπολίτευσης, έδωσε το στίγμα της απόφασης της οργάνωσης.
«Έχουμε πάρει τη Δευτέρα την πρόταση, συνεδριάσεις κεντρικού προβλέπεται Πέμπτη. Εκ πρώτης εκείνο που θα ήθελα να αναφέρουμε είναι ότι κάναμε δύο συναντήσεις με την κα. Υπουργό, οι αλλαγές που έχει κάνει δεν είναι επουσιώδεις, υπάρχουν διάφορα θέματα. Θα σταθώ στα λειτουργικά, η πρόταση πάσχει στη λειτουργικότητα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Α. Μιχαηλίδου για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Δίνουμε μικρό περιθώριο, έκλεισε ο κύκλος των συζητήσεων











