powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Πιέζει ο χρόνος για τις αντικαταστάσεις ΤΑΚΑΤΑ-Καταθέτει εισηγήσεις στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας η τριμελής Επιτροπή

Ασφυκτικά πιέζουν πλέον τα χρονοδιαγράμματα γύρω από τις ανακλήσεις των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, αφού απομένουν μόλις δύο εβδομάδες μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, ώστε οι 81 χιλιάδες επηρεαζόμενοι ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε αντικαταστάσεις μέσω των διανομέων των κατασκευαστών. 

Μπορεί η προσπάθεια ενημέρωσης του κοινού που ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο και ολοκληρώνεται εντός του μήνα να απέδωσε καρπούς, αφού μειώθηκαν κατά πολύ οι εκκρεμούσες ανακλήσεις, οι οποίες αφορούν πλέον 21 χιλιάδες οχήματα, εντούτοις δεν μπορούν να γίνουν επαρκείς εκτιμήσεις για το κατά πόσο θα επιτευχθεί ο στόχος για πλήρη αντικατάσταση των αερόσακων μέχρι τις 3 Οκτωβρίου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία. 

Κι αυτό διότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να συνηγορήσουν, ώστε να αποφευχθεί η ανάκληση των πιστοποιητικών τεχνικού ελέγχου (ΜΟΤ) για όσα οχήματα δεν προβούν οι ιδιοκτήτες τους σε αντικαταστάσεις, όπως είχε προειδοποιήσει το Υπουργείο Μεταφορών. Οι πιο σημαντικοί από τους εν λόγω παράγοντες είναι να ενδιαφερθούν όλοι οι επηρεαζόμενοι και να επικοινωνήσουν με τους διανομείς του κατασκευαστή, ώστε να κλείσουν ραντεβού, ως επίσης και να υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού από την πλευρά των τελευταίων, για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. 

Το Υπουργείο Μεταφορών δεν μπορεί τη δεδομένη στιγμή να προοικονομήσει εάν θα αναγκαστεί να προβεί σε ανακλήσεις πιστοποιητικών καταλληλότητας, ωστόσο αναγνωρίζει ότι ο υπολειπόμενος αριθμός είναι αρκετά μεγάλος, δεδομένου του χρόνου που απομένει μέχρι τις 3 Οκτωβρίου. Παρόλα αυτά θα αναμένει μέχρι την τελευταία στιγμή, χωρίς να αποκλείεται να δοθεί μια μικρή παράταση, εάν κρίνει ότι αυτό θα εξυπηρετήσει τα δεδομένα που θα δημιουργηθούν μέχρι τότε. 

Όπως ανέφερε εξάλλου σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο, «η εφαρμογή των ακυρώσεων αποτελεί κρίσιμο μέτρο πρόληψης για την αποτροπή σοβαρών κινδύνων, καθώς –σύμφωνα με την εκτίμηση κινδύνου του κατασκευαστή– οι αερόσακοι που περιλαμβάνονται στην ανάκληση ενδέχεται, υπό συνθήκες, να αποβούν θανάσιμα επικίνδυνοι για τους επιβάτες».

Σύμφωνα με πληροφορίες, πέραν των 21 χιλιάδων ανακλήσεων που ολοκληρώνεται η διορία τους, εκκρεμούν επίσης άλλες 18 χιλιάδες, που υπήρξε ενημέρωση από τους κατασκευαστές στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη ανάρτηση των επηρεαζόμενων οχημάτων, μέχρι σήμερα. 

Σε σχέση με όσους η ενημέρωση για ανακλήσεις δόθηκε εντός του εν λόγω χρονικού πλαισίου, ξεκαθαρίζεται από πλευράς του Υπουργείου ότι μπορούν να προχωρήσουν σε αντικαταστάσεις μέχρι να ολοκληρωθούν οι οκτώ μήνες από την πρώτη ενημέρωση που έλαβαν. Για παράδειγμα, εάν κάποιος πολίτης ενημερώθηκε την 1η Μαρτίου, θα έχει το δικαίωμα να προχωρήσει με την αντικατάσταση του αερόσακού του μέχρι την 1η Νοεμβρίου και ούτω καθεξής. 

Την ίδια ώρα, την ερχόμενη Τρίτη λήγει και το χρονοδιάγραμμα που έθεσε η Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής, στην Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή, για εφαρμογή της Νομοθεσίας, η οποία αναφέρει πως η διαδικασία ελέγχου και αλλαγής του αερόσακου ΤΑΚΑΤΑ γίνεται δωρεάν.

Όπως είχε ξεκαθαρίσει η Επιτροπή στη συνεδρία της περασμένης εβδομάδας, σε περίπτωση που δεν προχωρήσει η Υπηρεσία, τότε θα εξετάσει το ενδεχόμενο να παρέμβει νομοθετικά για το θέμα. Επιπλέον, βουλευτές είχαν αναφέρει ότι δεν μπορεί το θέμα να πάει αναδρομικά και πολίτες που έχουν πληρώσει για τις ανακλήσεις να λάβουν τα χρήματα τους πίσω.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή Προστασίας του Καταναλωτή αναμένεται να απαντήσει γραπτώς στην Επιτροπή, την ερχόμενη εβδομάδα, όπου θα εκφράσει τις απόψεις και τις προθέσεις της. 

Τη Δευτέρα συνέρχεται το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας

Σε μία άλλη εξέλιξη, την ερχόμενη Δευτέρα θα συνέλθει το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΣΟΑ), για να εξετάσει τις εισηγήσεις της τριμελούς Επιτροπής που διορίστηκε από τον υπουργό Μεταφορών, για να προκύψουν ενδεχόμενες αλλαγές σε Νόμους ή ακόμη και τροποποιήσεις του τρόπου λειτουργίας του ίδιου του Συμβουλίου. 

Ο Διευθυντής της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευρυπίδου, ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Γιώργος Λουκά και ο διευθυντής της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, αναμένεται να παραδώσουν τις προτάσεις τους στον Αλέξη Βαφεάδη, ο οποίος είναι αρμόδιος να λάβει αποφάσεις σε σχέση με τον τρόπο που θα εφαρμοστούν.

Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στους στόχους που τέθηκαν είναι να γίνουν εισηγήσεις για τον τρόπο που μπορεί να ρυθμιστεί το επάγγελμα του εισαγωγέα οχημάτων από τρίτες χώρες, αλλά και να εκσυγχρονιστεί η διαδικασία έγκρισης οχημάτων που εισέρχονται στην Κύπρο, επίσης από τρίτες χώρες.

Παράλληλα, επιχείρησαν να εξευρεθεί φόρμουλα ώστε να γίνεται αλληλοενημέρωση των αρμόδιων Υπουργείων και Τμημάτων, για θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια, όπως για παράδειγμα οι ανακλήσεις ελαττωματικών εξαρτημάτων, ενώ οφείλουν να εισηγηθούν και ένα μηχανισμό αποτίμησης κινδύνου για σωστή εποπτεία της αγοράς. 

Ανάμεσα στα όσα θα εισηγούνται στον υπουργό, είναι και το κατά πόσον θα πρέπει να επανεξεταστεί το πολυπρόσωπο του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, για το οποίο υπήρχε σύσταση από την Ερευνητική Επιτροπή, δεδομένου ότι καμία αρμόδια υπηρεσία δεν ενημέρωσε σε κάποια συνεδρία για το θέμα των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

;