Απέχουν πολύ από τον προσδιορισμό των αιτιών του δυστυχήματος εκτιμά ο CEO της Air India
14:00 - 14 Ιουλίου 2025

Η έρευνα σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος με αεροσκάφος της Air India τον Ιούνιο στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί και δεν είναι σκόπιμο να βγάζει κάποιος πρώιμα συμπεράσματα, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κάμπελ Γουίλσον σε εσωτερικό του υπόμνημα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα έπειτα από τη δημοσιοποίηση της προκαταρκτικής έκθεσης από τους ερευνητές.
Το υπόμνημα, που εξέτασε το Reuters, έπεται της προκαταρκτικής έκθεσης, σύμφωνα με την οποία υπήρχε σύγχυση μέσα στο πιλοτήριο λίγο πριν από την πτώση και συντριβή του Boeing Dreamliner, που προκάλεσε τον θάνατο 260 ανθρώπων (241 από τους 242 επιβαίνοντες και 19 στο έδαφος).
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), η παροχή καυσίμων στους κινητήρες του αεροσκάφους φαίνεται να διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το στη συντριβή.
«Η δημοσιοποίηση της προκαταρκτικής έκθεσης σηματοδοτεί το σημείο από το οποίο εμείς, μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο, ξεκινήσαμε να λαμβάνουμε επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το τι συνέβη. Όπως ήταν αναμενόμενο, ξεκαθάρισε κάποια πράγματα, αλλά προκάλεσε και επιπλέον ερωτήματα», αναφέρει το υπόμνημα.
Ο Γουίλσον πρόσθεσε: «Η προκαταρκτική έκθεση δεν εντόπισε αίτια ούτε έκανε συστάσεις, επομένως καλώ όλους να αποφύγουν να βγάλουν πρόωρα συμπεράσματα καθώς η έρευνα απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί».
Λίγο μετά την απογείωση, το Boeing 787 Dreamliner που απογειώθηκε από την πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας με προορισμό το Λονδίνο, έχασε ώθηση και άρχισε να χάνει ύψος μέχρι που συνετρίβη, σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την AAIB. Το υπόμνημα αναφέρει ότι η προκαταρκτική έκθεση δεν διαπίστωσε μηχανική βλάβη ή πρόβλημα από πλημμελή συντήρηση και ότι η απαιτούμενη συντήρηση είχε πραγματοποιηθεί. Της έρευνας ηγείται η AAIB, μια υπηρεσία που υπάγεται στο ινδικό υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας.
Μετά το δυστύχημα η Air India υποβλήθηκε σε πολλαπλούς ελέγχους σε διάφορους τομείς.
Οι Αρχές στη Νότια Κορέα εξετάζουν τους διακόπτες καυσίμου στα Boeing
Στο μεταξύ, το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας ετοιμάζεται να δώσει εντολή σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες στη χώρα, που διαθέτουν αεριωθούμενα Boeing, να εξετάσουν τους διακόπτες καυσίμου σύμφωνα με μια οδηγία του 2018 της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA), δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος του υπουργείου για τα ξένα μέσα ενημέρωσης.
Ο εκπρόσωπος δεν έδωσε κάποιο χρονοδιάγραμμα για τους ελέγχους. Η Boeing δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για να σχολιάσει.
Το κλείδωμα των διακοπτών καυσίμου τέθηκε υπό εξέταση αφού η οδηγία του 2018 από την FAA αναφέρθηκε σε προκαταρκτική έρευνα για τη συντριβή του Boeing 787-8 της Air India.
Η οδηγία της FAA συνιστούσε, αλλά δεν υποχρέωνε, στους κατόχους αρκετών μοντέλων της Boeing, περιλαμβανομένου του 787, να επιθεωρήσουν το κλείδωμα των διακοπτών καυσίμου ώστε να εξασφαλισθεί ότι δεν θα μπορούσαν να πατηθούν κατά λάθος.
Το Reuters μετέδωσε χθες, Κυριακή, επικαλούμενο ένα έγγραφο και πηγές, ότι η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών και η FAA είχαν ειδοποιήσει τις αεροπορικές εταιρείες και τις ρυθμιστικές αρχές ότι το κλείδωμα των διακοπτών καυσίμου στα αεροπλάνα Boeing είναι ασφαλές και δεν απαιτούνται έλεγχοι.
Στην προκαταρκτική έρευνα της Air India αναφέρεται ότι η αεροπορική εταιρεία δεν πραγματοποίησε τους ελέγχους που προτείνονταν από την FAA με την οδηγία της του 2018, καθώς αυτή η τελευταία δεν είχε υποχρεωτικό χαρακτήρα. Όμως αναφέρεται επίσης ότι τα αρχεία συντήρησης δείχνουν ότι το σύστημα ελέγχου πρόωσης, που περιλαμβάνει τους διακόπτες καυσίμου, είχε αντικατασταθεί το 2019 και το 2023 στο αεροπλάνο που συνετρίβη.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
