Ξανά στο προσκήνιο ο εγκλωβισμός οδηγών στον αυτοκινητόδρομο-Έμεινε στα συρτάρια η συζήτηση στη Βουλή

Κάθε φορά που συμβαίνει ένα περιστατικό που επηρεάζει τον αυτοκινητόδρομο, με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην μπορούν να φθάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους, επανέρχεται στο προσκήνιο το ζήτημα της διοχέτευσης των οχημάτων από εναλλακτικούς δρόμους, ώστε να μην δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταλαιπωρία των πολιτών ακόμα και για αρκετές ώρες.

Το περιστατικό με τη διαρροή υγραερίου από βυτιοφόρο που σημειώθηκε την περασμένη Τρίτη και έκλεισε τον αυτοκινητόδρομο παρά την Κοφίνου για περίπου έξι ώρες, μπορεί να μην δημιούργησε ιδιαίτερα προβλήματα, ωστόσο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το σημείο που ακινητοποιήθηκε θεωρείται κόμβος των τριών μεγάλων πόλεων, δηλαδή της Λευκωσίας, της Λεμεσού και της Λάρνακας κι ως εκ τούτου υπήρχε τρόπος διοχέτευσης των οχημάτων προς εναλλακτικές κατευθύνσεις.

Ωστόσο, εύλογα αναρωτιέται κανείς τι θα συνέβαινε και πώς θα απομακρύνονταν οι πολίτες, εάν το περιστατικό συνέβαινε σε άλλο σημείο του αυτοκινητόδρομου, που δεν υπήρχαν κοντά έξοδοι διαφυγής για τους πολίτες που θα εγκλωβίζονταν κοντά σε ένα βυτιοφόρο που διοχέτευε στην ατμόσφαιρα υγραέριο και το παραμικρό λάθος ενδεχομένως να κόστιζε ανθρώπινες ζωές.

Σε άλλες περιπτώσεις, στο πρόσφατο παρελθόν, όπως για παράδειγμα όταν ανατράπηκε σκυβαλοφόρο το 2024 και ο αυτοκινητόδρομος Λεμεσού-Λευκωσίας έκλεισε για περίπου δώδεκα ώρες ή όταν τον περασμένο Απρίλιο ξέσπασε φωτιά σε βυτιοφόρο καυσίμων έπειτα από σύγκρουση με φορτηγό, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν οδηγοί που περνούσαν από το συγκεκριμένο σημείο, τέθηκαν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Σε κάθε μια από τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, το θέμα απασχολούσε τη Βουλή, αφού ενεγράφη αυτεπάγγελτο θέμα από τον βουλευτή του ΔΗΚΟ, Πανίκο Λεωνίδου, ενώπιον της Επιτροπής Νομικών, πριν από τέσσερα χρόνια, που αφορούσε το πρόβλημα της παράλυσης της τροχαίας κίνησης στους αυτοκινητόδρομους. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα, το συγκεκριμένο θέμα δεν οδήγησε σε οποιαδήποτε κατάληξη παρά τις όποιες εισηγήσεις ακούστηκαν από τους εμπλεκόμενους.

Το πρόβλημα είχε τεθεί ενώπιον της Επιτροπής, ωστόσο στην πορεία λόγω άλλων σοβαρών και επειγόντων θεμάτων, ως επίσης και δεδομένου ότι καταλάγιασε η συζήτηση που βρισκόταν στο προσκήνιο, δεν συζητήθηκε ξανά, μέχρι που τον Οκτώβριο του 2024 καταγράφηκε ένα σοβαρό τροχαίο στον αυτοκινητόδρομο, με την εμπλοκή σκυβαλοφόρου οχήματος, το οποίο προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο δώδεκα ωρών.

Αφότου η συζήτηση επανήλθε στο προσκήνιο, δεν προέκυψαν οποιεσδήποτε σημαντικές εξελίξεις, με αποτέλεσμα να προκύψει τον περασμένο Απρίλιο το τροχαίο με το σκυβαλοφόρο και την περασμένη Τρίτη η διαρροή υγραερίου από άλλο βυτιοφόρο.

Όπως ανέφερε αρμόδια πηγή στον REPORTER, μια ουσιαστική αλλαγή που προέκυψε αφορά την Αστυνομία και την Πυροσβεστική, οι οποίες μετά από συνεννόηση που είχαν κατέληξαν πως πρέπει να υπάρχει καλύτερος συντονισμός σε τέτοια περιστατικά. Απόφαση που λειτούργησε άψογα κατά το περιστατικό της περασμένης Τρίτης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα μη επάρκειας εξόδων, αυτή τη στιγμή εντοπίζεται στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας, όπου καταγράφεται και η μεγαλύτερη κινητικότητα σε καθημερινή βάση, καθότι τον συγκεκριμένο δρόμο χρησιμοποιούν περίπου 90 χιλιάδες οχήματα, σύμφωνα με τις καταγραφές από τις κάμερες της τροχαίας.

Από το ύψος της Μοσφιλωτής, μέχρι το κυκλικό κόμβο της Γερμασόγειας, υπάρχουν συνολικά δεκατρείς έξοδοι, για μια απόσταση περίπου μίας ώρας, ωστόσο δεν φαίνεται εκ του αποτελέσματος να είναι αρκετές.

Επίσης, από τη Μοσφιλωτή μέχρι την είσοδο της πρωτεύουσας υπάρχουν επτά εξόδοι διαφυγής, αφού πρόσφατα προστέθηκε και το σημείο που ενώνει με τον περιμετρικό της Λευκωσίας.

Σε ό,τι αφορά στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Αγίας Νάπας, όπου η απόσταση είναι μισή περίπου ώρα, υπάρχουν επίσης δεκατρείς έξοδοι διαφυγής, σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου, αφού υπάρχουν δεκαέξι σημεία διαφυγής, για μια απόσταση περίπου 45 λεπτών.

Σημειώνεται πάντως ότι πρόβλημα υπάρχει και στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Λευκωσίας, τον οποίο μπορεί κάποιος να διασχίσει σε περίπου είκοσι λεπτά, ωστόσο όταν σημειώνονται ατυχήματα, προκύπτουν προβλήματα διαφυγής, καθώς υπάρχουν μόλις έξι έξοδοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Άλλαξε ύφος ο ΔΗΣΥ μετά την λαϊκή κατακραυγή για ΕΔΑΔ-«Η απόφαση για αναστολή δίωξης ήταν λανθασμένη. Νιώθω αγωνία και θυμό»
Ρεκόρ για το 2025 η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για το μεσημέρι της Δευτέρας
Αμφισβητεί γραφολόγο της Αστυνομίας ειδικός υπεράσπισης στην υπόθεση της Γερμανίδας σφετερίστριας
Αισιόδοξη η Ολγκίν-«Δουλεύουμε σκληρά για αποτελέσματα την επόμενη εβδομάδα»
Αντάλλαξε απόψεις με την Ολγκίν ο Χριστοδουλίδης-«Η σύνθεση της πολυμερούς, επιτρέπει συζήτηση επί της ουσίας»
Πώς απαντά η Κυβέρνηση στο εάν θα ζητηθεί η παραίτηση Αγγελίδη-«Για χρόνια ακούμε τον σεβασμό στην ανεξαρτησία των θεσμών»
Επανήλθε πυροβολώντας ΠτΔ, Αγγελίδη και ΔΗΣΥ το ΑΚΕΛ-«Θεωρούν πως μπορεί να παραμένει στη θέση του, μετά από όλα αυτά;»
Θα υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση η αστυνομικός που δέχθηκε επίθεση και τραυματίστηκε στο δάκτυλο
Με πνεύμα συνεργασίας αρχίζει νέο κύκλο επαφών για το νομοσχέδιο για αξιολόγηση η Μιχαηλίδου
Εντοπίστηκε ανήλικος τραυματισμένος στη Λήδρας-Υποστήριξε ότι του επιτέθηκαν