Σοβαρά λάθη και ευθύνες καταλογίζει η Ελεγκτική σε ΤΔΕ για τις έξυπνές στάσεις-«Μικρές με μηδενική ορατότητα»

Ειδική έκθεση για τον σχεδιασμό και εγκατάσταση των νέων στάσεων-στεγάστρων των λεωφορείων, εξέδωσε το πρωί της Τρίτης η Ελεγκτική Υπηρεσία.

Στην έκθεση της η Ελεγκτική Υπηρεσία κάνει λόγο για συνδυασμό τριών σοβαρών λαθών από το Τμήμα Δημοσίων Έργων αναφέροντας πως «o τελικός σχεδιασμός αν και φιλόδοξος, παρέχει ελάχιστη ως μηδενική ορατότητα από τη μεριά των διερχόμενων οχημάτων».

Επίσης αναφέρει πως, «το αρχικώς προτεινόμενο σχέδιο δεν είχε αυτά τα λάθη, αλλά προέκυψαν κατόπιν υποδείξεων/ παρεμβάσεων του Τμήματος».

Παράλληλα τονίζει ότι, «όταν το θέμα αποτέλεσε αντικείμενο έντονου δημόσιου διαλόγου και ακολούθως συζητήθηκε στην ΚΕΜΕΕ, το ΤΔΕ παρουσιάστηκε απόλυτο ως προς την ορθότητα του σχεδιασμού, κάτι που προκαλεί ερωτήματα ως προς την αδυναμία του να αντιληφθεί ένα τόσο εξόφθαλμο ζήτημα».

Έχουν τοποθετηθεί ανάποδα;

Η απάντηση στο ερώτημα είναι αρνητική. Παρατηρώντας τις ΚΕΣΣ σε πλήρη ανάπτυξη, δηλαδή του τύπους «Στέγαστρο για Αστικές Περιοχές» και «Στέγαστρο για Ορεινές Περιοχές» αβίαστα γίνεται αντιληπτό ότι έχουν τοποθετηθεί από τη ορθή μεριά. Παρόλα αυτά ο τύπος «Μικρό Στέγαστρο» λόγω της απεριόριστης ορατότητας που παρέχει από τη δεξιά μεριά, συνέπεια της απουσίας δεξιού πυλώνα, δημιουργεί τη λανθασμένη εντύπωση ότι οι ΚΕΣΣ (αυτού του τύπου μόνο) έχουν τοποθετηθεί ανάποδα.

Παγκάκι-μέγεθος

Οι έξυπνες στάσεις/στέγαστρα διεθνώς, μεταξύ άλλων, έχουν στόχο να περιορίσουν το χρόνο αναμονής και ως αποτέλεσμα τη μικρότερη συνάθροιση επιβατών. Έτσι τοποθετούνται σχετικά μικρά παγκάκια (πρέπει να παραμένει κενός χώρος και για αναπηρικό κάθισμα). Όμως όντως το μέγεθος θα μπορούσε να ήταν κάπως μεγαλύτερο, κάτι που προβλέφθηκε ως δυνατότητα επέκτασης στο μέλλον

Ορατότητα Επιβατών

Με βάση τα διεθνή πρότυπα και τη διεθνή πρακτική (βλ. Παράρτημα ΙΙΙ Β), η μέγιστη ορατότητα των διερχόμενων οχημάτων αποτελεί μία από τις βασικότερες προϋποθέσεις ενός στεγάστρου. Παρόλα αυτά είναι η ορατότητα των ΚΕΣΣ, ως προς τα διερχόμενα οχήματα, είναι σχεδόν μηδενική κάτι πρωτοφανές και απαράδεκτο. Παρά την εκτεταμένη έρευνα που διεξήγαμε δεν εντοπίσαμε διεθνώς κάτι παρόμοιο, όπου να περιορίζεται σε τέτοιο βαθμό η ορατότητα προς την κατεύθυνση των διερχόμενων οχημάτων.

Συνδυασμός τριών σοβαρών λαθών

(α) Ο βασικός πυλώνας έχει τοποθετηθεί στη μεριά έλευσης των οχημάτων (αριστερή μεριά)

(β) Ο βασικός πυλώνας δεν είναι διαφανής και

(γ) Το παγκάκι εφάπτεται του βασικού πυλώνα, αντί να βρίσκεται στο κέντρο ή στη δεξιά μεριά

900

Ευθύνες ΤΔΕ

Από τα πιο πάνω προκύπτουν ευθύνες για το ΤΔΕ ως η Αναθέτουσα Αρχή:

-Ο τελικός σχεδιασμός αν και φιλόδοξος, παρέχει ελάχιστη ως μηδενική ορατότητα από τη μεριά των διερχόμενων οχημάτων, κάτι εντελώς απαράδεχτο.

-Το αρχικώς προτεινόμενο σχέδιο δεν είχε αυτά τα λάθη, αλλά προέκυψαν κατόπιν υποδείξεων/ παρεμβάσεων του ΤΔΕ.

-Ακόμη και όταν το θέμα αποτέλεσε αντικείμενο έντονου δημόσιου διαλόγου και ακολούθως συζητήθηκε στην ΚΕΜΕΕ, το ΤΔΕ παρουσιάστηκε απόλυτο ως προς την ορθότητα του σχεδιασμού, κάτι που προκαλεί ερωτήματα ως προς την αδυναμία του να αντιληφθεί ένα τόσο εξόφθαλμο ζήτημα.

Δειτε Επισης

Οικονομική στήριξη εργαζομένων που πλήττονται από τις πυρκαγιές ανακοίνωσε το Υπουργείο Εργασίας
Επτά πρόσωπα στα νοσοκομεία από τις πυρκαγιές στη Λεμεσό-Σταθμοί πρώτων βοηθειών σε Ερήμη και Πάχνα
Προσπάθειες Cyta για αποκατάσταση των επικοινωνιών στις πληγείσες κοινότητες
Ιστορικό ρεκόρ μέγιστης θερμοκρασίας στην Κύπρο-Ακούμπησε τους 44,7 βαθμούς ο υδράργυρος
Έφυγε από τη ζωή ο Κλείτος Ιωαννίδης
Φωνές Μιχαηλίδου μετά την εκκένωση των κατασκηνώσεων λόγω της πυρκαγιάς-«Κενό στο νομοθετικό πλαίσιο»
Διακοπή και σήμερα των υπαίθριων εργασιών και των delivery-Σε πορτοκαλί επίπεδο η επικινδυνότητα
Αναβάλλεται η πανσυδικαλιστική σύσκεψη για ΑΤΑ λόγω της καταστροφικής πυρκαγιάς
Σε ισχύ τίθεται η νέα πορτοκαλί προειδοποίηση-Στους 44 βαθμούς η θερμοκρασία
Κολλημένη στο πορτοκαλί η προειδοποίηση της Μετεωρολογικής-Στους 44 βαθμούς ο υδράργυρος την Πέμπτη