Στα βαθιά ο διάλογος για το νέο σχέδιο αξιολόγησης-Περιμένουν κλήση από Μιχαηλίδου οι εκπαιδευτικοί
06:00 - 28 Ιουνίου 2025

Στα βαθιά αναμένεται να μπει το προσεχές διάστημα ο διάλογος για το νέο σχέδιο αξιολόγησης, αφού μετά την παρουσίαση του κυβερνητικού νομοσχεδίου στη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αναμένεται να επιστρέψουν στο τραπέζι των συζητήσεων, για να διαπιστωθεί κατά πόσο μπορούν να υπάρξουν συγκλίσεις. Αυτό που αναμένουν ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ είναι κλήση από την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, για να ξεκινήσουν οι επαφές, ενώ παρουσιάζονται απαισιόδοξες ως προς το ασφυκτικό χρονικό περιθώριο που έχει δοθεί για ολοκλήρωση των επαφών μέχρι το Σεπτέμβριο.
Το Υπουργείο Παιδείας έχει παρουσιάσει ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας την κυβερνητική πρόταση για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, κάτι που αντικειμενικά είτε κάποιος συμφωνεί με το περιεχόμενο είτε διαφωνεί, αποτελεί επιτυχία, δεδομένου ότι στο παρελθόν δεν είχαν καταλήξει ποτέ σε αυτό το επίπεδο οι συζητήσεις. Αυτό μάλιστα είχε αναφέρει και σε πρόσφατη συνέντευξή της στον REPORTER η υπουργός Παιδείας, που τόνισε πως «ήταν το επιστέγασμα μίας προσπάθειας εννέα μηνών συζητήσεων, δημόσιας διαβούλευσης, νομοτεχνικού ελέγχου, απόφασης Υπουργικού Συμβουλίου. Ακολουθήθηκαν όλα τα νενομισμένα βήματα για να φτάσουμε εκεί. Η σημασία είναι τεράστια για μας, πρόκειται για σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που επιχειρούμε εδώ και 2,5 χρόνια».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Η σημασία της συζήτησης για το σχέδιο αξιολόγησης στη Βουλή είναι τεράστια… Η παιδεία αλλάζει»
Το γεγονός πως οι συζητήσεις έχουν ξεκινήσει ενώπιον της Βουλής θέτει άλλη βάση στο διάλογο μεταξύ των δύο πλευρών, αφού πλέον υπάρχει ένα υπόβαθρο και μία συγκεκριμένη πρόταση, βάσει της οποίας γίνονται οι συζητήσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που η Επιτροπή Παιδείας κάλεσε το Υπουργείο και τους εκπαιδευτικούς να παρακαθίσουν εκ νέου στο τραπέζι του διαλόγου και να εκμεταλλευτούν το καλοκαίρι, ώστε να παρακαθίσουν σε συζητήσεις, για να καταλήξουν σε περισσότερες συγκλίσεις. Μάλιστα, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, ακολουθώντας το παράδειγμα την πρόταση της Επιτροπής Παιδείας, έχουν ήδη στείλει στο Υπουργείο Παιδείας τις θέσεις τους επί του νομοσχεδίου και περιμένουν στο ακουστικό για κλήση στο διάλογο.
«Το αίτημα από πλευράς μας είναι να γίνει ουσιαστικός διάλογος, όχι απλή παρουσίαση των θέσεων, για να υπάρξουν συγκλίσεις. Αν δεν είναι αυτός ο στόχος και δύο χρόνια να δοθούν δεν θα έχουμε συγκλίσεις. Πρέπει να γίνουν αλλαγές, ώστε το νομοθέτημα να καταλήξει στη Βουλή, που θα διορθώνει στρεβλώσεις και αδικίες. Δεν θα πούμε κάτι άλλο από εκείνο που λέμε. Όλοι έχουν ήδη τις θέσεις μας. Εμείς θέλουμε άμεσα να οριστεί η πρώτη συνάντηση για να τεθεί κάτω το πλαίσιο διαβούλευσης», επεσήμανε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.
Ουσιαστικά, η οργάνωση των δασκάλων, μεταξύ άλλων, διαφωνεί στην θέση που προβάλλει το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τη μείωση του διδακτικού χρόνου του διευθυντή, ώστε να μπορεί να συμμετέχει ως αξιολογητής, καθώς θεωρεί ότι προσθέτει επιπρόσθετα καθήκοντα στα μέλη της.
Στο ακουστικό και η ΟΕΛΜΕΚ
Στο ακουστικό για κλήση για διάλογο βρίσκεται και η ΟΕΛΜΕΚ, η οποία είχε το προηγούμενο διάστημα θέσει εαυτό εκτός συζητήσεων, αφού είχε απορρίψει στο σύνολό της την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας. Αυτή, ωστόσο, δεν ήταν η στάση της οργάνωσης ενώπιον της Βουλής, αφού ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, είχε μάλιστα καλέσει την υπουργό να συνεχίσουν το διάλογο. Μία στάση που εξακολουθεί να προβάλλει η οργάνωση των καθηγητών, μέχρι στιγμής, αφού διαμηνύει πως περιμένουν από την κα. Μιχαηλίδου πότε θα τους καλέσει σε συνάντηση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Deadline μέχρι τον Σεπτέμβριο για γεφύρωση των διαφορών για το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών
«Πρέπει να συνειδητοποιήσουν όλες οι πλευρές ότι πρέπει να καταλήξουμε κάπου και να υπάρχουν συγκλίσεις. Περιμένουμε κλήση από το Υπουργείο Παιδείας για να ξεκινήσει ο διάλογος. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσει δεν ευσταθεί το ότι δεν αξιολογούμαστε ως εκπαιδευτικοί. Αξιολογούμαστε με ένα κάκιστο σύστημα και το πιο χαρακτηριστικό του είναι ότι αν έχω παράπονο με τη βαθμολογία μου, θα στείλω αίτημα σε εκείνο που με βαθμολόγησε για να με δικαιώσει. Πράγμα αδύνατο», τόνισε o κ. Ταλιαδώρος.
Εκτός αυτού, η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει τη διαφωνία και για το δευτεροβάθμιο, καθώς με βάση την πρόταση που προωθείται, δεν θα υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή αφού μέχρι σήμερα συμμετείχαν λειτουργοί του Υπουργείου Παιδείας και με το κυβερνητικό νομοσχέδιο, στη μορφή που είναι τώρα, θα παραμείνει το ίδιο. «Κακώς επιμένει το Υπουργείο Παιδείας, δεν καταλαβαίνουμε την επιμονή τους. Όσον αφορά στο χρονικό διάστημα, να είμαστε αντικειμενικοί. Μέσα στο καλοκαίρι τα πράγματα υπολειτουργούν. Θα πρέπει το Υπουργείο να μας στείλει πρόσκληση. Εκείνο που χρειάζεται είναι πραγματικός διάλογος, για να βρεθεί μία συμφωνημένη λύση. Δεν σημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να υποκύψει στα αιτήματα των εκπαιδευτικών οργανώσεων για να είναι συμφωνημένο».
Έτοιμη για συζητήσεις και η ΟΛΤΕΚ
Έτοιμη για συζητήσεις είναι και η ΟΛΤΕΚ, η οποία παρουσιάζει διαφοροποιήσεις στις θέσεις της και συγκεκριμένα σε κάποιες λεπτομέρειες επί της πρότασης, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την αποφασιστικότητά της, για να υπάρξουν συγκλίσεις. «Είναι εφικτό να υπάρξουν περισσότερες συγκλίσεις, σε σχέση με αυτές που υπάρχουν σήμερα. Πρέπει, όμως, να δοθεί χρόνος και να λάβουμε σοβαρά υπόψη και τις απόψεις που κατατίθενται με την τεκμηρίωσή τους», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου.
Όσον αφορά στο χρονικό περιθώριο που έχει δοθεί για το δεύτερο γύρο συζητήσεων, που είναι μέχρι το Σεπτέμβριο, ο κ. Λυσάνδρου σημείωσε πως δεν είναι επαρκές. «Είναι καλοκαίρι και ο κόσμος πηγαίνει διακοπές και έχω αμφιβολίες. Θα ήταν επαρκές αν κήρυτταν εντατικές διαβουλεύσεις. Πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος. Να σημειώσω, επίσης, πως αν οι Τεχνικές Σχολές παραμείνουν υποστελεχωμένες και οι μισοί συνάδελφοι αξιολογούνται από επιθεωρητές άλλων ειδικοτήτων, δεν υπάρχει λόγος να συζητούμε για σχέδιο αξιολόγησης».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πολλή μελέτη για Μιχαηλίδου εντός καλοκαιριού-Αξιολόγηση και ειδική εκπαίδευση τα μεγαλύτερα μέτωπα
