Μύλος με τα Buggies στη Βουλή-Κινούνται χωρίς ΜΟΤ και άδεια κυκλοφορίας γιατί θεωρούνται τρακτέρ
06:00 - 20 Ιουνίου 2025

Συμφώνησαν ότι διαφωνούν για το θέμα των τετραθέσιων οχημάτων τύπου buggy ενώπιον της Βουλής, καθώς από τη μία οι εκπρόσωποι επιχειρήσεων που ασχολούνται με την ενοικίαση τετράτροχων μηχανών και οχημάτων buggy ζητούν να μπορούν να τα ενοικιάζουν, ενώ από την άλλη το Τμήμα Οδικών Μεταφορών διαφωνεί με αυτή τη θέση. Το όλο θέμα βρέθηκε για ακόμη μία φορά ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, χωρίς ωστόσο να υπάρξει και πάλι οριστική κατάληξη στο ζήτημα.
Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, κατά τη συνεδρία που διεξήχθη στη Βουλή, υπάρχει ένα γενικό πρόβλημα με τη χρήση τέτοιων οχημάτων, αφού σημειώνονται θανατηφόρα δυστυχήματα και ατυχήματα.
Το πρόβλημα με το συγκεκριμένο θέμα, εστιάζεται στα τετραθέσια οχήματα τύπου buggy, τα οποία, έπειτα από νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εμπίπτουν στην κατηγορία «Τ», δηλαδή των τρακτέρ.
Προς τούτο, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ανέφερε πως «αυτό το πράγμα είναι παράλογο» και διερωτήθηκε, «εγώ αν θέλω να το αγοράσω για να πηγαίνω στις μανταρινιές μου, πρέπει να έχω άδεια τρακτέρ;»
Στη συνέχεια πήρε τον λόγο λειτουργός του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, ο οποίος απάντησε στον βουλευτή του ΑΚΕΛ λέγοντάς του πως ναι, μπορεί να το οδηγήσει, αρκεί να έχει άδεια τρακτέρ. Πρόσθεσε δε πως «τα συγκεκριμένα οχήματα δέχονται την τσάπα και την κούπα, όπως έχουν και τα τρακτέρ και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γεωργικά οχήματα».
Παράλληλα, όπως ανέφερε ο λειτουργός του ΤΟΜ, «η νομοθεσία απαγορεύει την ενοικίαση οχημάτων που είναι διατυπωμένα ως τρακτέρ» και εξήγησε ότι ταξινομούνται ως γεωργικά οχήματα, καθώς έχουν διαφορετική ροπή, διαφορετικές ταχύτητες, φρένα και ως εκ τούτου, ταξινομούνται στην κατηγορία Τ.
Στη συνέχεια, όπως εξήγησε ο αρμόδιος λειτουργός του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, για να ταξινομηθεί ο τύπος του κάθε οχήματος απαιτούνται εγκρίσεις τύπου. «Γίνονται κάποια τεστ και ταξινομείται το κάθε όχημα ως κατηγορία, τρακτέρ, λεωφορεία κ.ο.κ. Τα συγκεκριμένα οχήματα δεν πληρούν τους κανονισμούς για την κατηγορία μοτοσυκλετών, αλλά για τα τρακτέρ» και όπως ξεκαθάρισε, κανένα όχημα δεν εγγράφεται αν δεν έχει έγκριση τύπου.
Από την πλευρά του, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών, ανέφερε πως «έχουμε ένα τουριστικό προϊόν. Στους τουρίστες αρέσει να πηγαίνουν να βλέπουν τα τοπία στα βουνά και τα μόνα οχήματα που μπορούν να πάνε είναι αυτά. Όταν έρθει μία τετραμελής οικογένεια, δεν μπορούν να ενοικιάσουν κάτι άλλο». Επίσης, όπως είπε, «οι τετράτροχες μηχανές είναι πιο γρήγορες από τα μηχανήματα αυτά που συζητήσαμε. Γιατί κάποιος να χρειάζεται άδεια τρακτέρ για να οδηγήσει ένα όχημα που κινείται με χαμηλές ταχύτητες;»
Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο βουλευτής του ΕΛΑΜ, Λίνος Παπαγιάννης, ο οποίος ανέφερε ότι αυτά τα οχήματα είναι πιο ασφαλή και μέχρι στιγμής, με όχημα αυτού του τύπου δεν έχει σημειωθεί κάποιο ατύχημα.
Πάντως, όπως ακούστηκε ενώπιον της Βουλής, η αγορά ενός τέτοιου τύπου οχήματος ανέρχεται στις 30 χιλιάδες ευρώ. Τα εν λόγω οχήματα, επειδή κατατάσσονται στην κατηγορία των τρακτέρ, δεν περνούν ούτε από ΜΟΤ, ούτε πληρώνουν άδεια κυκλοφορίας. Στην Κύπρο βρίσκονται περίπου 29 τέτοια οχήματα.
Παράλληλα, βουλευτές εξέφρασαν την άποψη ότι πρέπει να μπουν κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες, όπως το να μην οδηγούνται εντός ασφάλτινων δρόμων, αλλά μόνο σε χωμάτινους, κάτι που ισχύει σε μεγάλο βαθμό και σήμερα, καθώς το ανώτατο όριο ταχύτητας που μπορούν να αναπτύξουν τα εν λόγω οχήματα είναι τα 50 χιλιόμετρα.
Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών επέμεινε στη θέση του ότι δεν συναινεί στο να επιτρέπεται η εκμίσθωση τέτοιων οχημάτων, «χρειάζεται αλλαγή νομοθεσίας για να ενοικιάζονται, αλλά εμείς διαφωνούμε. Με βάση τον κανονισμό, η χρήση τους είναι για γεωργία και δεν έχουν τις ίδιες λειτουργίες με τα κανονικά buggy».
Το όλο θέμα αναμένεται να τεθεί ξανά στη Βουλή, καθώς δεν φαίνεται να μπορεί να βρεθεί τη δεδομένη στιγμή κοινή συνισταμένη, με το πιθανότερο σενάριο να είναι η συνέχιση της απαγόρευσης ενοικίασης τέτοιων οχημάτων, λόγω και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: