Βαθαίνει η κόντρα ΥΠΑΝ και ΟΕΛΜΕΚ για το σχέδιο αξιολόγησης-«Τα απεργιακά μέτρα θυματοποιούν τα παιδιά»

Βαθαίνει η κόντρα ανάμεσα σε Υπουργείο Παιδείας και καθηγητές, με το πρώτο να απαντά στην απόφαση της ΟΕΛΜΕΚ για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών, υπογραμμίζοντας πως πρώτη η οργάνωση αποχώρησε από το διάλογο, ενώ τονίζει πως υπάρχουν πρακτικά από όλες τις συναντήσεις των δύο πλευρών, που μπορούν να δοθούν στη δημοσιότητα αν χρειαστεί.

Σε ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας αναφέρεται πως «αναφορικά με τη χθεσινή απόφαση της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) επαναβεβαιώνει τον σεβασμό του στις συλλογικές διαδικασίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων, ωστόσο δεν μπορεί να παραγνωρίσει την απογοήτευση που προκαλεί η προσφυγή σε απειλές για δυναμικά ή απεργιακά μέτρα. Τα απεργιακά μέτρα, σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία για την εκπαίδευση, δεν πλήττουν το ΥΠΑΝ. Θυματοποιούν, πρώτα και κύρια, τα ίδια τα παιδιά μας. Τους στερούν πολύτιμο διδακτικό χρόνο, δημιουργούν ανασφάλεια στην πιο ευαίσθητη περίοδο της σχολικής χρονιάς . Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας δεν μπορεί να είναι όμηροι αντιπαραθέσεων που αφορούν θεσμικές διαδικασίες».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Θέλει διάλογο για το σύστημα αξιολόγησης η ΟΕΛΜΕΚ παρά την αποχώρηση από τη διαδικασία

Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως «η μεταρρύθμιση στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου είναι κοινωνική και παιδαγωγική αναγκαιότητα, την οποία επιβάλλουν οι προκλήσεις της εποχής, οι προσδοκίες της κοινωνίας και – πάνω απ’ όλα – τα δικαιώματα των παιδιών μας στη γνώση, την πρόοδο και την ποιότητα».

Το ΥΠΑΝ, προστίθεται, «από την πρώτη στιγμή, επεδίωξε έναν ανοικτό, θεσμικό και ειλικρινή διάλογο με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Μέσα από αλλεπάλληλες κοινές και ξεχωριστές συναντήσεις, γραπτές απαντήσεις και ηλεκτρονική επικοινωνία, αλλά και με δημόσια διαβούλευση, που προβλέπεται σε κάθε σύγχρονη νομοθετική διαδικασία, τους τελευταίους εννέα μήνες αναδείχθηκε μία κοινή επιδίωξη: η διαμόρφωση ενός νέου, αξιοκρατικού και παιδαγωγικά χρήσιμου συστήματος αξιολόγησης. Το ΥΠΑΝ καθόλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου τηρούσε αναλυτικό ημερολόγιο όλων των γεγονότων, το οποίο μπορεί να δοθεί στη δημοσιότητα, εάν χρειαστεί. Ο τελικός στόχος, ο οποίος ήταν από την αρχή γνωστός σε όλους τους εμπλεκόμενους, ήταν η υποβολή μίας ολοκληρωμένης πρότασης, μέχρι το τέλος της παρούσας σχολικής χρονιάς, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχοντας ως κύριο γνώμονα παιδαγωγικά κριτήρια και τη διεθνή βιβλιογραφία».

Στην ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι είναι η ΟΕΛΜΕΚ που αποχώρησε από τον διάλογο σε κάποιο στάδιο, μονομερώς. «Παρά την απόφαση αυτή, το ΥΠΑΝ συνέχισε να αποστέλλει στην ΟΕΛΜΕΚ τις επικαιροποιημένες του προτάσεις, καλώντας την παράλληλα να τοποθετηθεί, σε κάθε στάδιο της πολύμηνης διαδικασίας που προηγήθηκε. Οπότε είναι τουλάχιστον άδικο να κατηγορείται το ΥΠΑΝ για ότι η πρόταση που έχει καταθέσει δεν είναι αποτέλεσμα διαλόγου. Η Κυβέρνηση, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που της αναλογεί, έχει προωθήσει το αποτέλεσμα του διαλόγου στη Βουλή, για συζήτηση και ψήφιση. Αναμένεται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταθέσουν στη Βουλή γραπτώς τις απόψεις τους, σε σχέση με το υπό εξέταση νομοσχέδιο. Το ΥΠΑΝ δηλώνει τη βούλησή του εντός ενός λογικού χρονοδιαγράμματος να καταθέσει τυχόν τροποποιήσεις. Πρόσθετα, υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο προνοεί τη σταδιακή εφαρμογή του νέου συστήματος, επιτρέποντας θεσμοθετημένο διάλογο με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις εντός της πενταετούς μεταβατικής περιόδου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Από βδομάδας στη Βουλή το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Μπορούν να βρεθούν οι λύσεις»

Η Κυβέρνηση, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, «με συνέπεια και υπευθυνότητα, προωθεί τη θεσμική ολοκλήρωση μιας μεταρρύθμισης που εκκρεμεί για δεκαετίες. Πενήντα χρόνια μετά την τελευταία ουσιαστική αλλαγή στο σύστημα αξιολόγησης, οφείλουμε να προχωρήσουμε μπροστά. Με ένα σύγχρονο, λειτουργικό και αξιοκρατικό πλαίσιο που να αναβαθμίζει τον ρόλο του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Που να στηρίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια, στην επιστημονική τεκμηρίωση και στη διεθνή εμπειρία. Δεν μπορούμε να ζητάμε καλύτερα σχολεία και να απορρίπτουμε κάθε βήμα αλλαγής. Δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση της εκπαίδευσης και να παραμένουμε αγκιστρωμένοι σε δομές του χθες. Η ευθύνη ανήκει σε όλους και όλες. Η αλλαγή δεν επιβάλλεται, ούτε εκβιάζεται. Χτίζεται με διάλογο, με αποφασιστικότητα και με ειλικρινή πίστη στον σκοπό».

Καταλήγοντας, το Υπουργείο Παιδείας υποδεικνύει πως «το στοίχημα είναι κοινό. Η πρόκληση είναι εθνική. Η ευθύνη είναι συλλογική: να παραδώσουμε στα παιδιά μας ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα εμπνέει, θα προστατεύει και θα ανοίγει δρόμους. Η Κύπρος μπορεί να το πετύχει. Αρκεί να το πιστέψουμε. Το οφείλουμε στους μαθητές και στις μαθήτριές μας».

Δειτε Επισης

Στους 39 βαθμούς η θερμοκρασία σήμερα-Σταθερά στα ύψη μέχρι και την Τρίτη
Οι Παγκύπριες Εξετάσεις φανέρωσαν ξανά το πρόβλημα της υπέρογκης ύλης-Καλείται να βρει λύσεις το ΥΠΑΝ
ΥΠΕΣ: Η Κυβέρνηση στηρίζει με δράσεις τον αγροτικό κόσμο
Σε συμμετοχή όλων για επίλυση του υδατικού καλεί η Παναγιώτου
Πρωτοβουλία για ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο συνυπέγραψε η Κύπρος
Άρνηση του ψευδοκράτους να δώσει άδεια στο Δήμο Αμμοχώστου για τους εορτασμούς του κατακλυσμού
Γλίτωσαν την ευθανασία οι σκύλοι που επιτέθηκαν σε γυναίκα και παιδιά στη Λεμεσό-Υπό την προστασία φιλοζωικής οργάνωσης
Δωρεάν στάθμευση και Wi-Fi στις παραλίες στον Δήμο Παραλιμνίου–Δερύνειας για τον Κατακλυσμό
Λειτουργούν παραλιακό εστιατόριο στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου
«Απέρριψαν αίτημα γονιών για παραμονή παιδιού στην Προδημοτική»-Καταγγελία από σύνδεσμο για ΔΕΠΥ