Σήκωσε το γάντι η ΥΠΑΝ, απαντά ξανά σε ΟΕΛΜΕΚ-«Το ερώτημα είναι αν έχουμε το θάρρος να προχωρήσουμε»
17:23 - 29 Μαΐου 2025

Σήκωσε το γάντι η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία απάντησε εκ νέου στην ΟΕΛΜΕΚ, αναφορικά με το δημοψήφισμα που πραγματοποίησε για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τονίζοντας πως είναι αναφαίρετο δικαίωμα των συνδικαλιστικών οργανώσεων η διεξαγωγή δημοψηφίσματος, ωστόσο προβληματίζει ως προς το τι εξυπηρετεί. Την ίδια ώρα, ξεκαθαρίζει πως «το ερώτημα που τίθεται ενώπιον όλων, δεν είναι πια αν πρέπει να αλλάξουμε, αλλά αν έχουμε το θάρρος να προχωρήσουμε.
Σε σχετική ανακοίνωση, τονίζεται πως «σε σχέση με το δημοψήφισμα που διενεργήθηκε σήμερα από τα μέλη της ΟΕΛΜΕΚ, τo Yπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), αναφέρει ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των συνδικαλιστικών οργανώσεων η διεξαγωγή δημοψηφίσματος και το αποτέλεσμα του είναι απόλυτα σεβαστό. Σημειώνει ωστόσο τον προβληματισμό, ως προς το τί εξυπηρετεί, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη οργάνωση απέρριψε την πρόταση πριν από το δημοψήφισμα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Διαφωνώ» είπε στο σχέδιο αξιολόγησης το 91,85% στο δημοψήφισμα ΟΕΛΜΕΚ
Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι σε σχέση με το θέμα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου, το ΥΠΑΝ παραμένει προσηλωμένο στον στόχο για βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και του δημόσιου σχολείου.
«Το νομοσχέδιο του ΥΠΑΝ, για ένα βελτιωμένο, δίκαιο και αναπτυξιακό σύστημα αξιολόγησης, προϊόν πολύμηνης δημόσιας διαβούλευσης με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις αλλά και δημοσίως είναι ήδη ενώπιον της Βουλής για συζήτηση και καλούνται τα κόμματα να προχωρήσουν με ανοικτή συζήτηση, όπως προνοεί η διαδικασία. Υπενθυμίζεται ότι, το νομοσχέδιο απαντά σε μια ξεκάθαρη αναγκαιότητα και αποδεκτή από όλους και είναι αποτέλεσμα πολύμηνου, ανοικτού και πολυεπίπεδου διαλόγου με όλους τους εμπλεκομένους, καθώς και της δημόσιας διαβούλευσης».
Στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας προστίθεται ότι «η κοινωνία απαιτεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου, που υποστηρίζει το έργο των εκπαιδευτικών με συγκεκριμένα εργαλεία ανατροφοδότησης και βελτίωσης και κυρίως δίνει ευκαιρίες στα παιδιά. Αυτό ακριβώς επιχειρεί η νομοθεσία που βρίσκεται πλέον ενώπιον της Βουλής, έχοντας ως πυρήνα την ποιότητα στη διδασκαλία, την μάθηση και το εκπαιδευτικό έργο».
Σήμερα, αναφέρεται επίσης, «το ερώτημα που τίθεται ενώπιον όλων, δεν είναι πια αν πρέπει να αλλάξουμε, αλλά αν έχουμε το θάρρος να προχωρήσουμε. Η Βουλή έχει μπροστά της μια τεκμηριωμένη πρόταση μεταρρύθμισης που στηρίζεται σε επιστημονικά πρότυπα, παιδαγωγικές αρχές και, πλέον, σε ισχυρή κοινωνική στήριξη. Υπενθυμίζεται και είναι σημαντικό ότι με την έγκριση της νομοθεσίας προνοείται μια σειρά ασφαλιστικών δικλείδων, στο πλαίσιο της πενταετούς μεταβατικής περιόδου εφαρμογής του νέου συστήματος, με θεσμοθετημένη την συμμετοχή των εκπαιδευτικών οργανώσεων».
Καταλήγοντας, το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει πως «είναι στη διάθεση όλων για την υπέρβαση που επιβάλλεται να γίνει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το θέμα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου είναι υπόθεση της κοινωνίας, που ξεκάθαρα απαιτεί το γενναίο βήμα μπροστά».