Διαμαρτυρίες κατοίκων για ελλιπή πρόσβαση σε οικίες λόγω ανάπτυξης της Τσερίου-Πώς απαντά το Υπουργείο Μεταφορών

Για διαμαρτυρίες κατοίκων ότι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην πρόσβαση στις οικίες τους, λόγω των εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη στις λεωφόρους Τσερίου και Ιπποκράτους κάνει λόγο ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, θέτοντας σειρά ερωτημάτων στον υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη.

Ο κ. Χριστοφίδης, απευθυνόμενος στον υπουργό, υπέδειξε ότι οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και ενάμιση χρόνο και παρά την αναμονή και την υπομονή που έχουν επιδείξει οι κάτοικοι, «διαπιστώνουν ότι ο σχεδιασμός του έργου δεν περιλαμβάνει καμία πρόβλεψη για ασφαλή και απρόσκοπτη είσοδο και έξοδο από την περιοχή τους, γεγονός που έχει προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία και ανησυχία».

Ως εκ τούτου, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, ζήτησε από τον κ. Βαφεάδη να διευκρινίσει «για ποιο λόγο δεν συμπεριλήφθηκε στους αρχικούς σχεδιασμούς του έργου η δημιουργία πρόσβασης από τις οδούς Αγίας Θεοδώρας και Αγίας Θεοδοσίας προς τη λεωφόρο Ιπποκράτους», ως επίσης κι αν «υπάρχει πρόθεση να αναθεωρηθεί ο σχεδιασμός, ώστε να δοθεί λύση στους κατοίκους και να εξασφαλιστεί η ασφαλής και ομαλή διακίνησή τους».

Επίσης, διερωτήθηκε «σε περίπτωση που προταθεί η απαλλοτρίωση περιοχών για τη δημιουργία πρόσβασης, πώς διασφαλίζεται ότι οι κάτοικοι δεν θα παραμείνουν αποκλεισμένοι για χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Παράλληλα, κάλεσε τον υπουργό να εξηγήσει «με ποια κριτήρια εγκρίνονται οι είσοδοι-έξοδοι σε κυκλικούς κόμβους, δεδομένου ότι παρατηρούνται αποκλίσεις στον σχεδιασμό για εμπορικές και οικιστικές περιοχές».

Πώς απαντά το Υπουργείο

Ο υπουργός Μεταφορών απαντώντας στον βουλευτή του ΑΚΕΛ, εξήγησε πως έχει εκπονηθεί ρυθμιστικό σχέδιο, το οποίο υιοθετήθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους και πιο συγκεκριμένα τις Τοπικές Αρχές, την Τεχνική Επιτροπή του Κεντρικού Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων, μέλη της οποίας είναι το Τμήμα Δημοσίων Έργων, το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και το Αρχηγείο Αστυνομίας και στην οποία εκπροσωπείται και η Τοπική Αρχή. Το εν λόγω σχέδιο, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, είχε εκπονηθεί αρχικά το 2007 και ακολούθως αναθεωρήθηκε βάσει αποφάσεων της Τεχνικής Επιτροπής με τις τελευταίες συνεδρίες στις 16 Σεπτεμβρίου 2019 και 17 Φεβρουαρίου 2025).

Όπως ανέφερε, «το έργο περιλαμβάνει αριθμό προσβάσεων προς τις παρακείμενες οικιστικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης και της περιοχής παρά τις οδούς Αγίας Θεοδώρας και Αγίας Θεοδοσίας. Συγκεκριμένα, η εν λόγω περιοχή θα εξυπηρετείται από την οδό Αυγερινού, η οποία συμβάλλει με τη Λεωφόρο Τσερίου/Στροβόλου, ως επίσης από την οδό Καραβοστασίου στην οποία θα τοποθετηθούν φώτα τροχαίας στο σημείο της συμβολής της με τη Λεωφόρο Ιπποκράτους. Πέραν αυτού όμως, σημειώνεται ότι το πρόβλημα προσβασιμότητας στις εν λόγω περιοχές προκύπτει και από το μη συμπληρωμένο δευτερεύον οδικό δίκτυο στην περιοχή».

Επισήμανε ακόμα πως «τα αρμόδια Τμήματα στο πλαίσιο εξέτασης των Πολεοδομικών Έργων στις αρμόδιες Τεχνικές Επιτροπές, καταβάλλουν προσπάθεια όπως περιορίζονται οι προσβάσεις σε δρόμους πρωταρχικής σημασίας για λόγους οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του κύριου άξονα, ως επίσης και για λόγους περιορισμού του επηρεασμού παρακείμενων οικιστικών περιοχών».

Το θέμα της προσβασιμότητας των οδών Αγίας Θεοδοσίας/Αγίας Θεοδώρας, των οδών Λυθράγκωμης και Επτακώμης (βορειοδυτικά των Λεωφόρων Ιπποκράτους και Τσερίου/Στροβόλου), και της περιοχής νοτιοδυτικά των Λεωφόρων Ιπποκράτους και Τσερίου/Στροβόλου, σημείωσε, «έχει συζητηθεί σε συνεδρία της Τεχνικής Επιτροπής του Κεντρικού Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων που πραγματοποιήθηκε στις 17 Φεβρουαρίου, 2025».

Όπως υπέδειξε ο κ. Βαφεάδης, «η Τεχνική Επιτροπή στην εν λόγω συνεδρία υιοθέτησε και σημείωσε τα ακολούθα για την περιοχή βορειοδυτικά των Λεωφόρων Ιπποκράτους και Τσερίου:

  • Να δημιουργηθεί σύνδεση της οδού Επτακώμης με τη Λεωφόρο Ιπποκράτους, παρά τα τεμάχια 1745 και 2559, η οποία να λειτουργεί ως αμφίδρομη, με αριστερόστροφες κινήσεις μόνο, με την κατάλληλη διαρρύθμιση της συμβολής και τον καθορισμό προτεραιότητας στην οδό Επτακώμης (βόρειο σκέλος) στο δευτερεύον οδικό δίκτυο. Η λύση αυτή σε συνδυασμό με τον δρόμο που υλοποιείται εντός του τεμαχίου 3471, ο οποίος θα συνδέει την οδό Επτακώμης με την οδό Κυράς, και τον υπηρεσιακό δρόμο που θα δημιουργηθεί και θα συνδέει την οδό Κυράς με την οδό Αγίας Θεοδοσίας στο βόρειο όριο της οδού Ιπποκράτους βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την προσβασιμότητα στην εν λόγω περιοχή.
  • Επιπρόσθετα, η Τεχνική Επιτροπή σημείωσε ότι μέσω της συμβολής της οδού Αυγερινού με τη Λεωφόρο Τσερίου, η οποία μέσω της οδού Αγίας Ζώνης θα συνδέεται με την οδό Κυράς και την οδό Αγίας Θεοδοσίας, με τον υπηρεσιακό δρόμο στο βόρειο όριο της οδού Ιπποκράτους, επιτυγχάνεται πρόσβαση στην περιοχή αυτή από την ανατολική της πλευρά. Με τον συνδυασμό των πιο πάνω ρυθμίσεων, δηλαδή τη συμβολή της οδού Αυγερινού με τη Λεωφόρο Τσερίου και τη σύνδεση της οδού Επτακώμης με τη Λεωφόρο Ιπποκράτους, οι οποίες χωροθετούνται βόρεια και δυτικά του κυκλικού κόμβου που υλοποιείται με το έργο, επιτυγχάνεται πρόσβαση από/προς την εν λόγω περιοχή από όλες τις κατευθύνσεις.

Για την περιοχή νοτιοδυτικά των Λεωφόρων Ιπποκράτους και Τσερίου, η Τεχνική Επιτροπή υιοθέτησε και σημείωσε τα ακολούθα:

  • Υιοθετήθηκε η εισήγηση για δημιουργία μπούκας (αμφίδρομης σύνδεσης) η οποία θα συνδέει την οδό Κρίτωνος με τη Λεωφόρο Ιπποκράτους, με αριστερόστροφες κινήσεις μόνο.
  • Υιοθετήθηκε η εισήγηση για δημιουργία δρόμου μεταξύ των τεμαχίων 90 και 89 για σύνδεση της οδού Κλειτομάχου με τη Λεωφόρο Τσερίου.
  • Με τον συνδυασμό των πιο πάνω ρυθμίσεων και συμβολών, οι οποίες χωροθετούνται νότια και δυτικά του κυκλικού κόμβου που υλοποιείται με το έργο, επιτυγχάνεται πρόσβαση από/προς την εν λόγω περιοχή από όλες τις κατευθύνσεις».

Στο ερώτημα για τις απαλλοτριώσεις, είπε πως «απαλλοτρίωση για τις ρυθμίσεις που αναφέρονται πιο πάνω απαιτείται μόνο για τη δημιουργία δρόμου μεταξύ των τεμαχίων 90 και 89 για σύνδεση της οδού Κλειτομάχου, ως επίσης και για τον υπηρεσιακό δρόμο και θα συνδέει την οδό Κυράς με την οδό Αγίας Θεοδοσίας. Ενέργειες για τις απαλλοτριώσεις ήδη προωθούνται από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως».

Σημειώνεται ότι, όπως έχει προαναφερθεί από τον κ. Βαφεάδη, «στο πλαίσιο σχεδιασμού πολεοδομικών Έργων για δρόμους πρωταρχικής σημασίας καταβάλλεται προσπάθεια για περιορισμό των προσβάσεων στους δρόμους αυτούς για λόγους λειτουργικότητας και για λόγους οδικής ασφάλειας. Με ακόμα πιο αυστηρά κριτήρια εξετάζονται οι περιπτώσεις που αφορούν αιτήματα για προσβάσεις πλησίον κυκλικών κόμβων, ή φωτοελεγχόμενων συμβολών».

Στο πλαίσιο εξέτασης των θεμάτων/αιτημάτων για δημιουργία προσβάσεων στο στάδιο σχεδιασμού του δρόμου ή και μεταγενέστερα στο στάδιο υλοποίησης, υπέδειξε πως «λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα:

  • ο χαρακτηρισμός του οδικού άξονα (π.χ. δρόμος πρωταρχικής σημασίας, ή τοπικός κύριος άξονας, τοπικός συλλεκτήριος κ.λπ.),
  • οι χρήσεις γης που επιτρέπονται (π.χ. εμπορικές, οικιστικές κ.λπ.),
  • τα πρότυπα σχεδιασμού-γεωμετρικά χαρακτηριστικά,
  • αν είναι εφικτή η σύνδεση τεχνικά, προβλήματα προσβασιμότητας σε περιοχές λόγω μη συμπληρωμένου οδικού δικτύου,
  • προβλήματα που πιθανόν να προκύψουν από τις νέες προσβάσεις στην παρακείμενη οικιστική περιοχή,
  • πιθανές εναλλακτικές λύσεις κ.ά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Πάει και το ΑΚΕΛ έξω από Προεδρικό στη διαμαρτυρία για Γάζα-Απαιτεί ακύρωσης της εκδήλωσης ΥΠΑΝ και Πρεσβείας Ισραήλ
Απουσιάζει από τον χώρο διαμονής του ο 45χρονος Μάριος Δημητρίου (pic)
Το νομοσχέδιο για Brain Gain και τα χρέη αθλητικών σωματείων ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών
Έντονη απογοήτευση για κυβερνητική πολιτική εξέφρασαν συνταξιούχοι στην Πάφo
Ο Πούτιν βρέθηκε στο επίκεντρο ουκρανικής επίθεσης με drones στο Κουρσκ ενώ πετούσε με ελικόπτερο
Πάνω από 20 νεκροί από ισραηλινές επιδρομές στη Γάζα-Ανάμεσά τους παιδιά, έγκυος και δημοσιογράφος
Ανακαλούνται από την αγορά μπισκότα πρωτεΐνης (pics)
Υψηλές θερμοκρασίες την Κυριακή και τη Δευτέρα-Μέχρι οκτώ βαθμούς πτώση από Τρίτη
Βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή που ο 24χρονος ξεφεύγει από τους απαγωγείς-Γεμάτος αυτοκίνητα ο δρόμος
Έφτασαν στην Κύπρο οι μονάδες αφαλάτωσης από τα ΗΑΕ-Θα τοποθετηθούν σε Λεμεσό και Πάφο