Περιμένει τις βελτιώσεις στο λογισμικό του ΓεΣΥ ο ΟΑΥ-Αγανακτισμένοι με τα προβλήματα πάροχοι και ασθενείς

Μεγάλη είναι η ταλαιπωρία που υφίστανται πάροχοι και ασθενείς το τελευταίο διάστημα, λόγω των παρατεταμένων προβλημάτων που παρουσιάζονται στο σύστημα του ΓεΣΥ. Η κατάσταση προκαλεί έντονη αγανάκτηση, αφού σε αρκετές περιπτώσεις το σύστημα τίθεται εκτός λειτουργίας για πολλές ώρες, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η καταχώρηση δεδομένων ή η εκτέλεση συνταγών, γεγονός που προκαλεί σοβαρές καθυστερήσεις.

Παρόλο που από τον περασμένο Μάρτιο η ανάδοχος εταιρεία του συστήματος παραδέχθηκε τα προβλήματα, τα οποία απέδωσε στις αλλαγές στην ομάδα της, δόθηκε χρονικό περιθώριο τριών μηνών για την επίλυση των δυσλειτουργιών, ωστόσο έναν μήνα μετά δεν έχει παρουσιαστεί η παραμικρή βελτίωση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Παγκύπριος Ιατρικός Σύλλογος να εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά του, σημειώνοντας ότι το λογισμικό αποτελεί τον κεντρικό άξονα λειτουργίας του ΓεΣΥ και κάνοντας λόγο για πρόχειρες και ανεπαρκείς τεχνικές επιδιορθώσεις.

Το πρόβλημα, που πλέον εμφανίζεται με ανησυχητική συχνότητα, έχει σοβαρό αντίκτυπο στην καθημερινή λειτουργία του συστήματος υγείας, καθώς δυσχεραίνει την παροχή ιατρικών υπηρεσιών και επιβαρύνει τόσο τους γιατρούς όσο και τους ασθενείς. Παρά τις διαβεβαιώσεις για άμεση αποκατάσταση, το σύστημα του ΓεΣΥ τέθηκε εκτός λειτουργίας και πάλι την περασμένη εβδομάδα, επαναφέροντας τα ίδια προβλήματα και την αναστάτωση. Οι επαναλαμβανόμενες διακοπές έχουν οδηγήσει σε κλίμα απογοήτευσης και έλλειψης εμπιστοσύνης, ενώ αναδεικνύεται η ανάγκη για ουσιαστικές και μόνιμες λύσεις που θα διασφαλίζουν την εύρυθμη και αξιόπιστη λειτουργία της ψηφιακής υποδομής του ΓεΣΥ.

Πηγές από τον ΟΑΥ ανέφεραν στον REPORTER ότι πρόκειται για σοβαρό πρόβλημα στο λογισμικό του ΓεΣΥ, το οποίο επηρεάζει όχι μόνο τη λειτουργία του Οργανισμού, αλλά και τους παρόχους και τους δικαιούχους. Η ανάδοχος εταιρεία δεσμεύτηκε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Υγείας ότι θα ολοκληρώσει την αποκατάσταση του συστήματος εντός τριών μηνών, ενώ η πρόοδος θα παρακολουθείται στενά από τον ΟΑΥ, βάσει συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και οροσήμων. Προτεραιότητα του Οργανισμού, όπως επισημάνθηκε, παραμένει η απρόσκοπτη πρόσβαση των δικαιούχων σε υπηρεσίες υγείας και η υποστήριξη των παρόχων για την εύρυθμη λειτουργία τους. Παράλληλα, διαβεβαιώθηκε ότι θα υπάρχει τακτική ενημέρωση του κοινού για την πορεία επίλυσης του προβλήματος.

Φωνές από προσωπικούς ιατρούς

Προσωπικοί ιατροί που μίλησαν στον REPORTER εξέφρασαν την έντονη αγανάκτησή τους για την κατάσταση, τονίζοντας ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο το σύστημα καταρρέει περιοδικά, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να εργαστούν τόσο οι ίδιοι όσο και τα φαρμακεία, τα ακτινολογικά και διαγνωστικά κέντρα, καθώς και τα νοσοκομεία, αφού όλο το σύστημα «νεκρώνει».

Επισήμαναν ότι, παρόλο που έγιναν κάποιες διορθώσεις κατά διαστήματα, εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις. Την περασμένη Δευτέρα, για παράδειγμα, το σύστημα τέθηκε εκτός λειτουργίας λίγο μετά τις 8 το πρωί και επανήλθε δύο ώρες αργότερα – με κάποιες περιπτώσεις να αναφέρουν διακοπή άνω των τεσσάρων ωρών. Προτού τεθεί εκτός λειτουργίας, παρατηρήθηκαν προβλήματα ταχύτητας, καθώς η καταχώρηση ιατρικής πράξης ή συνταγής, που κανονικά διαρκεί 30 δευτερόλεπτα, απαιτούσε τουλάχιστον πέντε λεπτά.

Τα προβλήματα εντείνονται κυρίως σε ημέρες αιχμής, όπως η Δευτέρα και η Παρασκευή, όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων. Αν και το προηγούμενο διάστημα υπήρξε μια μικρή βελτίωση, η εικόνα επιδεινώθηκε ξανά από την περασμένη Δευτέρα.

Οι ιατροί δήλωσαν ότι, παρά τις μικρές βελτιώσεις που έγιναν για την επιτάχυνση της καταχώρησης, έχουν καταντήσει «γραφείς εξαρτημένοι από το λογισμικό». Τόνισαν ότι το σύστημα θα έπρεπε να λειτουργεί με πολύ καλύτερες ταχύτητες και όχι να δημιουργεί συνεχώς προβλήματα στους παρόχους και στους ασθενείς.

Υπογράμμισαν, επίσης, ότι είναι ανεπίτρεπτο ένα σύστημα που χρηματοδοτείται με περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ ετησίως από τον Κύπριο φορολογούμενο να καταρρέει διαρκώς, παραλύοντας ολόκληρο τον μηχανισμό και καθιστώντας αδύνατη την εκτέλεση ιατρικών πράξεων.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους ηλικιωμένους, οι οποίοι πολλές φορές περιμένουν να πάρουν μέχρι και το τελευταίο χάπι για να ανανεώσουν τη συνταγή τους και βρίσκονται προ τετελεσμένων όταν το φαρμακείο δεν μπορεί να την εκτελέσει, επειδή έχει πέσει το σύστημα.

Τέλος, σημείωσαν ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν λάβει επίσημες και πειστικές απαντήσεις για τη φύση των προβλημάτων και τις λύσεις που προτείνονται, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η ταλαιπωρία για το πολυτιμότερο αγαθό: την υγεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Ικανοποίηση κτηματομεσιτών για την καταδίκη των Ουγγαρέζων για σφετερισμό-«Τέτοιες πράξεις δεν μένουν ατιμώρητες»
Απέσυρε την ποινική δίωξη Νεκτάριου για τα έργα οικοδομής στην Μονή ο Εισαγγελέας-Χαιρετίζει με... καρφιά η υπεράσπιση
Σεβασμός ΟΚΥπΥ στους νοσηλευτές-«Εργαζόμαστε για ένα σύστημα υγείας που τους ενισχύει»
Δύο καταδίκες για εμπορία προσώπων πίσω από υποθέσεις επαιτείας-Οργανωμένο έγκλημα βλέπει η Βουλή
Με δύο μάρτυρες συνεχίστηκε η δίκη για την υπόθεση Al Jazeera-Ορίζοντας ο Ιούνιος για ολοκλήρωση της υπόθεσης
Η επόμενη μέρα της συμφωνίας ΗΠΑ και Κίνας για τους δασμούς-Ερωτηματικό οι σπάνιες γαίες
Κλειδί η οικιακή βοηθός για τον περίεργο χαμό οικογένειας στην Ελλάδα-Εμφανίστηκαν δύο ξαδέρφια
Νεαρός κρεμάστηκε στο πίσω μέρος τραμ στην Ελλάδα-Στην ΕΛ.ΑΣ. το επίμαχο βίντεο
«Πράξεις αλληλεγγύης, ανιδιοτέλειας»-Τιμήθηκαν οι έξι γυναίκες της ΕΦ που κατέγραψαν τις περισσότερες αιμοδοσίες
Θρήνος για τον 31χρονο Γιώργο που έχασε τη ζωή του σε εργατικό ατύχημα στη Ρόδο-Ήταν πατέρας δύο παιδιών