Ζητούν συμμετοχή στην ΕΟΚΕ οι καταναλωτές-Στάλθηκαν επιστολές προς τον Υπουργό Εργασίας, αλλά έμειναν αναπάντητες
12:48 - 23 Απριλίου 2025

Ενοχλημένος με το Υπουργείο Εργασίας εμφανίζεται ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, με αφορμή το γεγονός ότι το Υπουργείο, ως Αρμόδια Αρχή, δεν έχει προτείνει εκπρόσωπο των καταναλωτών ως μέλος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ).
Σε ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι «το Υπουργείο Εργασίας, ως Αρμόδια Αρχή, προτείνει τα μέλη της ΕΟΚΕ που θα εκπροσωπούν την Κύπρο. Ανάμεσα στα μέλη αυτά περιλαμβάνονται και εκπρόσωποι των καταναλωτών». Προσθέτει δε ότι «το Υπουργείο, χωρίς καμία δικαιολογία ή εξήγηση, επιμένει να στερεί από τους καταναλωτές το δικαίωμα εκπροσώπησής τους στην ΕΟΚΕ».
Επιπλέον, στην ανακοίνωση σημειώνεται πως «δυστυχώς, για ανεξήγητους λόγους, το Υπουργείο αρνείται να προτείνει εκπρόσωπο των καταναλωτών και, αντ’ αυτού, σκοπεύει να διορίσει ακόμη έναν εκπρόσωπο των αγροτικών οργανώσεων. Δηλαδή, οι αγροτικές οργανώσεις θα εκπροσωπούνται με δύο μέλη, ενώ οι καταναλωτές δεν θα έχουν καμία εκπροσώπηση».
Παράλληλα, ο Σύνδεσμος απευθύνει ερωτήματα προς τον Υπουργό Εργασίας, «ως πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, τι έχετε να πείτε; Δεν σας αγγίζει, στην προκειμένη περίπτωση, το αίσθημα δικαίου που οφείλει να διέπει τις αποφάσεις του Υπουργείου σας; Γιατί επιμένετε στον διορισμό δύο εκπροσώπων των αγροτικών οργανώσεων, στερώντας από τους καταναλωτές το νόμιμο δικαίωμα εκπροσώπησής τους σε μια τόσο ουσιαστική επιτροπή όπως η ΕΟΚΕ; Με ποια κριτήρια επιμένετε να αδικείτε τους καταναλωτές;».
Επιπρόσθετα, ο Σύνδεσμος Καταναλωτών έδωσε στη δημοσιότητα δύο επιστολές που εστάλησαν προς τον Υπουργό Εργασίας. Στις επιστολές αυτές, οι καταναλωτές ζήτησαν, μεταξύ άλλων, τη διευθέτηση συνάντησης με τον Υπουργό, τονίζοντας πως «η Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή είναι ιδιαίτερης σημασίας για τις οργανώσεις καταναλωτών. Μέσα από τις επιτροπές της, μπορούν να αναδειχθούν σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ ενισχύεται και η συνεργασία για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών».
Τέλος, στην επιστολή υπογραμμίζονται οι σταθερές θέσεις του Συνδέσμου για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και ζητά θετική ανταπόκριση από το αρμόδιο Υπουργείο, «ελπίζουμε να εξετάσετε το θέμα με τη δέουσα προσοχή και προσβλέπουμε στη θετική ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας για διευθέτηση σχετικής συνάντησης».
