Ζήτησε εξηγήσεις για τη δημοσιοποίηση φωτογραφίας με ναζιστικό χαιρετισμό η Λοϊζίδου-Αναμένει απαντήσεις

Υπό εξέταση από την Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα βρίσκεται η επίμαχη φωτογραφία με τον καταγγελλόμενο ναζιστικό χαιρετισμό μαθητών, στο Γυμνάσιο-Λύκειο Ειρήνης και Φιλίας, στη Δερύνεια, που δημιούργησε πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα σε ΑΚΕΛ-ΟΕΛΜΕΚ και καθηγητικό σύλλογο του σχολείου, ώστε να διαπιστωθεί εάν προκύπτει παραβίαση προσωπικών δεδομένων οποιουδήποτε παιδιού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, η Επίτροπος Ειρήνη Λοϊζίδου-Νικολαΐδου, από την περασμένη εβδομάδα προέβη σε παραστάσεις προς το ΑΚΕΛ, που δημοσίευσε τη φωτογραφία, δια μέσω του Επαρχιακού του Γραφείου στην επαρχία Αμμοχώστου, ώστε να διαφανεί εάν το πρόσωπο οποιουδήποτε παιδιού εκτέθηκε σε τρίτους, χωρίς την άδεια των γονιών του.

Τα υπό εξέταση στοιχεία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σχετίζονται με το ενδεχόμενο η φωτογραφία που δημοσιοποίησε το ΑΚΕΛ και έκανε το γύρο του διαδικτύου, να αποστάλθηκε στο κόμμα χωρίς σκίαση προσώπων των παιδιών. Σημειώνεται ότι το ΑΚΕΛ δημοσιοποίησε την εν λόγω φωτογραφία με σκίαση, ωστόσο είναι άγνωστο τη δεδομένη στιγμή εάν τους αποστάλθηκε με τη συγκεκριμένη μορφή ή εάν τα πρόσωπα ήταν καθαρά και αλλοιώθηκαν πριν δημοσιοποιηθούν.

Ως εκ τούτου, το γραφείο της Επιτρόπου απευθύνθηκε στο ΑΚΕΛ, ώστε να λάβει ενημέρωση, αφού εύλογα θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί, ότι ενδεχομένως η συγκεκριμένη φωτογραφία, μπορεί να διαρρεύσει σε κάποια στιγμή στο διαδίκτυο, με καθαρά τα πρόσωπα των παιδιών, στιγματίζοντάς τα για το υπόλοιπο της ζωής τους.

Το γραφείο της κ. Λοϊζίδου αναμένει απαντήσεις επί των ερωτημάτων που έθεσε και μόλις της αποσταλθούν, θα αξιολογήσει τη θέση του ΑΚΕΛ και στη συνέχεια θα προβεί στις δέουσες ενέργειες, ανάλογα με τα συμπεράσματα στα οποία θα καταλήξει, με βάση το Νόμο που διέπει τα προσωπικά δεδομένα.

Σημειώνεται πως η έρευνα ξεκίνησε, όπως αναφέρουν διάφορες πηγές στον REPORTER, από ανώνυμη καταγγελία που παραλήφθηκε για τη δημοσιοποίηση της συγκεκριμένης φωτογραφίας.

Η φωτογραφία δημοσιοποιήθηκε στις 8 Απριλίου, με το ΑΚΕΛ να καταγγέλλει ότι λήφθηκε με την ανοχή καθηγήτριας του σχολείου, ενώ ακολούθησε η αντίδραση της ΟΕΛΜΕΚ που έκανε λόγο για διαστρέβλωση και παραποίηση γεγονότων.

Στο χορό των αντιδράσεων μπήκε το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο ζήτησε έκθεση γεγονότων και στη συνέχεια τοποθετήθηκε επί του θέματος, κάνοντας λόγο για απερίσκεπτη αντίδραση μαθητών/μαθητριών ενός τμήματος σχολείου μέσης εκπαίδευσης, μετά το πέρας της καθιερωμένης σχολικής φωτογράφησης.

Σημείωνε εξάλλου πως «δόθηκαν αμέσως οδηγίες τόσο προς τη διεύθυνση όσο και προς το προσωπικό του σχολείου, όπως στο μέλλον αποφεύγονται τέτοιες ή παρόμοιες χειρονομίες, οι οποίες μπορεί να παρερμηνευθούν».

Τέσσερις μέρες μετά τη δημοσιοποίηση του περιστατικού και πιο συγκεκριμένα το περασμένο Σάββατο, ο καθηγητικός σύλλογος του σχολείου σήκωσε το γάντι και αντεπιτέθηκε στο ΑΚΕΛ, χωρίς να το κατονομάζει, με μακροσκελή ανακοίνωση που εξέδωσε.

Στην ανακοίνωση, παρέθεσε τη δική του θέση για το περιστατικό, ενώ αναφερόμενο στο ΑΚΕΛ υποστηρίζει ότι η ανακοίνωσή του βρίθει ασαφειών, ανοίκειων χαρακτηρισμών και δολοφονεί χαρακτήρες.

Ανάμεσα σε άλλα, η ανακοίνωση ανέφερε πως, «από την πρώτη στιγμή που η Διεύθυνση έλαβε γνώση της δημοσιοποίησης του συμβάντος ετοίμασε έκθεση γεγονότων προς το Επαρχιακό Γραφείο Μέσης Εκπαίδευσης, Λάρνακας – Αμμοχώστου. Ο Καθηγητικός Σύλλογος, σε έκτακτη συνεδρίασή του, ημερομηνίας 9/4/25 κατέληξε σε ομόφωνη απόφαση αποστολής επιστολής προς το ΥΠΑΝ, τα κύρια σημεία της οποίας σταχυολογούνται ως ακολούθως:

  • Το περιστατικό, το οποίο έλαβε χώρα την Πέμπτη, 3 Απριλίου 2025, έτυχε άμεσης διαχείρισης από τη Διεύθυνση του Σχολείου εφαρμόζοντας το σχετικό πρωτόκολλο που αναφέρεται στους εσωτερικούς κανονισμούς του, κάτι που αποδεικνύει ότι όχι μόνο δεν ενθαρρύνει τέτοιες συμπεριφορές, αλλά, αντιθέτως τις καταδικάζει απερίφραστα.
  • Στηλιτεύει την προσπάθεια παραποίησης των γεγονότων και τον στιγματισμό συναδέλφων μας που με τη μέχρι τώρα πορεία τους και τη συνολική τους δράση έχουν επιδείξει υψηλό επίπεδο ήθους, συνέπειας και επαγγελματισμού μέσα από την πολυεπίπεδη προσφορά τους στο Σχολείο μας. Η ενέργεια των συναδέλφων να αποτρέψουν τους μαθητές/μαθήτριες αποδεικνύει ότι δεν έμειναν απαθείς κατά τη διάρκεια του περιστατικού.
  • Εκφράζει την έντονή του ανησυχία για την παράνομη κατοχή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από συγκεκριμένο Πολιτικό Κόμμα, κατά παράβαση των σχετικών νόμων και διατάξεων και για τη μελλοντική χρήση που μπορεί να τύχει η φωτογραφία εις βάρος των μαθητών/μαθητριών του σχολείου».

Απευθυνόμενος στο ΑΚΕΛ, ο καθηγητικός σύλλογος υποστήριξε ότι «η συμπεριφορά που έχει επιδείξει το συγκεκριμένο Πολιτικό Κόμμα, στη διαχείριση του όλου ζητήματος, με τη στάση τού «καταγγέλλω – αποφασίζω – δικάζω» εξ αποστάσεως, εκμεταλλευόμενο ένα ατυχές περιστατικό, το οποίο διερευνήθηκε και καταδικάστηκε εξ αρχής από το Σχολείο, προφανώς δεν προάγει τη δημοκρατία και ούτε προστατεύει τα ανθρώπινα δικαιώματα, αξίες τις οποίες επικαλείται, παραπέμποντας σε σχετικό ψήφισμα της Βουλής ημερομηνίας 10/11/17. Η «θωράκιση των συνειδήσεων των μαθητών», όπως τονίζει, για το Σχολείο μας δεν είναι σχήμα λόγου αλλά καθημερινή βιωματική πρακτική».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Δυσαρέσκεια ΣΥ.ΚΕ.Α.Α. για ενδεχόμενες αλλαγές λειτουργίας Κέντρων Αποκατάστασης
Ιατρική βοήθεια από την Κύπρο για παιδιά με καρκίνο στην Μποτσουάνα
Πάνω από 100 φωλιές χελωνών κατέγραψαν οι Βρετανικές Βάσεις
Έντονη αντίδραση Φορέα Ιδιωτικών Νοσηλευτηρίων-«Σκοτεινά συμφέροντα εκατομμυρίων πίσω από τις κινήσεις γηροκομείων»
Νέα ευρήματα για αρχιτεκτονική οργάνωση-υλικό πολιτισμό σε ανασκαφές στον Κοκκινόκρεμο
Με κενά η στελέχωση ναυαγοσωστικών πύργων στην Πάφο-Έλλειψη ενδιαφέροντος από ναυαγοσώστες για εργοδότηση
Από τον καύσωνα στις βροχές και καταιγίδες-Η πρόγνωση της Μετεωρολογικής
Διεξάγεται σήμερα η επιλογή νεοσύλλεκτων οπλιτών της 2025 ΕΣΣΟ
Το σκεπτικό ΥΠΑΝ για την παράταση φοίτησης στα ειδικά σχολεία-Ζητά ολιστική πολιτική το αναπηρικό κίνημα
Ι. Καργαρώτος: Η μείωση της βλάβης στο κάπνισμα μπορεί να προσφέρει σημαντικά αποτελέσματα στη δημόσια υγεία