Μετά το Πάσχα τελικά στην Ολομέλεια η πρόταση για τις ανακλήσεις οχημάτων

Δεν κατατέθηκε τελικά με τη μορφή του κατεπείγοντος η πρόταση νόμου που ετοιμάστηκε από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, με στόχο το ξεμπλοκάρισμα της διαδικασίας μεταβίβασης και εγγραφής οχημάτων που υπόκεινται σε ανάκληση.

Παρότι υπήρχε η πρόθεση να οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη σημερινή συνεδρία, οι απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να γίνουν κρίθηκε ότι απαιτούν καλύτερο χειρισμό. Ως αποτέλεσμα, η κατάθεση της πρότασης μετατέθηκε για μετά το Πάσχα.

Νωρίτερα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, «στην προηγούμενη συνεδρία συζητήσαμε το κατά πόσο υπάρχει κοινή συνισταμένη Βουλής και Εκτελεστικής Εξουσίας, ώστε να αρθεί ένα πρόβλημα στην αγορά μέσω της έκδοσης της σχετικής νομοθεσίας και του διατάγματος που αφορά τη μεταβίβαση και την εγγραφή νέων οχημάτων». Όπως εξήγησε, με βάση τα ισχύοντα διατάγματα, εάν ένα όχημα υπόκειται σε ανάκληση, αυτή πρέπει να προηγηθεί προτού πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή η εγγραφή. Σημείωσε πως, με πρωτοβουλία του βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρου Παπαδούρη, καταρτίστηκε πρόταση νόμου για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.

Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδούρης ανέφερε ότι στόχος της πρότασης είναι η τήρηση των χρονικών ορίων για τις ανακλήσεις οχημάτων, δηλαδή οκτώ μήνες για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και 18 μήνες για άλλα εξαρτήματα. Παράλληλα, όσον αφορά την κατηγοριοποίηση του κινδύνου κάθε ανάκλησης, έχει ενσωματωθεί προοίμιο στην πρόταση, όπου αναφέρονται συγκεκριμένα άρθρα του νόμου, ενώ την ευθύνη για την κατηγοριοποίηση έχει ο ίδιος ο κατασκευαστής.

Η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας εξήγησε πως, αν υιοθετηθεί το προοίμιο όπως προτείνεται, θα αφορά μόνο περιπτώσεις σοβαρού κινδύνου, χωρίς όμως να καθορίζεται με σαφήνεια τι συνιστά τέτοιος κίνδυνος. «Έχουμε απομονώσει τα άρθρα που σχετίζονται με την ευθύνη του κατασκευαστή να παρέχει πληροφορίες για τον σοβαρό κίνδυνο, όπως και την υποχρέωση των εισαγωγέων να τον ενημερώνουν σε περίπτωση κινδύνου. Αν το όχημα εισαχθεί για πρώτη φορά, η ευθύνη ενημέρωσης βαραίνει τον εισαγωγέα, ενώ και ο διανομέας έχει υποχρέωση παροχής πληροφοριών», ανέφερε.

Σε παρέμβασή του, εκπρόσωπος του Τμήματος Οδικών Μεταφορών εξήγησε πως, σύμφωνα με τη νομοθεσία, για να πραγματοποιηθεί εγγραφή ή μεταβίβαση ενός οχήματος, ο ιδιοκτήτης πρέπει να προσκομίσει βεβαίωση από τον αντιπρόσωπο ότι το όχημα δεν υπόκειται σε ανάκληση. «Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανάκληση, τότε, μέσω σχετικής δήλωσης, ο αγοραστής θα βεβαιώνει ότι έχει λάβει γνώση. Με βάση το διάταγμα του Υπουργού Μεταφορών, θα επισυνάπτεται σχετική βεβαίωση και ο αγοραστής θα υποχρεούται να υλοποιήσει την ανάκληση εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος», σημείωσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Τριανταφυλλίδης: Ενημερώθηκα από τα ΜΜΕ και ακόμα όχι η πελάτισσα μου, ζητούμε επίσημη ενημέρωση
Στη ΜΕΘ 17χρονος που τραυματίστηκε από την αιματηρή συμπλοκή με μαχαίρια-Υποβλήθηκε σε επέμβαση 15χρονος
Δεν αρκούν τα προγράμματα απεξάρτησης στις Κεντρικές Φυλακές-Τεράστιες οι ανάγκες για ολοήμερα κέντρα
Γ. Σαββίδης: Οι θεσμοί και λειτουργούν αλλά και συνεργάζονται, κακεντρεχή σχόλια και fake news στα MKΔ
Νέες καταγγελίες για την απάτη με SMS για δήθεν πληρωμή εξώδικων-Πώς δρουν οι επιτήδειοι (pics)
Έπεσαν νέες προαγωγές, προκαλούν παρενέργειες-Προς το παρόν δεν έγιναν μεταθέσεις
Αρχίζει η πειθαρχική δίωξη Κατσουνωτού δήλωσε ο Χαρτσιώτης-Σταύρου και Κωνσταντίνου στα μέλη της Επιτροπής
Σε πολυτραυματισμό οφείλεται ο θάνατος του 74χρονου που σκοτώθηκε από ανατροπή βυτιοφόρου στη Λεμεσό
Συνελήφθησαν όλοι εμπλεκόμενοι της αιματηρής συμπλοκής-Επαναξιολογούνται τα κίνητρα της υπόθεσης
Στις 22 Ιουλίου η απόφαση για Ζαννέτου-Κατατέθηκε η ιατρική βεβαίωση για άσθμα, έδειξε κακοβουλία η υπεράσπιση