Μετά το Πάσχα τελικά στην Ολομέλεια η πρόταση για τις ανακλήσεις οχημάτων

Δεν κατατέθηκε τελικά με τη μορφή του κατεπείγοντος η πρόταση νόμου που ετοιμάστηκε από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, με στόχο το ξεμπλοκάρισμα της διαδικασίας μεταβίβασης και εγγραφής οχημάτων που υπόκεινται σε ανάκληση.

Παρότι υπήρχε η πρόθεση να οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη σημερινή συνεδρία, οι απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να γίνουν κρίθηκε ότι απαιτούν καλύτερο χειρισμό. Ως αποτέλεσμα, η κατάθεση της πρότασης μετατέθηκε για μετά το Πάσχα.

Νωρίτερα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, «στην προηγούμενη συνεδρία συζητήσαμε το κατά πόσο υπάρχει κοινή συνισταμένη Βουλής και Εκτελεστικής Εξουσίας, ώστε να αρθεί ένα πρόβλημα στην αγορά μέσω της έκδοσης της σχετικής νομοθεσίας και του διατάγματος που αφορά τη μεταβίβαση και την εγγραφή νέων οχημάτων». Όπως εξήγησε, με βάση τα ισχύοντα διατάγματα, εάν ένα όχημα υπόκειται σε ανάκληση, αυτή πρέπει να προηγηθεί προτού πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή η εγγραφή. Σημείωσε πως, με πρωτοβουλία του βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρου Παπαδούρη, καταρτίστηκε πρόταση νόμου για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.

Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδούρης ανέφερε ότι στόχος της πρότασης είναι η τήρηση των χρονικών ορίων για τις ανακλήσεις οχημάτων, δηλαδή οκτώ μήνες για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και 18 μήνες για άλλα εξαρτήματα. Παράλληλα, όσον αφορά την κατηγοριοποίηση του κινδύνου κάθε ανάκλησης, έχει ενσωματωθεί προοίμιο στην πρόταση, όπου αναφέρονται συγκεκριμένα άρθρα του νόμου, ενώ την ευθύνη για την κατηγοριοποίηση έχει ο ίδιος ο κατασκευαστής.

Η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας εξήγησε πως, αν υιοθετηθεί το προοίμιο όπως προτείνεται, θα αφορά μόνο περιπτώσεις σοβαρού κινδύνου, χωρίς όμως να καθορίζεται με σαφήνεια τι συνιστά τέτοιος κίνδυνος. «Έχουμε απομονώσει τα άρθρα που σχετίζονται με την ευθύνη του κατασκευαστή να παρέχει πληροφορίες για τον σοβαρό κίνδυνο, όπως και την υποχρέωση των εισαγωγέων να τον ενημερώνουν σε περίπτωση κινδύνου. Αν το όχημα εισαχθεί για πρώτη φορά, η ευθύνη ενημέρωσης βαραίνει τον εισαγωγέα, ενώ και ο διανομέας έχει υποχρέωση παροχής πληροφοριών», ανέφερε.

Σε παρέμβασή του, εκπρόσωπος του Τμήματος Οδικών Μεταφορών εξήγησε πως, σύμφωνα με τη νομοθεσία, για να πραγματοποιηθεί εγγραφή ή μεταβίβαση ενός οχήματος, ο ιδιοκτήτης πρέπει να προσκομίσει βεβαίωση από τον αντιπρόσωπο ότι το όχημα δεν υπόκειται σε ανάκληση. «Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανάκληση, τότε, μέσω σχετικής δήλωσης, ο αγοραστής θα βεβαιώνει ότι έχει λάβει γνώση. Με βάση το διάταγμα του Υπουργού Μεταφορών, θα επισυνάπτεται σχετική βεβαίωση και ο αγοραστής θα υποχρεούται να υλοποιήσει την ανάκληση εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος», σημείωσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Ποινές με αναστολή και πρόστιμα σε πέντε νεαρούς το Δικαστήριο για την επίθεση εναντίον πετοσφαιριστών του Παφιακού
Καταγγελίες για σεξισμό εναντίον του Νίκου Πελετιέ-Κατηγορήθηκε γραπτώς και αφέθηκε ελεύθερος
Αναποδογυρίστηκε διπλοκάμπινο μετά από τροχαίο στη Λεμεσό
Ποινές φυλάκισης με αναστολή σε δύο ανήλικους και 21χρονο για ληστεία και επίθεση σε ντελιβερά
Το Ανώτατο Συνταγματικό ακύρωσε απόφαση εφετείου για τελωνειακή οφειλή
Καίει Γιαννάκη το πανεπιστήμιο των ΗΠΑ-«Δεν έλαβε ποτέ πτυχίο, παρακολούθησε κάποια μαθήματα»
Αντεξετάστηκε ο γραφολόγος στη δίκη εντός δίκης της Γερμανίδας φερόμενης σφετερίστριας
Σύλληψη, καταγγελίες, πρόστιμα και έλεγχοι σε υποστατικά της Λεμεσού
Πίσω από τα κάγκελα για τέσσερις μέρες ο 47χρονος για το κύκλωμα ψεύτικων εράνων-Συνελήφθη δεύτερο πρόσωπο
Υπό κράτηση το ζεύγος ιδιοκτητών σκύλων που επιτέθηκαν σε 25χρονη και δύο ανήλικα-Δεν είχαν σήμανση