Αυτοί απαρτίζουν την Ερευνητική Επιτροπή για τους ΤΑΚΑΤΑ-Εντός τριών μηνών για να παραδοθεί το πόρισμα
12:27 - 26 Φεβρουαρίου 2025

Ανακοίνωσε τα πρόσωπα που θα απαρτίζουν την Ερευνητική Επιτροπή για τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ ο Υπουργός Μεταφορών, μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής Νομικών της Βουλής.
Σύμφωνα με τον Αλέξη Βαφεάδη, την Επιτροπή θα απαρτίζουν ο πρώην Δικαστής του Ανωτάτου, Κώστας Παμπαλής ως Πρόεδρος, ενώ μέλη θα είναι ο Βοηθός Γενικός Ελεγκτής, Κυριάκος Κυριάκου και ο Στέφανος Σκορδής.
Σε δηλώσεις του, ο Υπουργός Μεταφορών επανέλαβε ότι την ευθύνη έχει η κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία καλείται μέσω των διανομέων, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες, και σημείωσε πως «την ευθύνη να παρακολουθεί ότι γίνεται η διαδικασία ενημέρωσης την έχει το ΤΟΜ» και επεσήμανε ότι στους όρους εντολής της Ερευνητικής Επιτροπής είναι να διερευνηθεί κατά πόσο όλα τα εμπλεκόμενα μέρη έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους.
Παράλληλα, όπως ανέφερε νωρίτερα ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, η Επιτροπή θα καλύψει την περίοδο από το 2004, για να γνωρίζουμε με ποιους κανονισμούς εισάγονται τόσα αυτοκίνητα. Ο λόγος που οι πολίτες δεν γνωρίζουν για την ανάκληση είναι ότι έχει σπάσει η αλυσίδα ενημέρωσης, είπε ο Υπουργός Μεταφορών.
Αναφορικά με καταγγελία βουλευτή ότι εταιρείες λάμβαναν χρήματα και εξαρτήματα, αλλά δεν τα χρησιμοποιούσαν για αντικατάσταση αερόσακων, ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι αν έγινε κάτι τέτοιο τότε αυτό αποτελεί ποινικό αδίκημα και κάλεσε όσοι έχουν πληροφορίες να τις δώσουν στην Αστυνομία, ώστε να διαχειριστεί το όλο θέμα.
Επιπλέον, όπως φαίνεται από τη λίστα που διατηρεί το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, μέσα σε μία εβδομάδα φαίνεται να σημειώθηκαν μαζικές αλλαγές αερόσακων, από την εταιρεία Μazda, αφού σε σύγκριση με την προηγούμενη Τετάρτη, από 15.857 ανακλήσεις, αυτές μειώθηκαν στις 13.537.
Ουσιαστικά, η εταιρεία κατάφερε να αλλάξει 2.300 αερόσακους οχημάτων, που ήταν υπό ανάκληση. Παράλληλα, για άλλες τέσσερις μάρκες οχημάτων, παρατηρείται μειωμένος αριθμός ανακαλούμενων οχημάτων. Πρόκειται για τα Audi, τα Seat, τα Skoda και τα Volkswagen, ωστόσο ο αριθμός τους μειώθηκε ελάχιστα.
Για τις υπόλοιπες εταιρείες δεν παρατηρείται οποιαδήποτε αλλαγή στη λίστα ανακλήσεών τους. Η σημερινή λίστα ανακλήσεων περιλαμβάνει 74.921 οχήματα.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως από τα 138 οχήματα που είχαν χαρακτηριστεί ως άμεσα ακινητοποιημένα, δηλαδή τα 130 Citroen και τα 8 Ford, παραμένουν στις λίστες, γεγονός που καταδεικνύει ότι δεν προχώρησαν ακόμα οι αντικαταστάσεις τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα περισσότερα οχήματα είναι της εταιρείας Τoyota, που έχει 27.111 οχήματα, όσα είχε δηλαδή αρχικά, ωστόσο όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών πριν από μερικές μέρες, η εταιρεία αναμένεται να παραλάβει εννέα χιλιάδες αερόσακους το αμέσως επόμενο διάστημα και θα αρχίσει τις αλλαγές των αερόσακων.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο ενημερώνεται συνεχώς και για άλλα προβλήματα που προκύπτουν και επιχειρεί να δώσει λύσεις, όπως για παράδειγμα τα υποστατικά που μπορούν να διατεθούν στις εταιρείες για να στεγαστούν συνεργεία, αλλά και κατά πόσον χρειάζεται αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού για να υλοποιηθούν οι αλλαγές εντός του οκταμήνου, που παραχωρήθηκε από το διάταγμα του υπουργού Μεταφορών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: