Κρίσιμες συναντήσεις στο ΥΠΑΝ για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Κλειδώνουν οι λεπτομέρειες
Φοινιώ Σάββα 07:03 - 23 Φεβρουαρίου 2025

Γεμάτη είναι η εβδομάδα που μπαίνει για το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο σε διαφορετικές συναντήσεις αναμένεται να δει τους εταίρους, αναφορικά με το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ώστε να κλειδώσουν οι λεπτομέρειες και να προχωρήσει η διαδικασία, ώστε να προωθηθεί και στη Βουλή για συζήτηση. Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας έχει θέσει χρονοδιάγραμμα, ωστόσο οι εταίροι θεωρούν ότι είναι δύσκολο να τηρηθεί.
Στις αρχές του μήνα, το Υπουργείο Παιδείας είχε παρουσιάσει σε εκπαιδευτικούς και γονείς την αρχική πρόταση που είχε ετοιμάσει, όσον αφορά στο μείζον θέμα του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ώστε να καταλήξουν σε μία κοινή γραμμή, ώστε ένα θέμα που απασχολεί τον τομέα της παιδείας για περισσότερο από πέντε δεκαετίες επιτέλους να επιλυθεί. Σημειώνεται πως το θέμα του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ήταν μία από τις προτεραιότητες που είχε θέσει η υπουργός Παιδείας, καθώς όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξή της στον REPORTER τον περασμένο Ιανουάριο, το υφιστάμενο είναι ισοπεδωτικό και απαξιωτικό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ισοπεδωτικό το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών… Άσχετα με το θέμα οι επικρίσεις της ΟΕΛΜΕΚ»
Οι εκπαιδευτικοί εταίροι έλαβαν την αρχική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας στις 7 Φεβρουαρίου και είχαν μία διορία δέκα ημερών για να καταθέσουν εισηγήσεις, ώστε να προχωρήσει η τελική πρόταση και να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Τη Δευτέρα, το Υπουργείο Παιδείας κάνει αρχή με τους δασκάλους και εντός της εβδομάδας θα δει όλους τους εταίρους, για να ανταλλάξουν απόψεις.
«Στη συνάντηση αναμένεται να ακούσουμε κάποιες σημαντικούς παραμέτρους για την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και εμείς θέλουμε να τις καταγράψουμε και μετά θα τις αξιολογήσουμε. Αυτή τη στιγμή η πρόταση τυγχάνει μελέτης από τα συλλογικά όργανα, για να καταγράψουμε κι εμείς τις απόψεις των μελών μας και μετά θα καταθέσουμε στο Υπουργείο Παιδείας», εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.
Από την πρώτη μελέτης της οργάνωσης των δασκάλων για την αρχική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν κάποια σημεία που είναι κοντά στη θέση της οργάνωσης και άλλα που απέχουν, ενώ υπάρχουν και κάποια που πρέπει να αξιολογηθούν. Πάντως, αυτό που διαμηνύεται είναι ότι η συνάντηση της Δευτέρας είναι σημαντική, καθώς θα ξεκαθαριστούν αρκετά γκρίζα σημεία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έτοιμη η πρόταση ΥΠΑΝ για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Εδώ και πενήντα χρόνια είναι το ίδιο»
Σε παρόμοιο τέμπο και η ΟΛΤΕΚ
Στο μεταξύ, σε παρόμοιο τέμπο κινείται και η ΟΛΤΕΚ, η οποία θα συναντήσει την υπουργό Παιδείας και τους συνεργάτες της την Τετάρτη, ώστε να ακούσουν τις λεπτομέρειες για τις οικονομικές πτυχές της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας. Η οργάνωση των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης ξεκαθαρίζει πως είναι ανοιχτή στο διάλογο, καθώς πρέπει να εκσυγχρονιστεί το σύστημα.
«Είναι πολύ σημαντικό θέμα το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικού. Εμείς συζητήσαμε την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, όμως θέλουμε να ακούσουμε και τις λεπτομέρειες που θα μας ανακοινωθούν. Θεωρούμε ότι υπάρχουν σημεία που μας ικανοποιούν και σημεία που πρέπει να μελετηθούν ξανά, ενώ πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν σημεία που μόνο οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν και πρέπει να τα δούμε προσεκτικά», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αυτή είναι η αρχική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
Θέτει χρονοδιάγραμμα το Υπουργείο Παιδείας, δεν προλαβαίνουν αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί
Πάντως, αυτό που διαμηνύεται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας είναι ότι έχει τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα, το οποίο πρέπει να ακολουθηθεί, ώστε να ολοκληρωθούν άμεσα οι συζητήσεις και να προωθηθεί στο Υπουργικό και στη Βουλή το νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι μέχρι μέσα Μαρτίου ολοκληρωθεί ο διάλογος με τους εταίρους και στη συνέχεια οδηγηθεί το νομοσχέδιο για νομοτεχνικό έλεγχο, μετά στο Υπουργικό και μετά στη Βουλή.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις παρουσιάζουν άλλη εικόνα, καθώς θεωρούν ότι δεν πρέπει να υπάρχει όριο χρόνου, αφού πρόκειται για ένα σημαντικό θέμα και πρέπει να εξαντληθεί ο διάλογος και να κλειδώσουν όλα τα επιμέρους θέματα πριν καταλήξει στην τελική μορφή η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας.
Στο τραπέζι κι άλλα ζητήματα
Στο μεταξύ, την ερχόμενη Πέμπτη ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Παιδείας αναμένεται να έχει συνάντηση με την ΠΟΕΔ, τη ΣΕΚ και την ΠΕΟ, ώστε να θέσουν επί τάπητος το σημαντικό θέμα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων, όσον αφορά στο γραμματειακό προσωπικό.
«Είναι ένα θέμα που βλέπουμε από κοινού με τις δύο συντεχνίες. Εμείς θα θέσουμε στο Γενικό Διευθυντή το θέμα ότι δεν είναι στελεχωμένα τα σχολεία και στόχος είναι να υπάρξει πλήρης στελέχωση. Στα νηπιαγωγεία είναι τραγική η εικόνα που πηγαίνει ένα πρόσωπο για τρεις ώρες και φεύγει», επεσήμανε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Υποστελεχωμένες οι σχολικές εφορείες, συσσωρεύονται τα προβλήματα-Ζήτημα και με χαμηλά κονδύλια
