Πώς σχολιάζει ο Υπουργός Μεταφορών το νέο περιστατικό με ΤΑΚΑΤΑ-«Ενδείξεις ότι έγινε τρείς μήνες πριν»
09:31 - 19 Φεβρουαρίου 2025

Πριν τρεις μήνες σημειώθηκε το περιστατικό με την έκρηξη αερόσακου ΤΑΚΑΤΑ, που είδε χθες το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη, ο οποίος εξήγησε πως σήμερα θα διενεργηθεί νέα εξέταση επί του οχήματος, ενώ την ίδια ώρα, αναφέρθηκε και στις αλλαγές αερόσακων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σε δηλώσεις του στο κρατικό ραδιόφωνο και κληθείς να σχολιάσει το νέο περιστατικό έκρηξης αερόσακου ΤΑΚΑΤΑ σε όχημα στη Λεμεσό, ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι λειτουργός του Τμήματος Οδικών Μεταφορών που αξιολόγησε το περιστατικό, ανέφερε ότι υπάρχουν ενδείξεις που καταδεικνύουν ότι το ατύχημα σημειώθηκε πριν από 3 μήνες.
Τόνισε, επίσης, ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί νέα αξιολόγηση του περιστατικού, ώστε να υπάρξει πλήρης και σαφής εικόνα για το τι συνέβη.
Υπενθυμίζεται, ότι το εν λόγω όχημα, που ήταν ίδιο μοντέλο με της άτυχης Στυλιανής, ήταν ανάμεσα στα 82,000 υπό ανάκληση αυτοκίνητα, που φέρουν επικίνδυνους αερόσακους.
Πάντως, ο μηχανολόγος Παναγιώτης Κέστας, σε τηλεοπτικές του δηλώσεις είχε αναφέρει πως «το όχημα ενεπλάκη σε ατύχημα πριν μία εβδομάδα περίπου. Ο εσωτερικός χώρος του αυτοκινήτου έχει παραμείνει άθικτος, έχουν ενεργοποιηθεί όλοι οι αερόσακοι και έχουν κάνει τη δουλειά που έπρεπε να κάνουν, προστάτευσαν τον οδηγό και το συνοδηγό. Στο μπροστικό μέρος, στο εξωτερικό, το όχημα έχει πάθει σοβαρή ζημιά, αλλά κανείς δεν έχει τραυματιστεί. Όμως, έχει συμβεί διάβρωση στο τιμόνι και η υγρασία έχει παίξει σημαντικό ρόλο, ώστε όταν ενεργοποιήθηκε ο αερόσακος, ένα ή δύο θραύσματα έχουν εκτοξευθεί προς τα πάνω».
Ο μηχανολόγος σημείωσε επίσης πως ο οδηγός γλίτωσε καθαρά από τύχη, καθώς είναι ψηλός και είχε απόσταση από το τιμόνι. «Ευτυχώς, ο οδηγός ήταν ψηλός με αποτέλεσμα να έχει την καρέκλα αρκετά πίσω από το τιμόνι και τα θραύσματα έχουν περάσει από μπροστά του και σφήνωσαν στην οροφή. Αν ο άνθρωπος δεν ήταν ψηλός και η καρέκλα του ήταν ελάχιστα μπροστά ή αν ήταν ο ίδιος πιο μπροστά, η τρύπα δεν θα ήταν στην οροφή αλλά κάπου αλλού και θα είχαμε ένα ακόμη θύμα σε αυτή την μακάβρια λίστα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σηκώνει τα χέρια ψηλά η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτών για τις χρεώσεις στους ΤΑΚΑΤΑ-Μεγάλο νομοθετικό κενό
Αφαιρέθηκαν σχεδόν τέσσερις χιλιάδες οχήματα από τις λίστες
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες αλλαγών αερόσακων για όσες εταιρείες έχουν απόθεμα, αφού από τη λίστα που έχει αναρτημένη το Τμήμα Οδικών Μεταφορών αφαιρέθηκαν σχεδόν τέσσερις χιλιάδες οχήματα.
Από αυτά, ένας αριθμός θεωρείται δεδομένο ότι σχετίζεται με λανθασμένα στοιχεία που υπήρχαν καταχωρισμένα στο σύστημα και για τα οποία οι πολίτες ενημέρωσαν ότι είτε άλλαξαν ήδη τους αερόσακούς τους, είτε ότι έγιναν αλλαγές πριν τα αγοράσουν κάτι που αποδεικνύεται μέσα από τα στοιχεία που επισύναψαν στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Η αρχική λίστα του ΤΟΜ είχε καταχωρημένα 81,000 οχήματα, ενώ στη σημερινή λίστα κάποιος μπορεί να εντοπίσει 77.247. Η μεγαλύτερη μείωση στον κατάλογο παρατηρείται στα οχήματα Nissan, τα οποία από 6.136, έφθασαν στα 4.777, ενώ ακολουθεί η AUDI με 1.406, από 2.414 που είχε αρχικά. Στην τρίτη θέση είναι τα Volkswgen με 1.855, από 2.815. Αντίθετα, κάποιες εταιρείες παρουσιάζουν αύξηση των οχημάτων που επηρεάζονται, όπως για παράδειγμα τα Jaguar, τα οποία στην πρώτη ανάρτηση ήταν 217 και σήμερα ανέρχονται στα 459, ενώ τα Ford ήταν 200 και ανήλθαν στα 250.
Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός πως από τα 138 οχήματα που είχαν χαρακτηριστεί ως άμεσα ακινητοποιημένα, δηλαδή τα 130 Citroen και τα 8 Ford, παραμένουν στις λίστες, γεγονός που καταδεικνύει ότι δεν προχώρησαν ακόμα οι αντικαταστάσεις τους. Σημειώνεται ότι η λίστα για τα Citroen παραμένει αναλλοίωτη από την αρχική της μορφή, κάτι που δείχνει ότι ενδεχομένως να μην έγιναν ακόμα οποιεσδήποτε αλλαγές αερόσακων.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα περισσότερα οχήματα είναι της εταιρείας Τoyota, που έχει 27.111 οχήματα, όσα είχε δηλαδή αρχικά, η Mazda, που από 16023 έπεσε στα 15857 και η Honda, η οποία από 10.253 σήμερα έχει 10.066.
Ο κ. Βαφεάδης, στις δηλώσεις του ανέφερε ότι σύντομα η εταιρεία TOYOTA Κύπρου αναμένεται να παραλάβει άλλες 9.000 αερόσακους.
Ωστόσο, σημείωσε ότι οι εταιρείες αντιμετωπίζουν προκλήσεις που σχετίζονται με την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού και την επάρκεια κτιριακών εγκαταστάσεων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
Είχε Άγιο οδηγός αυτοκινήτου με ΤΑΚΑΤΑ-Εξερράγη ο αερόσακος, τρύπησαν την οροφή τα θραύσματα (pics)
