Χαώδης η επόμενη μέρα των διαταγμάτων, σωρεία καταγγελιών-Όσα ισχύουν για τις 80.000 χιλιάδες ανακλήσεις

Ένα πραγματικό μπάχαλο επικρατεί εδώ και περίπου 24 ώρες, από την ώρα δηλαδή που το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε τα διατάγματά του για ανακλήσεις των ελαττωματικών αερόσακωνν ΤΑΚΑΤΑ, με τους πολίτες να προβαίνουν σε πολλές και διαφορετικές καταγγελίες για όσα τεκταίνονται, επιβεβαιώνοντας τους φόβους του Υπουργείου, ότι θα προκύψουν έντονες αντιδράσεις.

Από το απόγευμα της Δευτέρας, αλλά και το πρωί της Τρίτης, οι πολίτες θέτουν σωρεία ερωτημάτων για τα οχήματά τους, ενώ επιχειρούν να επικοινωνήσουν με τις εταιρείες που τα διανέμουν, καταγγέλλοντας ότι δεν μπορούν σε πολλές περιπτώσεις να εντοπίσουν γραμμή για να επικοινωνήσουν με αρμόδια πρόσωπα, που θα τους παρέχουν την ανάλογη πληροφόρηση.

Πολίτες που επικοινώνησαν με τον REPORTER, κατήγγειλαν ότι δεν μπορούν να μιλήσουν με την εταιρεία τους, αφού τα τηλέφωνα είτε δεν χτυπούν, είτε χτυπούν και δεν απαντά κανείς, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δηλώσουν ότι χρειάζονται αλλαγές αερόσακων.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με άλλη καταγγελία που τέθηκε στην κρατική τηλεόραση, πολίτης επικοινώνησε με την εταιρεία που αγόρασε το όχημά του, στη Λεμεσό, αλλά τον παρέπεμψαν να καλέσει στη Λευκωσία, που βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία τους.

Σημειώνεται ότι άλλη καταγγελία που έγινε στον REPORTER από πολίτη, είναι πως πριν από ορισμένο χρονικό διάστημα άλλαξε τον αερόσακό του και χθες έλαβε μήνυμα από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ότι το όχημά του υπόκειται σε ανάκληση. Προσπάθησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία για να διευκρινίσει εάν όντως πρέπει να τον αλλάξει εκ νέου ή εάν το μήνυμα οφείλεται σε μπέρδεμα, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση.

Επίσης, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Πασιουρτίδης, κατήγγειλε στην κρατική τηλεόραση ότι πολίτης προσπάθησε να κλείσει διαδικτυακά ραντεβού με εταιρεία, η οποία του ζήτησε να πληρώσει 160 ευρώ για να κλειστεί το ραντεβού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αρχίζει ο μαραθώνιος αντικαταστάσεων των TAKATA-Ο χρόνος παραλαβής καθορίζει την επίτευξη των χρονοδιαγραμμάτων

Όσα ισχύουν με βάση τα διατάγματα

Τα 272 οχήματα που ακινητοποιήθηκαν, απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται από τους ιδιοκτήτες τους, μέχρι να αλλάξουν τα ελαττωματικά εξαρτήματα. Τα 138 (130 Citroen και 8 Ford) υπόκεινται σε ανάκληση αερόσακων, ενώ τα υπόλοιπα 134 (Mercedes) υποχρεούνται να αλλάξουν ενισχυτή φρένων

Σε ότι αφορά στα 80.000 χιλιάδες οχήματα που υπόκεινται σε ανάκληση, οι ιδιοκτήτες δικαιούνται να τα χρησιμοποιούν χωρίς περιορισμούς. Υποχρεούνται ωστόσο, να κλείσουν ραντεβού με τον διανομέα (π.χ. κάποιος που έχει όχημα μάρκας TOYOTA, με την ΤOYOTA, κάποιος που έχει όχημα MAZDA με τη MAZDA κ.ο.κ.) και εντός οκτώ μηνών να προχωρήσουν σε αλλαγή των αερόσακών τους.

Η μοναδική παράμετρος που θέτει το Υπουργείο για αυτά τα 80 χιλιάδες οχήματα, είναι η σύσταση μη χρήσης και διακίνηση με άλλα οχήματα όπου μπορούν. (Δεν υπάρχει υποχρέωση να ακολουθηθεί η σύσταση, ούτε κινδυνεύουν οι πολίτες να πληρώσουν πρόστιμο γιατί χρησιμοποιούν τα οχήματα τους)

Εναλλακτική μετακίνηση: Αύριο οδηγείται ενώπιον Υπουργικού πρόταση για δωρεάν μετακίνηση με λεωφορεία ΜΟΝΟ των ιδιοκτητών των 276 οχημάτων που υποχρεούνται να ακινητοποιηθούν.

Saab: Για όσους κατέχουν οχήματα της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία έχει κλείσει, θα πρέπει να επικοινωνήσει με κάποιο ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων για να αλλάξει τον αερόσακό του, αφού δεν υπάρχει διανομέας να τους εξυπηρετήσει.

Άδειες κυκλοφορίας: Οι μόνοι που μπορούν να μην εκδώσουν άδεια κυκλοφορίας, είναι οι 276, που υποχρεούνται να ακινητοποιήσουν τα αυτοκίνητά τους, αφού δεν υπάρχει σε ισχύ ΜΟΤ. Οι υπόλοιποι 80 χιλιάδες, πρέπει να εκδώσουν κανονικά τις άδειες κυκλοφορίας τους.

Πληρωμή αντικατάστασης αερόσακων: Η αντικατάσταση των ελαττωματικών αερόσακων είναι δωρεάν για τα 80 χιλιάδες οχήματα. Το κόστος θα επωμιστούν οι κατασκευαστές.

Η απάντηση Βαφεάδη για τις επικρίσεις

Στο μεταξύ, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, απάντησε σε διάφορες επικρίσεις που δέχεται το Υπουργείο Μεταφορών, μετά τις ανακοινώσεις για τις ανακλήσεις και όσον αφορά στο θέμα των μηνυμάτων σε άτομα που έχουν ήδη προβεί σε αλλαγή του επικίνδυνου αερόσακου, επεσήμανε πως «εμείς είχαμε καλέσει το κοινό να ψάξει το όχημά τους αν είναι υπό ανάκληση μέσα από σελίδες στο εξωτερικό. Είχαμε τονίσει πως αυτές οι ιστοσελίδες δεν ήταν η πιο έγκυρη πηγή πληροφόρησης, όμως ήταν αυτό που είχαμε στη διάθεσή μας».

Στη συνέχεια, ο υπουργός Μεταφορών υπέδειξε πως «μέχρι σήμερα έχουμε πάρει επίσημη ενημέρωση από τους διανομείς που την έχουν πάρει από τους κατασκευαστές αυτή την πληροφόρηση. Από το σύνολο των 80,000 οχημάτων που επηρεάζονται, να πούμε ότι τα 6,000 εξακολουθούν να είναι οχήματα που πληροφορηθήκαμε για ανάκληση από την ιστοσελίδα στη Νέα Ζηλανδία. Τη θεωρούμε έγκυρη όμως δεν είναι από τα επίσημα λόγια των διανομέων. Μέχρι στιγμής, η ενημέρωση που έχουμε φαίνεται να είναι έγκυρη, όμως η κάθε περίπτωση πρέπει να εξετάζεται και ξεχωριστά, ειδικά όταν υπάρχουν αντικρουόμενες αναφορές. Όσοι έχουν αλλάξει τους αερόσακους να ενημερώσουν το ΤΟΜ και όχι τους διανομείς, για να τους αφαιρέσουμε από τη λίστα».

Όσον αφορά στο θέμα της απόφασης για ανάκληση και όχι ακινητοποίησης όλων των οχημάτων με επικίνδυνους αερόσακους, ο κ. Βαφεάδης υπέδειξε ότι «η υλοποίηση της ανάκλησης είναι το μόνο μέτρο που θα αφαιρέσει τον κίνδυνο από τους ιδιοκτήτες. Δεν είναι όλοι οι αερόσακοι ελαττωματικοί. Ο λόγος που οι κατασκευαστές δεν επιβάλλουν την άμεση ακινητοποίηση είναι επειδή το ρίσκο είναι πάρα πολύ χαμηλό. Αυτό εξακριβώνεται όταν αφαιρεθεί και εκπυρσοκροτηθεί ο αερόσακος και διαπιστωθεί αν ήταν ελαττωματικός ή όχι. Δεν σημαίνει ότι όλοι οι αερόσακοι ΤΑΚΑΤΑ είναι επικίνδυνοι».

Καταλήγοντας, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι είναι φιλόδοξος ο στόχος για αλλαγή όλων των επικίνδυνων αερόσακων μέσα σε οκτώ μήνες, όμως επεσήμανε πως έπρεπε να γίνει. «Εμείς ξεκινούμε αμέσως επαφές με όλους τους διανομείς για την κατάρτιση ενός πλάνου για τις ανακλήσεις, να δούμε τις δυνατότητές τους, να δούμε πώς μπορούν να βοηθήσουν, τι περιθώριο έχουν για την παραγγελία ανταλλακτικών, πόσο ανθρώπινο δυναμικό έχουν στη διάθεσή τους, τι μπορεί να κάνει το κράτος, για παράδειγμα να συνδράμει με την παροχή υποστέγων για τις ανακλήσεις. Το κράτος θέλει να βοηθήσει, αλλά αυτά θα διαφανούν με τις συναντήσεις που θα έχουμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Αντεξέταση ανακριτή στην δίκη του Αϊκούτ-Ερωτήματα υπεράσπισης για κυπριακές εταιρείες που συνδέονται με κατηγορούμενο
Χειροπέδες σε 23χρονο και 40χρονο για τα επεισόδια στο fan club της Ομόνοιας στη Λακατάμια
Χρηματικές ποινές 600 ευρώ στη 44χρονη που εξύβρισε αστυνομικούς στο Ομόνοια-ΑΠΟΕΛ
Παραπέμφθηκαν σε δίκη οι δύο ύποπτοι για απόπειρα φόνου και ληστεία
Βίντεο από την επιδρομή κουκουλοφόρων στο οίκημα της Ομόνοιας-«Απρόκλητη δολοφονική επίθεση από ΑΠΟΕΛίστες»
Ζητά έκτιση ποινής στις Βάσεις ο Κότας για το φόνο Κωνσταντίνιδη-Δεν θέλει να πάει Κεντρικές, την Τρίτη η απόφαση
Πυρκαγιά σε ξύλινη οροφή οικίας στο Τσέρι-Δεν υπάρχουν παγιδευμένα άτομα
Καταγγελία από επιτηρητή του ΓΣΠ ότι δέχθηκε επίθεση και κτυπήθηκε στο πρόσωπο
Τον ανέκοψαν για έλεγχο, παρουσιάστηκε σαν... άλλος και κυκλοφορούσε με διαρρηκτικά εργαλεία
Συνελήφθη 38χρονος που εντοπίστηκαν στην οικία του ναρκωτικά και όπλα paintball