(ΤΑ)Κατά το δοκούν οι ανακλήσεις οχημάτων και διατάγματα με αστερίσκους-Τίθεται σε ισχύ ο Νόμος
06:00 - 31 Ιανουαρίου 2025
Σε ισχύ τίθεται από σήμερα ο Νόμος που ψήφισε η Βουλή τον περασμένο Δεκέμβριο για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ώστε να διορθωθούν στρεβλώσεις που υφίσταντο για χρόνια και οδήγησαν σε τουλάχιστον δύο θανάτους, του 24χρονου Κυριάκου Όξινου και της 19χρονης Στυλιανής Γιωργαλλή, αλλά και σε ένα κρίσιμο τραυματισμό.
Παρότι ο Νόμος θα εφαρμοστεί από σήμερα, εντούτοις η πιο κρίσιμη ημέρα, που θα καθορίσει πολλά γύρω από το θέμα, είναι η ερχόμενη Δευτέρα, όταν ο υπουργός Μεταφορών θα εκδώσει τα πολυδιαφημιζόμενα διατάγματα, με τα οποία θα προχωρά σε ανακλήσεις οχημάτων.
Τα διατάγματα, που υπολογίζεται κατά τις πληροφορίες να είναι συνολικά τέσσερα, θα παρουσιαστούν από τον υπουργό σε δημοσιογραφική διάσκεψη, ώστε να λυθούν απορίες και να δοθούν διευκρινίσεις προς το κοινό, το οποίο δεν θα ενημερωθεί από προηγουμένως, όπως ήταν ο αρχικός στόχος, για να είναι έτοιμο την ημέρα της έκδοσής τους. Κι αυτό διότι αναμένονται ακόμη απαντήσεις από τη Νομική Υπηρεσία, επί συγκεκριμένων προνοιών.
Στα διατάγματα θα παρατίθενται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στοιχεία των οχημάτων που θα ανακληθούν, με τον αριθμό αυτών που επηρεάζονται να ανέρχεται μέχρι σήμερα στις 84 χιλιάδες. Παρόλα αυτά, δεν πρόκειται για τον τελικό αριθμό, αφού εκκρεμούν ακόμα απαντήσεις και στοιχεία από εταιρείες που δεν συνεργάζονται με το κράτος, για να λυθεί το πρόβλημα, όπως αναφέρθηκε στη Βουλή.
Ως εκ τούτου, δεν θα ήταν υπερβολή εάν έλεγε κάποιος ότι οι ανακλήσεις θα γίνουν κατά το δοκούν, αφού δεν υπάρχει μια πλήρως σκιαγραφημένη εικόνα του προβλήματος.
Πάντως, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, στις δηλώσεις του μετά το πέρας της χθεσινής συνεδρίας στη Βουλή, λύθηκαν δύο από τα μεγάλα αγκάθια που εντόπισε ο υποργός Μεταφορών.
Πρόκειται για το θέμα των βεβαιώσεων που θα εκδίδονται για όσους επιδιορθώνουν τους αερόσακούς τους και θα πρέπει να έχουν μαζί τους, για να μπορούν να περάσουν εκ νέου από τεχνικό έλεγχο (ΜΟΤ), αλλά την αλυσίδα ενημέρωσης των πολιτών.
Σε ότι αφορά στο πρώτο, παρότι ο κ. Μουσιούττας δεν έδωσε περαιτέρω διευκρινίσεις για τη λύση που βρέθηκε, ενδεχομένως αυτή να αφορά την παραχώρηση του δικαιώματος σε τρίτους, δηλαδή συνεργεία αυτοκινήτων, να τις εκδίδουν, πέραν των αντιπροσωπειών, ώστε να μοιραστεί ο όγκος εργασιών. Σε σχέση με το δεύτερο, φαίνεται ότι βρέθηκαν οι λύσεις, ώστε όσα οχήματα επηρεάζονται, να ενημερωθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Αναμενόμενες οι αντιδράσεις
Τόσο για το Υπουργείο Μεταφορών, όσο και για τη Βουλή, θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις μετά την εφαρμογή των διαταγμάτων, ωστόσο είναι ανοιχτοί να δώσουν εναλλακτικές λύσεις εκεί και όπου χρειάζεται, αφού σκοπός είναι να εξυπηρετηθεί το κοινό με το λιγότερο δυνατό κόστος.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μουσιούττας, «θεωρώ ότι μέσα στο χρονοδιάγραμμα που προβλέπει η Νομοθεσία, το διάταγμα θα εκδοθεί και αναμένουμε από τις αντιδράσεις που θα υπάρξουν διότι σίγουρα θα υπάρχει καθυστέρηση λόγω του μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων, αλλά και λόγω της ταλαιπωρίας που θα προκληθεί, θα δούμε αν χρειάζεται οποιαδήποτε εναλλακτική πορεία ή οποιαδήποτε νομοθετική αλλαγή που μπορεί να υπάρξει για να μπορέσει αυτό το θέμα να λήξει οριστικά και να μπορέσει ο καθένας να οδηγεί το αυτοκίνητό του με ασφάλεια», συμπλήρωσε.
Το μεγάλο πρόβλημα, αναμένεται να προκύψει για όσους δεν έχουν εναλλακτικό μέσο μεταφοράς και εμπίπτει στη διακριτική ευχέρεια του Υπουργείου να δώσει τις απαραίτητες λύσεις στο πρόβλημα. Το ποιες θα είναι αυτές, αλλά και πόσες είναι οι δυνατότητές τους για αντισταθμιστικά μέτρα, είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών.
Κατά διαστήματα, είχαν τεθεί οι προτάσεις για παραχώρηση οχημάτων ενοικιάσεως, με επιχορήγηση από το κράτος ή ακόμα και η αύξηση των δρομολογίων των λεωφορείων, όμως δεν τέθηκε στη δημόσια σφαίρα από τους αρμόδιους για το ποια κρίνουν ως την καταλληλότερη λύση ή εάν έχουν και τρίτη εναλλακτική στο πλάνο που κατέστρωσαν.
Σημειώνεται ότι τόσο το Υπουργείο Μεταφορών, όσο και η Βουλή, απευθύνουν συνεχώς εκκλήσεις στις εταιρείες για συνεργασία, αφού κάποιες εξ' αυτών δεν δείχνουν καθόλου πρόθυμες να βοηθήσουν στην προσπάθεια που γίνεται, με θύμα της όλης κατάστασης να μην είναι άλλος από τους απλούς πολίτες. Πολίτες, οι οποίοι δεν έχουν την παραμικρή ευθύνη για τα όσα τεκταίνονται εδώ και μήνες. Πέραν του γεγονός πως κινδυνεύει η ζωή τους, βρίσκονται την ίδια ώρα και στο σκοτάδι για το κατά πόσον φέρουν ή όχι τα οχήματά τους, τους συγκεκριμένους αερόσακους.
Η τελευταία έκκληση ήρθε δια στόματος του προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνου Μουσιούττα, ο οποίος είπε «κάνουμε ξανά έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως οι εταιρείες που δυστυχώς μέρος αυτών δεν συνεργάζεται, όμως υπάρχουν και αυτές που συνεργάζονται, έστω και τώρα να συνεργαστούν, διότι η δική τους η συνεργασία θα βοηθήσει τα πράγματα να διευκολυνθούν, να υπάρχουν καλύτερες λύσεις και γρηγορότερες».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: