Ατέρμονο το μπάχαλο για τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ-Όλοι εναντίον όλων και στην μέση οι πολίτες
Γιώργος Χατζηπαναγή 06:00 - 30 Ιανουαρίου 2025
Εν μέσω διασταυρούμενων πυρών επιχειρεί να εφαρμόσει το Νόμο, αλλά και να εκδώσει το διάταγμα για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης, αφού από τη μια τα κόμματα ασκούν κριτική είτε στον ίδιο, είτε στις αντιπροσωπείες ή ακόμα και στην Υπηρεσία Καταναλωτών για πολλά και διάφορα ζητήματα που τεκταίνονται γύρω από το θέμα που απασχολεί εδώ και μήνες ολόκληρη την κοινωνία.
Αύριο, ο Νόμος που ψηφίστηκε από τη Βουλή το περασμένο Δεκέμβριο, τίθεται σε εφαρμογή, ενώ τη Δευτέρα ο υπουργός αναμένεται να εκδώσει το διάταγμά του, στο οποίο θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρχει πρόνοια για ανακλήσεις, αλλά παραμένει άγνωστο ακόμα κατά πόσον σε αυτό θα συμπεριλαμβάνονται και οι ακινητοποιήσεις οχημάτων.
Στη σφαίρα της συζήτησης τίθενται πολλά και διαφορετικά ζητήματα, για τα οποία πρέπει να δοθούν απαντήσεις, είτε από το ίδιο το Υπουργείο, είτε από άλλες υπηρεσίες του κράτους. Τα κενά που πρέπει να κλείσουν είναι αρκετά, ώστε να είναι όλα έτοιμα μέχρι την έκδοση του διατάγματος, όπως για παράδειγμα η επάρκεια των ανταλλακτικών για τους αερόσακους και ποιος θα προχωρά σε αλλαγές. Τη δεδομένη στιγμή, φαίνεται ότι κάποιες εταιρείες αρνούνται να συνεργαστούν και να επιτρέψουν τις αλλαγές από τρίτους κι ως εκ τούτου προκύπτει θέμα με τις βεβαιώσεις αλλαγής που θα εκδίδονται, αλλά και από ποιους. Κάποιοι άλλοι, εκφράζουν την άποψη ότι εάν παραχωρηθεί η συγκεκριμένη δυνατότητα σε τρίτους, τότε υπάρχει το ενδεχόμενο αισχροκέρδειας.
Επίσης, ένα χαώδες κενό που έχει δημιουργηθεί εδώ και χρόνια, αφορά την ενημέρωση των πολιτών, αφού από τις 84 χιλιάδες οχήματα που επηρεάζονται μέχρι στιγμής, δεν δόθηκαν ξεκάθαρες απαντήσεις ως προς το πόσοι ενημερώθηκαν και πόσοι παραμένουν ακόμα ανενημέρωτοι ότι τα αυτοκίνητά τους φέρουν τους ελαττωματικούς αερόσακους.
Την ίδια ώρα, προκύπτουν και αντιδράσεις γύρω από τη στάση που τήρησαν κρατικοί αξιωματούχοι και υπηρεσίες τα προηγούμενα χρόνια, που οδήγησαν στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, που δεν υπάρχει δηλαδή γνώση γύρω από τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που επηρεάζονται. Υπάρχουν ακόμα και κάποιοι που στρέφουν τα πυρά τους σε βάρος της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, στην οποία καταλογίζουν ευθύνες μη αντίδρασης ως προς τις χρεώσεις για ελέγχους των αερόσακων των οχημάτων, καταγγελία που είχε τεθεί από τον περασμένο Νοέμβριο ενώπιον της Βουλής.
Κάποια άλλα δημόσια πρόσωπα ασκούν παράλληλα πιέσεις στον υπουργό Μεταφορών, ώστε να δημοσιοποιήσει τα ονόματα των εταιρειών που συνεργάζονται, ωστόσο αυτό είναι εξόφθαλμο, αφού από όσες αντιπροσωπείες εδράζονται στην Κύπρο, οι μόνες που έδωσαν επίσημα στοιχεία και δημοσιοποιήθηκαν ήταν η Honda και η Mazda.
Όλοι επιβεβαιώνουν συνέχιση του μπάχαλου
Οι δημόσιες αναφορές για τα πολλά και διαφορετικά θέματα που ανακύπτουν γύρω από τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, επιβεβαιώνουν τη συνέχιση του μπάχαλου που επικρατεί γύρω από το θέμα, με τον μοναδικό που ζημιώνει να είναι η κοινωνία των πολιτών, η οποία βρίσκεται σε πλήρη άγνοια.
Σε ό,τι αφορά στο διάταγμα που θα εκδοθεί για παράδειγμα, δεν δίδεται οποιαδήποτε ενημέρωση προς τους πολίτες για το κατά πόσον θα ζητά ακινητοποιήσεις οχημάτων ή ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα που θα δοθεί για αλλαγές αερόσακων, μέχρι την έναρξη των ελέγχων από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Επίσης, δεν παραχωρούνται πληροφορίες για τα αντισταθμιστικά μέτρα που θα ληφθούν και κατά πόσον θα επιχορηγηθούν οχήματα ενοικιάσεως ή θα αυξηθούν τα δρομολόγια λεωφορείων για να εξυπηρετούνται, εάν ακινητοποιηθούν τα οχήματά τους.
Επιπλέον, λόγω των διαβουλεύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη, δεν μπορεί κανείς να προβεί σε ορθή εκτίμηση ως προς τις λύσεις που θα δοθούν από το Υπουργείο Μεταφορών, σε σχέση με τον τρόπο ενημέρωσης των πολιτών που συνεχίζουν να βρίσκονται ακόμη στο σκοτάδι, ως προς το κατά πόσον τα οχήματά τους φέρουν ή όχι τους ελαττωματικούς αερόσακους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Μεταφορών δεν θα προβεί σε οποιαδήποτε απάντηση επί των όσων τέθηκαν στη δημόσια σφαίρα, αλλά προχωρούν με τις εργασίες για υλοποίηση της εφαρμογής του Νόμου, αλλά και της έκδοσης του διατάγματος.
Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Μεταφορών εξέφρασε χθες τη θέση ότι είναι ανοιχτή η πόρτα της στον υπουργό Μεταφορών, ώστε να παραστεί στη σημερινή συνεδρία εάν λάμβανε τις απαντήσεις που ανέμενε από τη Νομική Υπηρεσία, επί κάποιων προνοιών του διατάγματος.
Ο υπουργός, ενημέρωσε αργά χθες το απόγευμα ότι θα παρευρεθεί το πρωί στη συνεδρία της Επιτροπής για να ενημερώσει για τις εξελίξεις που σημειώθηκαν το τελευταίο διήμερο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Βλέπει ξανά Νομική Υπηρεσία για τα διατάγματα για ΤΑΚΑΤΑ ο Βαφεάδης-Ενημέρωσε τους βουλευτές
- Συνεχίζεται το μπάχαλο με τους ΤΑΚΑΤΑ-Διάταγμα στο παρά πέντε, ζήτημα οι επιλεκτικές ακινητοποιήσεις
- Μπαράζ διαβουλεύσεων του διατάγματος για ΤΑΚΑΤΑ-Δυσφορία Υπουργείου για μη παράδοση στοιχείων από εταιρείες
- Οι κρίσιμες απαντήσεις Εισαγγελίας, οι πιθανές ακινητοποιήσεις και πώς εκτοξεύτηκε ο αριθμός οχημάτων με ΤΑΚΑΤΑ