Σε υποβολή καταγγελιών για καταχρηστικούς όρους σε δάνεια καλεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών

Να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και στην Χρηματοοικονομικό Επίτροπο καλεί με ανακοίνωσή του τη Δευτέρα ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών όλους όσοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997 για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Όπως αναφέρεται οι δημόσιες ανακοινώσεις του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών για το θέμα των καταχρηστικών ρητρών σε δανειακές συμβάσεις είναι γνωστές, με τελευταία την ανακοίνωση στις 08 Ιουλίου 2024.

Σημειώνεται ότι από το Μάιο του 2021, με βάση το νόμο 112(Ι)/2021 οι Αποφάσεις του Διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή είναι εκτελεστέες και του παρέχεται η εξουσία να επιβάλλει ποινές εκατομμυρίων ευρώ.

Προστίθεται ότι οι νέες εξουσίες της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή έχουν αναδρομική ισχύ από τον Ιούλιο του 1997, παρά την αντίθετη μέχρι σήμερα γνώμη της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή ότι οι πρόνοιες της νέας νομοθεσίας δεν έχουν αναδρομική ισχύ.

Στην ανακοίνωση ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί όλους τους καταναλωτές οι οποίοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997, να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Υπογραμμίζεται ότι η Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να διερευνήσει τις καταγγελίες τους και σε περίπτωση που διαπιστωθούν καταχρηστικές ρήτρες είναι υποχρεωμένη να επιβάλει τις ποινές που προβλέπονται από το Νόμο.

Επιπρόσθετα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί τους καταναλωτές όπως υποβάλουν παράπονο και στη Χρηματοοικονομικό Επίτροπο για δανειακές συμβάσεις στις οποίες θεωρούν ότι υπάρχουν καταχρηστικές ρήτρες, οι οποίες οδήγησαν σε υπερχρεώσεις. Σημειώνεται ότι, η Χρηματοοικονομική Επίτροπος εξετάζει και περιπτώσεις εξυπηρετούμενων δανείων και όχι μόνο περιπτώσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων.

«Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά ότι είναι καιρός η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να αντιληφθεί το σκοπό και το ρόλο της ύπαρξης της και να πάψει να δίνει την εντύπωση ότι στηρίζει τα συμφέροντα των τραπεζών. Είναι οι καταναλωτές που έχουν ανάγκη στήριξης και όχι οι τράπεζες», σημειώνεται.

Τέλος, αναφέρεται ότι για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 99677589.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Υπ. Παιδείας: Η κατοχή είναι η τραγικότερη σελίδα στην ιστορία του κυπριακού ελληνισμού
Ευχαριστίες Μποτσουάνα για μεγάλη αποστολή φαρμάκων από την Κύπρο
Νεκρή 58χρονη πεζή που παρασύρθηκε από όχημα στη Λεμεσό-Εγκατέλειψε τη σκηνή ο οδηγός
Πλήρως δεσμευμένο στη διαδικασία εξεύρεσης λύσης υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών το ΗΒ
Η Υπηρεσία Ασύλου καταδικάζει κάθε προσπάθεια δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων
«Η Λυδία ξέρει ότι η μητέρα της πέθανε, όχι ότι τη σκότωσε ο πατέρας της»
Τα συμπεράσματα των κομμάτων για τη διευρυμένη συνάντηση της Νέας Υόρκης
Στο 80%-85% η πληρότητα των ξενοδοχείων τον Ιούλιο
Τελεσίγραφο από ξενοδοχοϋπαλλήλους προς εργοδότες-Εφαρμογή συμφωνίας για συλλογικές συμβάσεις ή λήψη μέτρων
Η ΕΕ ενέκρινε τον 18ο γύρο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο στην Ουκρανία