Έγινε η πρώτη διαβούλευση των διαταγμάτων για ΤΑΚΑΤΑ με Εισαγγελία-Παράπονα για μη ανταπόκριση εταιρειών
06:00 - 10 Ιανουαρίου 2025
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία διαβουλεύσεων του Υπουργείου Μεταφορών με τη Νομική Υπηρεσία σε σχέση με τα διατάγματα που θα έχει το δικαίωμα να εκδώσει ο Αλέξης Βαφέαδης από τις 3 Φεβρουαρίου, για τις ανακλήσεις οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, στη βάση του Νόμου που ψήφισε η Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Μεταφορών είχε την Τρίτη διαρκείς διαβουλεύσεις με τη Νομική Υπηρεσία, όπου του υποδείχθηκαν κάποιες τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν στο διάταγμα που θα δημοσιευτεί. Το Υπουργείο συνέλεξε τις επισημάνσεις της Νομικής Υπηρεσίας και αφού προβεί στις αναγκαίες αλλαγές, τότε θα αποστείλει εκ νέου το διάταγμα στη Νομική Υπηρεσία για επανέλεγχο.
Δεν αποκλείεται η εν λόγω διαδικασία να συνεχιστεί, μέχρι η Νομική Υπηρεσία να εγκρίνει πλήρως όλες τις αλλαγές που κρίνει ότι πρέπει να εφαρμοστούν, ώστε να μην προκύπτουν θέματα συνταγματικότητας.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Μεταφορών, κληθείς από τον REPORTER να τοποθετηθεί επί των προνοιών του διατάγματος, δεν θέλησε ακόμη να ανοίξει τα χαρτιά του, χαρακτηρίζοντας τη συζήτηση ως πρόωρη. Επανέλαβε εξάλλου ότι θα επιχειρήσει να δώσει στη δημοσιότητα το συντομότερο δυνατό το διάταγμα, ακόμα και πριν τις 3 Φεβρουαρίου.
Εξηγώντας τους λόγους που θέλει να δημοσιευτεί νωρίτερα το διάταγμα, υπέδειξε ότι «τα διατάγματα διαχειρίζονται θέματα που εκκρεμούν. Υπάρχουν και άλλα θέματα που εκκρεμούν, τα οποία δεν θα τα διαχειριστούμε αναγκαστικά με διατάγματα. Για εκείνα δεν υπάρχει λόγος να τα καθυστερήσω. Μπορεί να ανακοινώσουμε πράγματα πιο νωρίς, ακόμα και τα διατάγματα κι ας εφαρμοστούν στις 3 Φεβρουαρίου, ώστε να γνωρίζει ο κόσμος πως προχωράμε».
Διευκρινίσεις για ΜΟΤ και άδειες κυκλοφορίας
Την ίδια ώρα, ο υπουργός θέλησε να διευκρινίσει τι ισχύει για τα εννιά χιλιάδες οχήματα, οι κατόχοι των οποίων δεν επικοινώνησαν με τους διανομείς για ανακλήσεις άσχετες με τους ΤΑΚΑΤΑ και ως εκ τούτου τοποθετήθηκαν σε λίστα που τους απαγορεύει να ανανεώσουν το ΜΟΤ τους, εάν δεν προχωρήσουν πρώτα σε ανακλήσεις.
Όπως εξήγησε ο κ. Βαφεάδης, «πριν γίνει όλη αυτή η συζήτηση για τους ΤΑΚΑΤΑ, υπήρχε ένα σύστημα που εφαρμοζόταν για τις ανακλήσεις. Αυτό, έλεγε ότι όταν ο διανομέας ενημερωθεί από τον κατασκευαστή ότι ένα όχημα τυγχάνει ανάκλησης, ο διανομέας έχει υποχρέωση να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη του οχήματος».
Σημείωσε επίσης πως «η ενημέρωση γινόταν με την αποστολή τριών συστημένων επιστολών κάθε δύο μήνες και αν δεν ανταποκρινόταν στην τρίτη επιστολή, ο διανομέας είχε πρόσβαση στο μηχανογραφικό και έβαζε εμπόδιο για τη διενέργεια ΜΟΤ».
Όπως υπέδειξε, «χωρίς τον τεχνικό έλεγχο, δεν μπορείς να ανανεώσεις την άδεια κυκλοφορίας σου. Άρα έχουμε εννιά χιλιάδες που δεν ανταποκρίθηκαν στις επιστολές και μπήκαν τα εμπόδια στο μηχανογραφικό. Όταν πάνε να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας και δεν έχουν ΜΟΤ, δεν θα μπορούν να εκδώσουν νέα. Αν έχουν όμως σε ισχύ ΜΟΤ, θα την εκδώσουν κανονικά».
Παράπονα για αναπάντητες κλήσεις από πολίτες
Την ίδια ώρα, αναδεικνύονται διάφορα προβλήματα μέσα από τη διαδικασία καταγραφής των οχημάτων που φέρουν ελαττωματικούς αερόσακους, αφού πολίτες που επικοινώνησαν με τον REPORTER αναφέρουν ότι προσπαθούν να επικοινωνήσουν με μία εκ των εταιρειών που εξέδωσε λίστα με τα οχήματα που ανακαλούνται, αλλά δεν έβρισκε ανταπόκριση.
Όπως ανέφεραν, κάλεσαν σε αρκετές περιπτώσεις για να ενημερώσουν ότι το όχημά τους βρίσκεται στη λίστα, ωστόσο στάθηκε αδύνατο να επικοινωνήσουν με κάποιο εκπρόσωπο για να τους καθοδηγήσει με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν. Δεν αποκλείεται το γεγονός αυτό να οφείλεται στις μαζικές κλήσεις που δέχονται οι εταιρείες, ωστόσο την ίδια ώρα και οι πολίτες θέλουν να διευθετήσουν τις εκκρεμότητές τους, ώστε να τοποθετηθούν σε σειρά προτεραιότητας.
Άλλος πολίτης, ο οποίος επίσης επικοινώνησε με τον REPORTER, ανέφερε πως κάλεσε σε μια εταιρεία που δεν βρίσκεται ανάμεσα σε αυτές που έχουν εκδώσει κατάλογο με τους αριθμούς οχημάτων που χρειάζονται ανάκληση και ανέφερε ότι αγόρασε το όχημα του από εισαγωγέα αυτοκινήτων, το οποίο ήρθε από έφθασε στην Κύπρο από την Ιαπωνία.
Από την αντιπροσωπία του ανέφεραν ότι δεν έχουν λάβει ακόμη στοιχεία από τον κατασκευαστή, ωστόσο θα κρατήσουν τα στοιχεία του και αφού λάβουν ενημέρωση τότε θα τον ενημερώσουν.
Όπως εξήγησε ο πολίτης, αποφάσισε να καλέσει στην αντιπροσωπία, διότι εντόπισε στη ζώνη του την αναγραφή της εταιρείας Takata, ως κατασκευάστριας εταιρείας του εν λόγω αντικειμένου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Φορτωμένο προβλήματα για το Υπουργείο Μεταφορών το 2024-Γεμάτο ανοιχτά ζητήματα το 2025
- Η αναλγησία της εκτελεστικής εξουσίας, η καθυστέρηση ψήφισης Νόμου και η συνέχιση του χάους με τους ΤΑΚΑΤΑ
- Έτσι μπορούν οι πολίτες να ελέγξουν εάν τα οχήματα τους έχουν ΤΑΚΑΤΑ-Όλες οι πληροφορίες
- Ποιες εταιρείες αλλάζουν δωρεάν τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ποιες χρεώνουν και πόσα
- Περισσότερα από ένα τα διατάγματα που θα εκδοθούν για ΤΑΚΑΤΑ-Στόχος η δημοσιοποίηση πριν τις 3 Φεβρουαρίου