Στο περίμενε το ΤΟΜ για τις λίστες οχημάτων με ΤΑΚΑΤΑ από τις εταιρείες-Περνούν από κόσκινο τα διατάγματα

Μπορεί να έχουν περάσει ήδη τρεις εβδομάδες από την ημέρα που η Βουλή ψήφισε σε Νόμο την πρόταση των Κυριάκου Χατζηγιάννη, Νίκου Σύκα και Σταύρου Παπαδούρη για κανονιστικές ρυθμίσεις και παραχώρηση εργαλείων στο Υπουργείο Μεταφορών για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ώστε να διορθωθούν τα κακώς κείμενα που επικρατούν εδώ και χρόνια με τα οχήματα των πολιτών, ωστόσο πέραν των δύο εταιρειών που παρέδωσαν πληροφορίες στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών για τα πάνω από είκοσι χιλιάδες οχήματά τους που χρειάζονται αντικατάσταση αερόσακων, δεν δόθηκαν στην δημοσιότητα στοιχεία από άλλες εταιρείες.

H τελευταία αναφορά επί του θέματος στη σελίδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, αφορά την ανακοίνωση των 10.850 οχημάτων Honda, τα οποία χρειάζονται αλλαγή αερόσακου, η οποία αναρτήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2024. Έκτοτε, καμία άλλη εταιρεία δεν προχώρησε με παραχώρηση στοιχείων για τα οχήματα που χρειάζονται αλλαγές, παρά τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις, τόσο του Υπουργείου Μεταφορών, όσο και του ΤΟΜ.

Η τακτική που ακολουθεί το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, σύμφωνα με αρμόδια πηγή, είναι να δίδονται στη δημοσιότητα τα δεδομένα μόλις λαμβάνονται από τις εταιρείες, με στόχο την άμεση και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών, οι οποίοι όπως διαφαίνεται από τις κλήσεις που λαμβάνουν Mazda και Honda που έδωσαν τα δεδομένα τους, καλούν σωρηδόν για να λάβουν οδηγίες ως προς τα επόμενα βήματά που πρέπει να ακολουθήσουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ποιες εταιρείες αλλάζουν δωρεάν τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ποιες χρεώνουν και πόσα

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αρκετές άλλες εταιρείες δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των κρατικών υπηρεσιών, παρότι κάποιες διαβεβαίωσαν ότι θα παραχωρήσουν τα στοιχεία που θα δημιουργήσουν μια πιο σφαιρική εικόνα γύρω από το πρόβλημα.

Μια από τις εταιρείες που φέρνουν στην Κύπρο μοντέλα από την Ιαπωνία, έχει ανοίξει ξεχωριστό τηλεφωνικό κέντρο, σε μια προσπάθεια να χαρτογραφήσει τα δεδομένα γύρω από τα οχήματα που χρειάζονται ανακλήσεις, ενώ για καλύτερο έλεγχο ζητά από όσους επικοινωνούν με την εταιρεία να αποστείλουν σε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο το έγγραφο που πιστοποιεί σε ποιον ανήκει το όχημα, ως επίσης ταυτότητα και τηλέφωνο επικοινωνίας.

Σημειώνεται ότι άλλη εταιρεία που τα οχήματά της προέρχονται επίσης από την Ιαπωνία και διαθέτει μεγάλο μερίδιο της πίττας στις πωλήσεις, έχει επίσης ανοίξει τηλεφωνικό κέντρο για συλλογή πληροφοριών, ενώ δίδει κατευθυντήριες οδηγίες και στους πολίτες. Δεδομένου ότι οι εταιρείες έχουν στη διάθεσή τους σχεδόν ένα μήνα μέχρι την εφαρμογή του Νόμου που ψήφισε η Βουλή, αναμένεται να επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για παραχώρηση επιπρόσθετων στοιχείων γύρω από το θέμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έτσι μπορούν οι πολίτες να ελέγξουν εάν τα οχήματα τους έχουν ΤΑΚΑΤΑ-Όλες οι πληροφορίες

Περνούν από κόσκινο τα διατάγματα

Το Υπουργείο Μεταφορών, όπως προανήγγειλε από την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Αλέξης Βαφεάδης, θα αποστείλει στη Νομική Υπηρεσία τα διατάγματα που θα εκδώσει στις 3 Φεβρουαρίου, πρώτη ημέρα κατά την οποία ο Νόμος του δίδει το συγκεκριμένο δικαίωμα, ώστε να λάβει νομική γνωμάτευση.

Όπως είχε αναφέρει ο υπουργός, τα διατάγματα θα αφορούν τη διαχείριση της κατάστασης και πιο συγκεκριμένα τον εντοπισμό των οχημάτων που τυγχάνουν ανάκλησης, πώς θα προχωρήσει η ανάκληση, ποια θα είναι η αποτίμηση του κινδύνου και με βάση την αποτίμηση του κινδύνου ποιες θα είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνει ο καθένας.

Στόχος του Υπουργείου, όπως εξήγησε, είναι να καλύψουν μέσω των διαταγμάτων όλα τα ζητήματα που εκκρεμούν, ώστε να υπάρξει μία ολιστική προσέγγιση.

Διευκρινίσεις για τα MOT

Εξάλλου, σε σχέση με τη διενέργεια τεχνικών ελέγχων, γνωστών ως ΜΟΤ, ο κ. Βαφεάδης είχε υποδείξει πως για τα οχήματα που έχουν ενημερωθεί μέσω της ιστοσελίδας του ΤΟΜ ότι τυγχάνουν ανάκλησης, όπως είναι τα οχήματα Mazda Demio και Honda, δεν έχει τεθεί εμπόδιο στη διενέργεια του ΜΟΤ, καθώς δεν έχει αποφασιστεί ακόμη ο τρόπος χειρισμού τους.

«Ισχύει η σύσταση μη χρήσης, αλλά δεν έχουν περιληφθεί στη βάση δεδομένων του ΤΟΜ ως οχήματα για τα οποία έχει τεθεί εμπόδιο στη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου», είχε σημειώσει. Συνεπώς, συνέχισε, αυτά τα οχήματα δεν εμποδίζονται να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας τους.

Είχε αναφέρει ωστόσο, ότι υπάρχει μια άλλη κατηγορία αυτοκινήτων τα οποία τυγχάνουν ανάκλησης, που είναι ευρωπαϊκής προέλευσης και οχήματα για τα οποία οι διανομείς έχουν στείλει επανειλημμένα ενημέρωση προς τους ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών, ώστε να προσέλθουν για τις ανακλήσεις τους και έχουν αγνοήσει αυτές τις επιστολές. Πρόκειται για μια περίοδο που κυμαίνεται μεταξύ έξι και εννέα μηνών από την ημερομηνία που τους υπέδειξαν οι διανομείς να μεταβούν για ανάκληση.

Για αυτά τα οχήματα οι διανομείς έχουν βάλει στη βάση δεδομένων του ΤΟΜ εμπόδιο στη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου. Σύμφωνα με τον Υπουργό, αυτά τα οχήματα, που υπολογίζονται γύρω στις εννέα χιλιάδες, θα μπορέσουν να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας τους μόλις τελειώσουν την ανάκληση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Υπόδειγμα συνεργασίας η Τριμερής Κύπρου, Ελλάδας, Αιγύπτου-Κοινές προσεγγίσεις στα μεγάλα θέματα
Συνεχίζεται ο διασυρμός της Αστυνομίας-Συνελήφθη άλλο ένα μέλος για αδικήματα διαφθοράς
Ξαναζεσταμένο φαγητό οι αποφάσεις της συνάντησης Χαρτσιώτη με Αστυνομία-Εντόπισαν προβλήματα, ψάχνουν ουσιαστικές λύσεις
Χάθηκαν ξανά τα ίχνη της 13χρονης Κωνσταντίνας Αδαμίδου στη Λευκωσία (pic)
Στην κρισιμότερη καμπή του το Κυπριακό εκτιμά ο γ.γ. του ΑΚΕΛ
Ξεκίνησαν οι εγγραφές/μετεγγραφές μαθητών και μαθητριών στην Α΄ τάξη 2025-2026
Καταδικάζει την παράνομη επίσκεψη Φιντάν στα κατεχόμενα το ΥΠΕΞ
Τρεις μήνες μετά διορίζονται ποινικοί ανακριτές για την απόδραση του «Κομμωτή»-Φάρος οι δύο εκθέσεις
Ο Γιάννης Καρούσος νέος αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ-Μαζί με το συνέδριο η ανακήρυξη
Αλαλούμ στη Βουλή για τα αναλυτικά προγράμματα-Πεδίο αντιπαράθεσης η διδασκαλία ενσυναίσθησης