Πρώτα εσωτερική εφαρμογή και μετά θα δοθεί στο κοινό το e-kalathi-Ο στόχος για το πρώτο τρίμηνο του 2025

Δεν δόθηκε ακόμη στο κοινό, καμία μορφή του e-kalathi, παρά τις τοποθετήσεις των αρμοδίων ότι θα κυκλοφορούσε πρώτα η διαδικτυακή πλατφόρμα και μετά η εφαρμογή, καθώς οι εμπλεκόμενοι αποφάσισαν ότι πρέπει πρώτα να γίνει μία εσωτερική εφαρμογή, ώστε να τελειοποιηθούν όλα τα επιμέρους σημεία. Στόχος της αρμόδιας υπηρεσίας είναι όπως εντός του πρώτου τριμήνου του νέου έτους να είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τόσο η διαδικτυακή πλατφόρμα όσο και η εφαρμογή.

Οι προηγούμενοι μήνες ήταν γεμάτοι με διαβουλεύσεις για την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Εμπορίας με τους εκπροσώπους των υπεραγορών, που θα συμμετέχουν στην πλατφόρμα για το e-kalathi, ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή και να κυκλοφορήσει το συντομότερο δυνατό το ηλεκτρονικό καλάθι για τα ψώνια των καταναλωτών. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, οι συμβαλλόμενοι είχαν εκφράσει κάποιες ανησυχίες και προβληματισμούς, με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να προσπαθεί να βρει τις απαντήσεις επ’ αυτών.

Πάντως, είχε τεθεί στόχος ότι εντός Δεκεμβρίου θα δινόταν στους καταναλωτές η πρώτη μορφή της εφαρμογής, που ήταν η διαδικτυακή πλατφόρμα, ώστε να καταγραφούν αντιδράσεις για το εγχείρημα και κατά πόσο είχε πετύχει τους στόχους να είναι πιο εύκολη η διαδικασία αγορών για τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα. Ωστόσο, αυτό τελικά αναθεωρήθηκε και οι διαδικασίες δεν προχώρησαν, καθώς κρίθηκε πως πρώτα πρέπει να γίνει εσωτερική αξιολόγηση της πλατφόρμας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Γιώργος Παπαναστασίου: Crash test για το e-kalathi η περίοδος πιλοτικής εφαρμογής…«Είναι ένας φιλικός αγώνας»

Συγκεκριμένα, εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να ξεκινήσει η πιλοτική χρήση του e-kalathi, για την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και των συμβαλλόμενων υπεραγορών. Σκοπός είναι να καταγραφεί η εικόνα και τυχόν σημεία που μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στους καταναλωτές, να απλοποιηθούν.

Αυτή η ανάγκη, για εσωτερική χρήση πριν την παράδοση της εφαρμογής, υπογραμμίστηκε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς υπήρξαν σημεία που έχριζαν βελτίωσης. Στο μεταξύ, κρίθηκε πως θα ήταν πιο πρακτικό να αρχίσει η χρήση της εφαρμογής και η χρήση της διαδικτυακής πύλης ταυτόχρονα από τους πολίτες, ενώ ξεκαθαρίζεται πως δεν υπήρξε κανένα τεχνικό πρόβλημα πίσω από την καθυστέρηση.

Πάντως, στις επόμενες εβδομάδες, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναμένεται να συνεχίσει τις επαφές και με τις υπεραγορές που δεν ήθελαν να συμμετάσχουν, ώστε να αλλάξουν γνώμη. Σημειώνεται πως η συμμετοχή στο e-kalathi είναι σε εθελούσια βάση και αυτή η νοοτροπία δεν πρόκειται να αλλάξει, εντούτοις στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των συμβαλλόμενων υπεραγορών, καθώς αυτό θα είναι προς όφελος των καταναλωτών.

Όπως όλα δείχνουν, οι επόμενοι μήνες αναμένεται να είναι ιδιαίτερα… καυτοί για την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία έχει θέσει ως στόχο να δοθεί στους καταναλωτές το e-kalathi το συντομότερο δυνατό. Μάλιστα, εντός Δεκεμβρίου όταν έγινε η πρώτη παρουσίαση, ο υπουργός Εμπορίου είχε αναφέρει πως εντός Φεβρουαρίου θα κυκλοφορήσει η εφαρμογή. Πάντως, από πλευράς Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, αυτό που διαμηνύεται είναι πως στόχος είναι μέσα στο πρώτο τρίμηνο να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες διεργασίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πρώτα στήσιμο της εφαρμογής και μετά επιλογή προϊόντων για το e-Kalathi-Πότε θα δοθεί στην αγορά

Σχεδόν 500 προϊόντα περιλαμβάνονται στο e-kalathi

Υπενθυμίζεται πως όταν ψηφίστηκε η σχετική νομοθεσία που διέπει τη λειτουργίας της εφαρμογής, είχε τονιστεί πως πρόκειται για ένα εργαλείο για τους καταναλωτές, που θα αναγράφει τις τιμές σημαντικών, βασικών καταναλωτικών αγαθών, από τις υπεραγορές που αποφάσισαν να συμμετέχουν, σε μία προσπάθεια να μπορεί το κοινό να γνωρίζει την εικόνα που υπάρχει στην αγορά.

Αυτή τη στιγμή έχει αποφασιστεί ότι στο e-kalathi θα περιλαμβάνονται 480 προϊόντα, που κρίνονται βασικά για τους καταναλωτές, οι ονομασίες και οι κωδικοί των οποίων έχουν ήδη δοθεί στους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να κάνουν τις ανάλογες ενέργειες και να είναι σε θέση να καταθέσουν σχετικά στοιχεία.

Ο εν λόγω αριθμός αναμένεται να αυξηθεί και να φτάσουν τα 1,000, ωστόσο η χρονική στιγμή που θα γίνει αυτό, θα διαφανεί από την πιλοτική, εσωτερική εφαρμογή, που θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται πως αίτημα των εμπλεκόμενων φορέων είναι όπως στην πλατφόρμα περιληφθούν μόνο τα βασικά προϊόντα και όχι εκείνα που δεν αγοράζονται συχνά ή είναι ακριβά.

Δειτε Επισης

Χειροπέδες σε 27χρονο στη Λεμεσό-Άρπαζε τσάντες από ανυποψίαστες γυναίκες
Νέα σύλληψη για διάρρηξη σε οικία στη Λάρνακα–Κλάπηκαν κοσμήματα και άλλα τιμαλφή
Αντωνίου: Ο ΠτΔ θα συνεχίσει να προτάσσει θέμα αγνοουμένων στις επαφές με τ/κ ηγεσία και ΗΕ
Ο Πούτιν... ηθοποιός χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη
Στο Νοσοκομείο δυο πρόσωπα έπειτα από τροχαίο στην Πάφο-Εγκλωβίστηκαν στο όχημα τους
Κύκλωμα προστασίας οίκων ανοχής στην Ελλάδα-Οι ταρίφες, οι πληρωμές και η αξιωματικός με το πλούσιο βιογραφικό
Χειροπέδες σε δυο πρόσωπα για υποθέσεις διαρρήξεων και κλοπών στη Λάρνακα
Τα «μαύρα κουτιά» της Jeju Air σταμάτησαν την καταγραφή 4 λεπτά πριν τη συντριβή
Στους 11 αυξήθηκαν οι νεκροί από τις πυρκαγιές στο Λος Άντζελες-Δραματική η κατάσταση με ελλείψεις νερού
Στην εντατική 58χρονος μοτοσικλετιστής μετά από τροχαίο στη Λεμεσό-Κτύπησε σε πάσσαλο της ΑΗΚ