Πέραν των 10,000 ατόμων έχουν ήδη κατεβάσει τον Ψηφιακό Πολίτη-Από 18 Δεκεμβρίου διαθέσιμος ο «Ψηφιακός Βοηθός»
17:55 - 12 Δεκεμβρίου 2024
Το πλαίσιο ενεργειών του προγράμματος Ψηφιακός Πολίτης, σκοπός του οποίου είναι να προσφέρει εξελικτικά χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία και λύσεις στους πολίτες, στους επαγγελματίες και στις επιχειρήσεις του τόπου, παρέχοντας ασφάλεια και ευκολία σε κάθε αλληλεπίδραση και συναλλαγή με το κράτος, παρουσίασε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, στη Λευκωσία, ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, Δρ Νικόδημος Δαμιανού.
Ο Υφυπουργός επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα δράσεων, που περιλαμβάνει συγκεκριμένα την εφαρμογή «Ψηφιακός Πολίτης» και την κυβερνητική πύλη gov.cy.
Ο κ. Δαμιανού, στην παρουσία του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Γιάννη Παναγιώτου, παρουσίασε και τον «Ψηφιακό Βοηθό» που θα είναι διαθέσιμος στο gov.cy από 18 Δεκεμβρίου 2024. Όπως είπε, πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (Generative AI), το οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί σε συνομιλία με πολίτες για παροχή πληροφοριών σε 24ωρη βάση.
Σημείωσε ότι ο «Ψηφιακός Βοηθός» αποτελεί την πρώτη ψηφιακή λύση στο κυπριακό δημόσιο που χρησιμοποιεί τεχνολογίες παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης.
Πρόσθεσε ότι μέρος του προγράμματος αποτελεί και η ηλεκτρονική ταυτότητα (eID), της οποίας η επιδότηση αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου 2025.
Κεντρική Κυβερνητική Πύλη Gov.cy και Ψηφιακός Βοηθός
Αναφορικά με την Κεντρική Κυβερνητική Πύλη Gov.cy , ο Υφυπουργός είπε ότι πρόκειται για μία σύγχρονη και φιλική προς τον χρήστη πύλη, η οποία παρέχει πρόσβαση τόσο στις κρατικές υπηρεσίες όσο και στις κυβερνητικές ιστοσελίδες, από ένα κεντρικό σημείο.
Η πύλη, συνέχισε, φιλοξενεί σήμερα συνολικά περί των 430 δημόσιων υπηρεσιών, που περιλαμβάνουν τόσο ψηφιακές υπηρεσίες νέας γενιάς, όπως τις έχουμε ονομάσει, και οι οποίες αφορούν υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί σε σύγχρονη τεχνολογική υποδομή και πρότυπα, «και είναι βασισμένες στη νέα πολιτοκεντρική προσέγγιση που ακολουθούμε, όσο και υφιστάμενες υπηρεσίες που σταδιακά θα ανασχεδιάζονται και θα ψηφιοποιούνται στη βάση των νέων αυτών προτύπων».
Στόχος τους, είπε ο Υφυπουργός, είναι να επιταχύνουμε την ψηφιοποίηση των κρατικών υπηρεσιών, ούτως ώστε σταδιακά ο πολίτης να μπορεί να διεκπεραιώνει όλες του τις συναλλαγές με το δημόσιο ηλεκτρονικά, εύκολα και γρήγορα.
Σημείωσε ότι οι υπηρεσίες στην πύλη είναι κατηγοριοποιημένες θεματικά, ώστε ο πολίτης να μπορεί να βρει την υπηρεσία που χρειάζεται, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να γνωρίζει από ποιο Υπουργείο/ Υφυπουργείο αυτή προσφέρεται.
Πρόσθεσε ότι στο gov.cy υπάρχει επίσης δυνατότητα αναζήτησης υπηρεσιών και πληροφοριών με τη χρήση σειράς φίλτρων, όπως τύπος περιεχομένου, Οργανισμός κ.α., ενώ παρέχεται πρόσβαση στο σύνολο των ανακοινωθέντων του κράτους, καθώς και στο ημερολόγιο δραστηριοτήτων των κρατικών αξιωματούχων.
Ψηφιακός Βοηθός
Η παρουσίαση του «Ψηφιακού Βοηθού», ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στο gov.cy από 18 Δεκεμβρίου 2024, έγινε παρουσία του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Γιάννη Παναγιώτου.
Όπως είπε ο Υφυπουργός, πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (Generative AI), το οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί σε συνομιλία με πολίτες για παροχή πληροφοριών σε 24ωρη βάση.
Σημείωσε ότι ο Ψηφιακός Βοηθός «θα εμπλουτίζεται και θα βελτιώνεται συνεχώς, και θα εκπαιδεύεται μέσα από τις συνομιλίες και τα ερεθίσματα που θα λαμβάνει από αυτές, ούτως ώστε να παρέχει άμεση και έγκυρη ενημέρωση στους πολίτες».
Στην πρώτη πιλοτική του έκδοση, συνέχισε ο Υφυπουργός, ο Ψηφιακός Βοηθός θα μπορεί να εξυπηρετήσει τον πολίτη σε θέματα που αφορούν τις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων, τα οποία αποτελούν και το αντικείμενο του μεγαλύτερου ποσοστού αιτημάτων που δέχεται το τηλεφωνικό Κέντρο 1450, ενώ θα προστίθενται σταδιακά νέες θεματικές ενότητες για διεύρυνση του περιεχομένου στο οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί.
Ο κ. Δαμιανού ανέφερε, παράλληλα, ότι κύριος συνεργάτης του Υφυπουργείου στην υλοποίηση του εργαλείου αυτού είναι η Microsoft.
Στο σημείο αυτό, παρουσιάστηκε οπτικοακουστικό μήνυμα της Γενικής Διευθύντριας της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου, Μάλτας, Γιάννας Ανδρονοπούλου.
Όπως είπε η κ. Ανδρονοπούλου, η υπηρεσία του Ψηφιακού Βοηθού – Digital AI Assistant, έρχεται να συμπληρώσει τις υπηρεσίες που δίνει το gov.cy όπως και ο Ψηφιακός Πολίτης, δίνοντας πλέον απαντήσεις υπεύθυνες, έγκυρες στις ερωτήσεις των πολιτών.
«Και μάλιστα, αυτό το εργαλείο, επειδή βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, όσο πιο πολύ αλληλοεπιδρούμε μαζί του, τόσο πιο πολύ μαθαίνει. Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι σαν Microsoft που είμαστε μαζί, συμπλοηγοί, με την κυπριακή Κυβέρνηση, σε αυτό το νέο ταξίδι και χαιρόμαστε πάρα πολύ που προχωράει, με επίκεντρο την ΤΝ σε μία νέα εποχή, που θα δώσει περισσότερη ευημερία σε όλους», πρόσθεσε.
Εφαρμογή «Ψηφιακός Πολίτης»
Παρουσιάζοντας την εφαρμογή «Ψηφιακός Πολίτης», ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα έγγραφα που υποστηρίζει σε πρώτο στάδιο η εφαρμογή, και τα οποία περιλαμβάνουν το ψηφιακό αντίγραφο του Δελτίου Ταυτότητας, της Άδειας Οδήγησης και του Πιστοποιητικού Καταλληλόλητας Οχήματος (MOT) του πολίτη.
Ιδιαίτερης σημασίας, τόνισε ο Υφυπουργός, είναι η δυνατότητα επαλήθευσης της γνησιότητας των εγγράφων αυτών, μέσω της σάρωσης κωδικού QR που εμπεριέχεται στο εκάστοτε ψηφιακό έγγραφο, και με την έγκριση του πολίτη.
Πέραν των 10.000 ατόμων έχουν ήδη κατεβάσει την εφαρμογή, είπε ο Υφυπουργός, «ενώ αναμένουμε πως ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σημαντικά, παράλληλα με την εξοικείωση του κόσμου και όλων των φορέων με τη χρήση της», συμπληρώνοντας πως «αντιλαμβανόμαστε βεβαίως πως θα πρέπει να δώσουμε στην αγορά μία περίοδο προσαρμογής.».
Ο κ. Δαμιανού έκανε ειδική αναφορά στα επόμενα βήματα για εμπλουτισμό και εξέλιξη της εφαρμογής, που περιλαμβάνουν την προσθήκη περισσότερων επίσημων εγγράφων, όπως Κάρτα Φιλάθλου, την επέκταση πρόσβασης στην εφαρμογή και σε ανήλικους άνω των 16 ετών καθώς και αλλοδαπούς πολίτες που διαμένουν στην Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς και την ενσωμάτωση του μηχανισμού επιβεβαίωσης χρήσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας και ηλεκτρονικής υπογραφής εντός της εφαρμογής.
Εξίσου σημαντική, είπε, κρίνεται και η επικείμενη διασύνδεση με την αντίστοιχη ελληνική εφαρμογή Gov Gr Wallet για σκοπούς αμοιβαίας αναγνώρισης των ψηφιακών εγγράφων που δημιουργούνται μέσω των δύο εφαρμογών, εξέλιξη που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των κοινοτήτων Κυπρίων και Ελλήνων που διαμένουν και δραστηριοποιούνται στις δύο χώρες.
Τα ψηφιακά έγγραφα που δημιουργούνται μέσω της εφαρμογής, υπογράμμισε ο Υφυπουργός, δεν αποτελούν διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα, είναι όμως ισάξια με τα έντυπα-φυσικά έγγραφα για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ο Υφυπουργός επεσήμανε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για χρήση της εφαρμογής, αλλά και των δημόσιων υπηρεσιών που εντάσσονται στην πύλη gov.cy, είναι ο πολίτης να διαθέτει ενεργοποιημένο και ταυτοποιημένο προφίλ CY Login, που αποτελεί τον κοινό μηχανισμό πρόσβασης σε κρατικά συστήματα και υπηρεσίες.
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Δαμιανού είπε πως τίποτε από αυτά που έχουν πει δεν είναι υποχρεωτικό, προσθέτοντας ότι δεν σημαίνει θα αντικαταστήσει την οποιαδήποτε υφιστάμενη διαδικασία, «ακριβώς για να αφήσουμε κανάλι εξυπηρέτησης και ατόμων που μπορεί να έχουν δυσκολία να τη διεκπεραιώσουν» .
«Δεν μπορεί κάποιος άλλος να προσθέσει στο δικό του wallet ταυτότητα κάποιου άλλου. Θεωρούμε ότι τα άτομα τρίτης ηλικίας θα χρειαστούν κάποιου είδους περισσότερη εκπαίδευση, επεξεργαζόμαστε τρόπους να δούμε πώς θα μεταφέρουμε αυτή την γνώση και θα βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά όπως είπα τίποτε δεν είναι αναγκαστικό», κατέληξε.
Για περαιτέρω πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν το https://www.digital-citizen.gov.cy/, καθώς και να παρακολουθήσουν τα πιο κάτω σχετικά βίντεο:
Εφαρμογή Ψηφιακός Πολίτης
Πύλη Gov.cy
CY Login
Πηγή: ΚΥΠΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: