Άλλα στη Βουλή και άλλα μετά την ενημέρωση από μια εταιρεία για τους ΤΑΚΑΤΑ-Αυξάνεται η ανησυχία πολιτών
06:00 - 12 Δεκεμβρίου 2024
Μεγάλη φαίνεται πως είναι η απόκλιση των πραγματικών αριθμών των οχημάτων που έχουν ελαττωματικούς αερόσακους, μάρκας ΤΑΚΑΤΑ, από αυτούς που τέθηκαν ενώπιον της Βουλής, κατά τη συζήτηση του θέματος, αφού η χθεσινή ανακοίνωση του Τμήματος Οδικών Μεταφορών προκάλεσε μεγαλύτερη ανησυχία, παρά καθησυχασμό στους πολίτες.
Η εταιρεία Geo Pavlides & Araouzos, που με ταχύτατες διαδικασίες ενημέρωσε τους πελάτες της για τα οχήματα που έχουν τον συγκεκριμένο τύπο αερόσακων, ανέρχονται στις 11,180, αριθμός που πλησιάζει εκείνο που τέθηκε ενώπιον της Βουλής, κατά τη συζήτηση του θέματος. Ουσιαστικά, ενώπιον της Βουλής όπως αναφέρθηκε από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, ο αριθμός οχημάτων που κυκλοφορούν με τους ελαττωματικούς αερόσακους ανέρχονται στις 12,500. Δεδομένου ότι μόλις μία εταιρεία διεξήλθε του ελέγχου για τους συγκεκριμένους αερόσακους, από όσες λειτουργούν στην Κυπριακή Δημοκρατία, θεωρείται φύση αδύνατο όλες οι υπόλοιπες μαζί να έχουν μόλις χίλια οχήματα που πρέπει να ανακληθούν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανακαλούνται αυτοκίνητα Mazda Demio λόγω Takata στη θέση του συνοδηγού
Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών αναμένει απαντήσεις κι από τις υπόλοιπες εταιρείες και μόλις τους δοθεί η απαραίτητη ενημέρωση θα προβούν σε ανάρτηση των οχημάτων που πρέπει να ανακληθούν.
Ήδη, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο REPORTER, άλλος ένας τουλάχιστον διανομέας, ενημερώνει πολίτες με επιστολές, ότι τα οχήματά τους φέρουν τους συγκεκριμένους αερόσακους, καλώντας τους να τα μεταφέρουν για να προβούν σε αλλαγή. Δεν αποκλείεται να πράττουν το ίδιο κι άλλες εταιρείες, κατά την προσπάθεια καταγραφής των ελαττωματικών αερόσακών τους.
Την ίδια ώρα, δημιουργούνται διάφορα ερωτήματα, ως προς τον τρόπο μετακίνησης των έντεκα χιλιάδων προσώπων που έχουν οχήματα μάρκας Mazda Demio και οι οποίοι ενημερώθηκαν από χθες για την ανάγκη αλλαγής των αερόσακων, αφού πρόκειται για ένα τεράστιο αριθμό, ο οποίος με βάση τα σημερινά δεδομένα είτε θα πρέπει να βρίσκει εναλλακτικά οχήματα για να διακινείται, είτε θα πρέπει να χρησιμοποιεί άλλα μέσα μεταφοράς, όπως τα λεωφορεία, τα οποία κακά τα ψέματα στην Κύπρο δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν πλήρως και έγκαιρα τους πολίτες, όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το Υπουργείο Μεταφορών και κατ επέκταση το Τμήμα Οδικών Μεταφορών βρίσκονται σε σκέψεις και επεξεργάζονται λύσεις για το θέμα, όπως τέθηκε ενώπιον της Βουλής κατά την συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών την περασμένη Πέμπτη.
Μία από τις εισηγήσεις που ενδεχομένως θα βοηθήσουν τους πολίτες, ωστόσο χρειάζεται κονδύλι για να μπορέσει να υλοποιηθεί, είναι η παραχώρηση οχημάτων ενοικιάσεως, δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε νεκρή περίοδο για τον τουρισμό και υπάρχουν χιλιάδες καθηλωμένα οχήματα. Τη συγκεκριμένη εισήγηση έκανε ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης.
Στην Ολομέλεια η πρόταση Νόμου
Παρότι αρχικά ο πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου, Κυριάκος Χατζηγιάννης, σε ανάρτησή του στο «Χ» είχε υποστηρίξει ότι θα αναβαλλόταν η ψήφιση της πρότασης Νόμου για ανακλήσεις οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους, εντούτοις το θέμα περιλαμβάνεται στην ατζέντα της Ολομέλειας και θα τεθεί προς ψήφιση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Προς αναβολή η ψήφιση της πρότασης Νόμου για ΤΑΚΑΤΑ-Νέα καταγγελία για έκρηξη αερόσακων
Σε περίπτωση που τα κόμματα την υπερψηφίσουν, τότε η πρόταση Νόμου θα εφαρμοστεί από τις 31 Ιανουαρίου 2025, ώστε να δοθεί ο χρόνος στις εταιρείες που θα αναλάβουν την αλλαγή των αερόσακων, να προετοιμαστούν κατάλληλα, με τη δημιουργία χώρων και την πρόσληψη προσωπικού, ώστε να προχωρούν με ταχύτατες διαδικασίες.
Η πρόταση Νόμου προβλέπει για τα οχήματα που υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ανάκλησης, θα αναστέλλεται αυτόματα το πιστοποιητικό καταλληλότητας και το όχημα δεν θα μπορεί να μετακινείται μέχρι την αλλαγή. Αφού στη συνέχεια γίνει η αλλαγή, θα λαμβάνουν πιστοποιητικό και θα εκδίδεται νέο πιστοποιητικό καταλληλότητας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τεράστιος όγκος οχημάτων για ανάκληση λόγω TAKATA-«Πρέπει να δώσουμε χρόνο στην εταιρεία να κάνει τις κατάλληλες δομές»
Σύμφωνα με τον διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Γιώργο Λουκά, «πρόκειται για ένα τεράστιο όγκο οχημάτων και δεν πρόκειται το πρόβλημα να διορθωθεί σε ένα μήνα. Η εταιρεία, όπως εξήγησε, θα πρέπει να δημιουργήσει τις κατάλληλες δομές για να μπορέσει να ανταποκριθεί, όπως για παράδειγμα η πρόσληψη τεχνικών που θα ασχολούνται μόνο με το συγκεκριμένο θέμα.
Όσον αφορά το διοικητικό κόστος που διεκδικούν εταιρείες για αντικατάσταση των αερόσακων, υπέδειξε πως αυτό προωθείται στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για να το χειριστεί.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σφοδρή επίθεση συνδέσμου εισαγωγέων για ανακλήσεις οχημάτων-Τα βάζουν με Βαφεάδη και Βουλή
Διαφωνούν οι εισαγωγείς, έκκληση να μην ψηφιστεί η πρόταση
Στο μεταξύ, για την πρόταση Νόμου που θα οδηγηθεί σήμερα ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων & Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ) απευθύνει έκκληση όπως δεν ψηφιστεί, διότι εκτιμούν ότι θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα, αφού κινδυνεύουν να ακινητοποιηθούν πολλά οχήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Όπως ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους «η πρόταση Νόμου πρέπει να τροποποιηθεί σε βασικά σημεία της για να καταστεί σε μεγάλο βαθμό εφικτή η προσπάθεια ανάκλησης των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων». Σημείωνε επίσης πως η πρόταση Νόμου ως έχει δεν προβλέπει τη διαβάθμιση των ανακλήσεων, ώστε να δοθεί προτεραιότητα στις ανακλήσεις που σχετίζονται με προβλήματα ασφάλειας των αυτοκινήτων.
Επιπλέον, υπέδειξαν ότι «δεν διασφαλίζεται ότι θα υπάρχει αυτόματη, έγκαιρη και αναγκαία πληροφόρηση για ανακλήσεις οχημάτων, ενώ σημειώνεται η αντικειμενική αδυναμία τήρησης του άκαμπτου χρονικού διαστήματος των πέντε ημερών που προβλέπει η πρόταση Νόμου για να χορηγείται από τους Γενικούς Διανομείς πιστοποιητικό για σκοπούς κάθε εγγραφής και κάθε μεταβίβασης ιδιοκτησίας και τεχνικού ελέγχου των οχημάτων στο ΤΟΜ».