Μία κρίση άνευ ουσίας που βάζει την παιδεία σε επικίνδυνα μονοπάτια
Φοινιώ Σάββα 06:00 - 16 Δεκεμβρίου 2024
Προ των πυλών μίας κρίσης, της πρώτης για τη νέα Κυβέρνηση, βρίσκεται η παιδεία, με τους καθηγητές να απειλούν ότι είναι έτοιμοι για λήψη μέτρων, καθώς όπως υποστηρίζουν υπάρχει εμπαιγμός από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, ενώ δεν έδωσε λύσεις σε σημαντικά ζητήματα που άπτονται της παιδείας. Όλα αυτά την ώρα που το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε ένα συνεχιζόμενο διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, σε μία προσπάθεια να καταλήξουν σε κοινή συνισταμένη, σε καίρια θέματα που για χρόνια ταλανίζουν τον τομέα της παιδείας.
Η οργάνωση των καθηγητών αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα να θέσει επί τάπητος τα θέματα που θεωρεί η ίδια ότι αποτελούν σημεία τριβής, όπως είναι για παράδειγμα το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το κέντρο για τους παραβατικούς μαθητές, που είναι άμεσα συνυφασμένο με την αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας στα σχολεία, καθώς επίσης και για τα κλιματιστικά. Ζητήματα που αντικειμενικά αποτελούν ανοιχτά κεφάλαια και θέτουν το Υπουργείο Παιδείας στο επίκεντρο, δεδομένου ότι για να υπάρχει αγαστή συνεργασία με τους εταίρους του, θα πρέπει να υπάρχει και ενημέρωση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σωρεία ζητημάτων θέτει η ΠΟΕΔ-Τα καυτά ζητήματα και το καμπανάκι δασκάλων προς Μιχαηλίδου
Ωστόσο, το γεγονός ότι η οργάνωση των καθηγητών παρουσιάζεται έτοιμη να φτάσει την κατάσταση στα άκρα, την ώρα που δεν έχουν δοθεί λόγοι, δημιουργεί διάφορα ερωτήματα, δεδομένου ότι μέχρι στιγμής από πλευράς Υπουργείου Παιδείας παρατηρήθηκε μία ιεράρχηση των ανοιχτών ζητημάτων, που για χρόνια προκαλούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Ένα από αυτά είναι το πολυσυζητημένο θέμα, που αποτελούσε για επί σειρά ετών καυτή πατάτα, σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών.
Από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η Αθηνά Μιχαηλίδου είχε θέσει ως προτεραιότητα το εν λόγω ζήτημα, καλώντας τους συνεργάτες της να προβούν σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε να υπάρξει μία τελική πρόταση, που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές. Ανάμεσα στις διαδικασίες που απαιτούντο ήταν και ο διάλογος με τους φορείς, όπως δάσκαλοι, καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης και καθηγητές Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης. Προς αυτό το σκοπό είχαν πραγματοποιηθεί συναντήσεις τους προηγούμενους μήνες, ώστε να καταγράψει τις απόψεις όλων και να προβεί στον καταρτισμό πρότασης.
Ο κύκλος επαφών της υπουργού Παιδείας συνεχίζεται, με τους δασκάλους και τους καθηγητές Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης να προσέρχονται στο τραπέζι και τους μόνους που απέχουν να είναι οι καθηγητές Μέσης Γενικής. Κι αυτό επειδή οι τελευταίοι θεώρησαν λογικό να ετοιμαστεί μία τελική πρόταση, πριν εισακουστούν οι απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κάτι που θα έφερνε νέες και μεγαλύτερες συγκρούσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τραβά το σκοινί η ΟΕΛΜΕΚ και επιτίθεται ξανά σε ΥΠΑΝ-Νέες απειλές για κλιμάκωση
Σημειώνεται πως το θέμα με το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών παραμένει ανοιχτό εδώ και αρκετές δεκαετίες, με τις συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές να μην έχουν καταλήξει κάπου. Μάλιστα, πολλές φορές αποτελούσε σημείο τριβής, δεδομένου ότι η πρόταση που προωθούσε η εκάστοτε Κυβέρνηση δεν ήταν επαρκής ή δεν περιλάμβανε τις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων.
Πάντως, το γεγονός ότι ο διάλογος συνεχίζεται μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί, σε μία περίοδο που οι προκλήσεις για τη δημόσια παιδεία είναι πολλές. Ουσιαστικά, οι πρώτοι που έπρεπε να επιδιώκουν ένα αποτελεσματικό σύστημα αξιολόγησης θα έπρεπε να ήταν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, ώστε να υπάρχει μία επαρκής εικόνα για την ποιότητα της παιδείας που προσφέρεται στα δημόσια σχολεία και κατά πόσο είναι σωστοί ή όχι οι συνάδελφοί τους.
Εκτός αυτού, η ΟΕΛΜΕΚ ως επιχείρημα για την επιθετική στάση της, χρησιμοποιεί το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει λειτουργήσει το εναλλακτικό σχολείο φοίτησης για τους μαθητές με ακραία παραβατική συμπεριφορά. Κι ο λόγος που δεν λειτούργησε επειδή οι καθηγητές του Παγκύπριου Γυμνασίου είχαν αντιδράσει έντονα, όταν το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να μετατρέψει μία υποδομή που γειτνιάζει με το σχολείο, σε κέντρο για τους εν λόγω μαθητές. Μία υποδομή που τη διαχείρισή της ανέλαβε η σχολική εφορία Λευκωσίας και είχε υποδειχθεί από ειδικούς, εντούτοις όταν έπρεπε να γίνουν οι εργασίες, παρατηρήθηκαν ακραίες ενστάσεις, με αποτέλεσμα το Υπουργείο Παιδείας να προβεί σε αλλαγή του πλάνου του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πυρά Μιχαηλίδου για τις αντιδράσεις για εναλλακτικό σχολείο-«Δεν είμαστε όλοι ειδικοί για όλα»
Αυτό, επί της ουσίας, καθυστέρησε τη λειτουργία του κέντρου, αφού το Υπουργείο Παιδείας έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή την εξεύρεση κατάλληλου χώρου, για να λειτουργήσει το σχολείο και να μετατραπεί σε κατάλληλη δομή. Στο πλάνο του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται ότι το συγκεκριμένο σχολείο θα λειτουργήσει το δεύτερο τετράμηνο της σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, οι αντιδράσεις που υπήρξαν δημιούργησαν μία αρνητική εικόνα γύρω από το συγκεκριμένο κέντρο, ενώ υπήρξαν και αρκετές αντιδράσεις περί απουσίας ενημέρωσης των εμπλεκόμενων φορέων.
Ουσιαστικά, η έκρυθμη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον τομέα της παιδείας, χωρίς να έχει παρατηρηθεί επί της ουσίας οποιοδήποτε περιστατικό ή δηλώσεις, που να προκαλούν εντάσεις, αν δεν κατευναστεί άμεσα, θα έχει ως αποτέλεσμα η παιδεία να οδηγηθεί σε επικίνδυνα μονοπάτια, αφού θα είναι η πρώτη ένταση τέτοιου βαθμού, που θα κληθεί να διαχειριστεί η Αθηνά Μιχαηλίδου, από την ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Είχε εγκριθεί από ειδικούς ο χώρος για το κέντρο παραβατικών μαθητών-Καθυστερεί η λειτουργία του