Πολίτης επικοινώνησε με αντιπροσωπεία στην Κύπρο για τους Takata και τον παρέπεμψαν στην Ιαπωνία
12:31 - 19 Νοεμβρίου 2024
Την ώρα που οι αρμόδιοι συνεχίζουν να ψάχνουν λύσεις για τους αερόσακους Takata, το θέμα τέθηκε εκ νέου ενώπιον της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, όπου κατά τη διάρκεια της συνεδρίας πολίτης κατήγγειλε ότι επικοινώνησε με αντιπροσωπεία συγκεκριμένης εταιρείας στην Κύπρο, καθώς το όχημά του φέρει αερόσακο της συγκεκριμένης μάρκας, ωστόσο τον παρέπεμψαν στην... Ιαπωνία για απαντήσεις.
Κατά τη διάρκεια της έντονης συνεδρίας, ο κ. Αλέξανδρος Γεωργίου, πολίτης που κατέθεσε τη δική του εμπειρία για το θέμα των αερόσακων Τakata, ανέφερε πως, «είμαι και εγώ ένα υποψήφιο θύμα από τον αερόσακο Takata». Επιπλέον εξήγησε, πως λόγω του ότι το όχημά του διαθέτει τον συγκεκριμένο αερόσακο, προέβη στις απαραίτητες ενέργειες και διαπίστωσε ότι η σελίδα του κατασκευαστή του οχήματός του αναφέρει με κόκκινα γράμματα ότι το συγκεκριμένο όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί και να μεταφερθεί με ρυμουλκό σε επίσημο αντιπρόσωπο στην Κύπρο για αντικατάσταση του αερόσακου.
Στη συνέχεια, ο κ. Γεωργίου αφού ανησύχησε από τα όσα διάβασε, απέστειλε σχετικό email στον αντιπρόσωπο της εταιρείας στην Κύπρο, ενώ προσπάθησε να επικοινωνήσει και μέσω των κοινωνικών δικτύων της αντιπροσωπείας, χωρίς ωστόσο να λάβει απάντηση. Ακολούθως, επικοινώνησε τηλεφωνικά με την αντιπροσωπεία, η οποία τον ενημέρωσε ότι δεν θα αναλάβει το κόστος και ούτε θα προβεί σε αλλαγή αερόσακου και τον παρέπεμψε στις ιαπωνικές Αρχές, χώρα κατασκευής του οχήματός του.
Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε στην Επιτροπή Εμπορίου, η Κύπρος δεν έχει καταχωρήσει τους ελαττωματικούς αερόσακους στο σύστημα RAPEX, το οποίο καταγράφει προϊόντα που ανακαλούνται από την αγορά, κάτι που δημιούργησε έντονο προβληματισμό στους παρευρισκόμενους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι περσινές υποσχέσεις, οι φετινές προαναγγελίες και οι πολίτες στη μέση για τους επικίνδυνους αερόσακους
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, ανέφερε ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής ότι η ευθύνη για την ανάκληση βαραίνει τους διανομείς και τους εισαγωγείς. Σημείωσε επιπλέον, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αφορά τα εισαγόμενα οχήματα από τρίτες χώρες, καθώς όταν το όχημα φεύγει από τη χώρα κατασκευής, διακόπτεται η αλυσίδα ενημέρωσης. Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες με οχήματα από τρίτες χώρες δεν ενημερώνονται για πιθανούς κινδύνους και ανακλήσεις. Σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, το 60% των αυτοκινήτων στους δρόμους είναι εισαγόμενα από χώρες εκτός Ευρώπης.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, τέθηκαν τα προβλήματα που σχετίζονται με την ενημέρωση και την ανάκληση των αερόσακων. Αυτά περιλαμβάνουν τον μεγάλο χρόνο που απαιτείται για να φτάσει η ενημέρωση στους πολίτες και για να ολοκληρωθούν οι ανακλήσεις στο σύνολό τους.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, παρατηρείται καθυστέρηση στην ενημέρωση των πολιτών από τους διανομείς και τους εισαγωγείς, καθώς και έλλειψη ανταλλακτικών για την πραγματοποίηση των ανακλήσεων.
Ο Υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ζήτησε από όλους τους διανομείς να κοινοποιήσουν τους ηλεκτρονικούς συνδέσμους μέσω των οποίων οι πολίτες μπορούν εύκολα να ελέγξουν αν εκκρεμεί ανάκληση για το όχημά τους.
Επιπλέον, έχουν κοινοποιηθεί σε όλους τους διανομείς κατάλογοι με όλα τα οχήματα του ίδιου κατασκευαστή και έχουν κληθεί να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες αν εκκρεμεί κάποια ανάκληση. Παράλληλα, όπως λέχθηκε ενώπιον της Επιτροπής, όταν ένας διανομέας ενημερώνει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για την έναρξη ανάκλησης και ζητά στοιχεία ιδιοκτητών των επηρεαζόμενων οχημάτων, το Τμήμα θα αποστέλλει ενημερωτικό SMS στους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξέσπασε η μητέρα του 24χρονου που σκοτώθηκε από αερόσακους Takata-«Ποιος με προστατεύει ως πολίτη;»
Επιπλέον, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών μελετά την τροποποίηση του Νόμου Περί Έγκρισης Τύπου, ώστε κατά την εγγραφή ή μεταβίβαση οχήματος να απαιτείται βεβαίωση από τον διανομέα του κατασκευαστή ότι δεν εκκρεμούν ανακλήσεις. Προτείνεται επίσης από το ΤΟΜ να τροποποιηθεί η νομοθεσία, ώστε να απαγορεύεται η διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου σε οχήματα χωρίς βεβαίωση από τον διανομέα ότι δεν εκκρεμεί ανάκληση.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Πρόεδρος της Επιτροπής σημείωσε ότι οι αερόσακοι αποτελούν βόμβες στους δρόμους και αν εκραγεί ένας ακόμη, «θα πρέπει να παραιτηθούμε όλοι».
Επιπλέον, οι βουλευτές αντέδρασαν έντονα όταν διαπιστώθηκε ότι μόλις το 50% των αντιπροσωπειών απάντησε στις επιστολές του Τμήματος Οδικών Μεταφορών. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή Μεταφορών αποφάσισε να καλέσει εκπροσώπους των αντιπροσωπειών στην επόμενη συνεδρία για το θέμα, με τον Βουλευτή του ΑΚΕΛ να σημειώνει πως όσο σκαλίζει η επιτροπή το θέμα με τους αερόσακους τόσο πιο φρικτά, πράγματα έρχονται στην επιφάνεια.