Η διαμαρτυρία άνευ ουσίας και ο ευρωβουλευτής που αντί να ψηφίζει νόμους φωνάζει για κινητά στα σχολεία

Χωρίς να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα πραγματοποιήθηκε η περιβόητη διαμαρτυρία του ευρωβουλευτή Φειδία Παναγιώτου, για την απαγόρευση της χρήσης των κινητών εντός των σχολικών μονάδων Μέσης Εκπαίδευσης, με την προσέλευση να είναι αρκετά χαμηλή, ενώ τα μηνύματα που πέρασε ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα από αυτά που στόχευε ο ίδιος να περάσει. Σε μία διαδήλωση που διαφημιζόταν ότι ήταν υπέρ του δικαιώματος του μαθητή να έχει την επιλογή να χρησιμοποιεί τα κινητά στα σχολεία, το μόνο μήνυμα που πέρασε στην κοινωνία είναι ότι κάποιοι βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος. Και μαζί με το δάσος, θύματα είναι και τα παιδιά.

Η κίνηση του ευρωβουλευτή, ενός εκλελεγμένου σε Ευρωπαϊκό Όργανο να εκπροσωπεί τους Κύπριους πολίτες, να καλέσει τους μαθητές σε διαδήλωση, την ώρα του μαθήματος, για να διαμαρτυρηθούν για μία απόφαση της Βουλής, από μόνη της προκάλεσε αρκετό προβληματισμό, τόσο για το ύφος της, όσο και για το χώρο που θα διεξαγόταν, ειδικά αν ο στόχος της ήταν να περάσει μηνύματα προς τους αρμόδιους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παρομοίασε την απαγόρευση κινητών με τα εμβόλια κορωνοϊού ο Φειδίας-Ζητά συνάντηση με Πρόεδρο και υπουργό

Ο καθένας θα μπορούσε να σκεφτεί ότι αν η διαμαρτυρία είχε στόχο να πετύχει την αλλαγή ή να δείξει στο Υπουργείο Παιδείας τη δυσαρέσκεια κάποιων για την απόφαση για απαγόρευση των κινητών στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, θα πραγματοποιείτο έξω από το Υπουργείο Παιδείας. Αν ο χώρος αυτός δεν ικανοποιούσε τους διοργανωτές, θα μπορούσε να γίνει έξω από τη Βουλή ή έστω έξω από το Προεδρικό Μέγαρο. Η επιλογή της πλατείας Ελευθερίας χαρακτηρίζεται άστοχη, δεδομένου ότι βρισκόταν μακριά από τους άμεσα εμπλεκόμενους στο θέμα, που για να λάβουν τα μηνύματα θα έπρεπε να παρακολουθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μέσα ενημέρωσης.

Το γεγονός ότι η διαδήλωση έγινε για την απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων και μόνο και όχι για άλλα βασικά ζητήματα που προβληματίζουν τους μαθητές, αποδεικνύει ότι η απόφαση της Κυβέρνησης να απαγορεύσει τα κινητά, μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί. Κι αυτό επειδή τα σχολεία καθημερινά αντιμετωπίζουν δεκάδες προβλήματα, που ξεκινούν κατά κύριο λόγο από την έλλειψη επαρκούς παιδείας και γνώσης. Ωστόσο, για κάποιους αυτά θεωρούνται ψιλά γράμματα, δεδομένου ότι, όπως ο ίδιος ο Φειδίας Παναγιώτου είχε αναφέρει σε live του, οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν τα κινητά στα διαλείμματα, για να ψάχνουν στο διαδίκτυο απαντήσεις σε απορίες που έχουν ή να λύνουν ασκήσεις.

Αναφορές που προκαλούν αρκετή ανησυχία, αν αναλογιστεί κανείς το ρόλο που πρέπει να διαδραματίζει το σχολείο. Βάσει της λογικής, αν ο μαθητής έχει απορία και βρίσκεται εντός της σχολικής μονάδας, θα αναζητήσει τον καθηγητή του για να του εξηγήσει. Αν έχει εργασία, θα ανοίξει ένα βιβλίο και θα την λύσει. Η προβολή του επιχειρήματος ότι τα κινητά πρέπει να χρησιμοποιούνται για να «γκουγκλάρουν» οι μαθητές τις απορίες τους ή να ψάχνουν απαντήσεις σε ασκήσεις, είναι εντελώς λανθασμένη και απλά προάγει την παραπαιδεία. Κάτι για το οποίο οι ίδιοι οι μαθητές αντιδρούσαν, όταν εφαρμοζόταν το παλιό σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, οι εξετάσεις τετραμήνων.

Πέραν τούτου, ο ευρωβουλευτής θέλησε να υποστηρίξει τη θέση του για την διαμαρτυρία, παρομοιάζοντας το θέμα με την πανδημία του κορωνοϊού. Μία πανδημία που στέρησε τη ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους, χρησιμοποιείται ως παρομοίωση με την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, για να μην μπορούν οι μαθητές να τα χρησιμοποιούν και να επιδίδονται σε διαδικτυακό τζόγο ή να κάνουν διάφορα challenges την ώρα του μαθήματος. Πράγμα, βέβαια, που σίγουρα δυσαρεστεί τον ευρωβουλευτή, δεδομένου ότι τα challenges ήταν αυτά που τον ανέδειξαν και τον έκαναν γνωστό.

«Θέλω να το συνδέσω λίγο με τον κορωνοϊό. Θα το συνδέσω και λίγο, δεν πρέπει να αναγκάζουμε τους άλλους να βάλουν εμβόλια, αν θέλουν να τα βάζουν. Όπως εσείς θέλετε να έχετε τηλέφωνο στη δουλειά, έτσι και τα παιδιά στο σχολείο. Το τηλέφωνο έγινε προέκταση του χεριού μας, αντί να το βγάζουμε από το σχολείο, πρέπει να το προωθούμε να το χρησιμοποιούν σωστά». Αυτά είχε πει στις δηλώσεις του στη διαμαρτυρία ο κ. Παναγιώτου. Κι ενώ τα εν λόγω επιχειρήματα είχαν παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της δημόσιας συζήτησης και απορρίφθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και όλους τους εμπλεκόμενους, ο ευρωβουλευτής θέλησε να τα ξαναζεστάνει και να τα επαναπροωθήσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Γύρισαν την πλάτη στο Φειδία οι οργανωμένοι μαθητές-Δεν συμμετέχουν στην διαμαρτυρία για κινητά

Πάντως, η διαμαρτυρία που εξήγγειλε ο ευρωβουλευτής ήταν κεραυνός εν αιθρία, καθώς δεν την στήριξε καμία πολιτική δύναμη, ούτε και οι οργανωμένοι μαθητές, ενώ προκάλεσε ερωτηματικά, δεδομένου ότι ως μέλος του Ευρωκοινοβουλίου θα έπρεπε να είναι στις Βρυξέλλες. Πάντως, ο ίδιος δήλωσε ότι δεν πήγε, επειδή παρόλο που είχαν νομοθετικό έργο να παράξουν αυτές τις μέρες, θέλησε να κάνει τη διαμαρτυρία στην Κύπρο, για να αντιταχθεί… στο νομοθέτημα του κυπριακού Κοινοβουλίου. Αυτό μαρτυρά και το βαθμό της σοβαρότητας που επιδεικνύει ο ευρωβουλευτής στο θεσμό που εκπροσωπεί, δεδομένου ότι πέραν της ερώτησης που έθεσε για την παύση του Οδυσσέα Μιχαηλίδη, δεν έγινε γνωστό καμία άλλη θέση ή πολιτική του απόφαση. Πάντως, η σοβαρότητα πίσω από τις ενέργειές του είχε αποδειχθεί και όταν κλήθηκε να λάβει μία απόφαση για το κατά πόσο στηρίζει την υποψηφιότητα της Ούρσουλας φον ντερ Λάιεν, για την οποία έκανε διαδικτυακή δημοσκόπηση και τελικά έριξε λευκό.

Ο κάθε εκλελεγμένος εκπρόσωπος της κυπριακής κοινωνίας, τόσο σε εγχώρια νομοθετικά όργανα όσο και ευρωπαϊκά, πρέπει να είναι υπεύθυνος και για τον αντίκτυπο των πράξεων του. Η διοργάνωση διαμαρτυρίας για απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων, επειδή θα εμποδίσει κάποιους να γίνουν διάσημοι μέσω tik tok και youtube σε βάρος άλλων μαθητών, μόνο αρνητικό πρόσημο μπορεί να έχει, ειδικά την ώρα που τα σχολεία ταλανίζονται με περιστατικά εκφοβισμού και βίας, ασταμάτητου καπνίσματος και γενικά παιδιά που δεν θυμίζουν μαθητές σχολείου.

Δειτε Επισης

Σημαντική επιστημονική επιτυχία η ανακάλυψη του microRNA που χάρισε το Νόμπελ σε δύο ερευνητές
Τοποθετείται η Σχολική Εφορεία Αραδίππου για το περιστατικό σε δημοτικό-«Προτεραιότητα η ασφάλεια των παιδιών»
Το τεχνικό πρόβλημα που βραχυκύκλωσε το σύστημα υγείας-«Ταλαιπωρία για όλους τους παρόχους υγείας»
Η διαμαρτυρία άνευ ουσίας και ο ευρωβουλευτής που αντί να ψηφίζει νόμους φωνάζει για κινητά στα σχολεία
Απαντά στον Φειδία η ΠΣΕΜ-«Οι μαθητές έχουν φωνή, αποφασίζουμε για τους εαυτούς μας»
Προθεσμία μέχρι την 21η Ιανουαρίου για κατάθεση του νομοσχεδίου επιδοματικής πολιτικής για ΑμεΑ
Προκήρυξη οκτώ υποτροφιών του ιδρύματος Ανδρέας Π. Λανίτη για μεταπτυχιακές σπουδές
Χωρίς καθυστέρηση εξυπηρετήθηκαν πολίτες στο Επαρχιακό Κτηματολογικό Γραφείο Λάρνακας
Πρόκληση για αγροδιατροφικό σύστημα οι επιπτώσεις κλιματικής αλλαγής
Αποφασίστηκαν ενέργειες για αντιμετώπιση αδικιών για επιδόματα αιχμαλώτων