Ο διάλογος είναι το καλύτερο μέσο για την επίλυση διαφορών, διαμηνύει στους μαθητές ο Χαρτσιώτης
18:32 - 15 Οκτωβρίου 2024
Το μήνυμα πως ο διάλογος είναι το καλύτερο και το πιο αποτελεσματικό μέσο για την επίλυση των διαφορών και των προβλημάτων και την προαγωγή του σεβασμού και των αρχών ενός δημοκρατικού σχολείου, έστειλε ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης Μάριος Χαρτσιώτης.
Σε χαιρετισμό του στην τελετή βράβευσης των σχολείων που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό «Ειρηνική επίλυση διαφορών και αξία του διαλόγου», που έγινε το πρωί στο Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Χαρτσιώτης είπε πως η αυστηροποίηση των ποινών για καταπολέμηση της παραβατικότητας, αν και αναγκαία, δεν αποτελεί πανάκεια.
Για την ολιστική αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως είπε, χρειάζεται πρόληψη, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης όλων των εμπλεκόμενων φορέων. «Η Κυβέρνηση δίδει ιδιαίτερη σημασία στην πρόληψη, και ο διαγωνισμός αυτός συμβάλλει στην επίτευξη αυτού του στόχου», είπε.
Ο Υπουργός ανέφερε πως η σημασία του διαλόγου ως μέσου επίλυσης προβλημάτων και προαγωγής σεβασμού είναι διάχυτη και στο Νόμο για τα παιδιά σε σύγκρουση με το νόμο, ένας νόμος, ο οποίος ψηφίστηκε το 2021 και αποσκοπεί στην πρόληψη της νεανικής παραβατικότητας και στην εγκαθίδρυση ενός συστήματος δικαιοσύνης φιλικής προς τα παιδιά.
Όπως είπε, σκοπός του Νόμου δεν είναι αποκλειστικά η τιμωρία, αλλά η αναμόρφωση και η αποφυγή της επανάληψης της παραβατικής συμπεριφοράς μέσω εξωδικαστικών κυρίως διαδικασιών. Μέσω του διαλόγου με αρμόδιους Λειτουργούς των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας, των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, της Σχολικής Μονάδας και άλλους ειδικούς, καθώς και με το ίδιο το παιδί θύμα, το παιδί σε σύγκρουση με τον νόμο αντιλαμβάνεται τους λόγους που το οδήγησαν στην παραβατική συμπεριφορά και τις συνέπειες της πράξης του και λαμβάνει την αναγκαία στήριξη των αρμόδιων Υπηρεσιών ή/και θεραπεία για αποφυγή της επανάληψης μιας παραβατικής συμπεριφοράς, πρόσθεσε.
Ο κ. Χαρτσιώτης συνεχάρη θερμά όλους τους μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τόσο ζήλο και ενθουσιασμό, βάζοντας τη δική τους σφραγίδα στον αγώνα κατά της νεανικής παραβατικότητας. Συνεχάρη επίσης τις Διευθύνσεις των Σχολείων για το ενδιαφέρον που επέδειξαν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό, το εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως και τους Συνδέσμους Γονέων και τις Τοπικές Κοινότητες που συμμετείχαν στις δράσεις, συμβάλλοντας στην ευαισθητοποίηση του κοινού.
Πηγή: ΚΥΠΕ