Θέλει να ξεμπλοκάρει τους δρόμους μετά από μικρά τροχαία η Βουλή-Σκέψεις για φιλικούς διακανονισμούς
06:00 - 10 Οκτωβρίου 2024
Επί τάπητος τίθεται μετά από δύο χρόνια στην Επιτροπή Μεταφορών, το θέμα των προβλημάτων που παρουσιάζονται στα σημεία μικροσυγκρούσεων οχημάτων, λόγω της καθυστέρησης στην άφιξη των ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και της διαδικασίας που ακολουθείται για την καταγραφή των περιστατικών.
Η αυτεπάγγελτη έρευνα που ενέγραψε στην Επιτροπή ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Δημήτρης Δημητρίου, είχε συζητηθεί άλλες δύο φορές στο παρελθόν, στην ίδια Επιτροπή, με τελευταία συνάντηση αυτή που έλαβε χώρα τον Νοέμβριο του 2022. Στη συνέχεια, λόγω άλλων σοβαρότερων θεμάτων που ανέκυψαν ενώπιον της Επιτροπής, το θέμα έμεινε στο περιθώριο, ωστόσο η Βουλή θεωρεί ότι το ζήτημα πρέπει να λυθεί, αφού η κατάσταση έφτασε πλέον στο απροχώρητο.
Η ραγδαία αύξηση του προβλήματος, ενδέχεται να σχετίζεται και με την αύξηση των οχημάτων στους δρόμους, που ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά και λόγω της αναλγησίας που παρατηρείται, μέχρι τη στιγμή που θα φθάσουν στο σημείο ενός ατυχήματος οι ασφαλιστικές εταιρείες, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν τη μία ώρα.
Ο κ. Δημητρίου, προχώρησε στην αυτεπάγγελτη έρευνα αφού όπως διαπίστωσε, ακόμα κι όταν υπάρχει μια απλή επαφή ανάμεσα σε δύο οχήματα, οι οδηγοί δεν τα μετακινούν, μέχρι να φθάσουν στο σημείο οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών και να εξετάσουν το ατύχημα, με αποτέλεσμα να προκαλείται κομφούζιο.
Αυτό συμβαίνει επειδή στην Κύπρο δεν υπάρχει ρύθμιση για φιλικό διακανονισμό, σε περιπτώσεις ατυχημάτων, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. «Οπότε σε κάθε ατύχημα, γίνεται μια διαβούλευση για το πόση είναι η ευθύνη της κάθε πλευράς», ανέφερε ο κ. Δημητρίου.
Ως εκ τούτου, εκτός από τις περιπτώσεις που η ευθύνη είναι ξεκάθαρα στη μία πλευρά, οι ασφαλιστικές επιδίδονται σε διαβουλεύσεις για το βαθμό ευθύνης των εμπλεκόμενων, κάτι που χωρίς την παρουσία των εκπροσώπων τους στο σημείο, δεν θα μπορεί να συνεχίσει να συμβαίνει, αφού δεν θα υπάρχει εικόνα από το τροχαίο.
Γι’ αυτό το λόγο, φαίνεται να προκύπτουν αντιδράσεις από την πλευρά των ασφαλιστικών, στο ενδεχόμενο να τροποποιηθεί ο νόμος και να δίδεται η δυνατότητα μετακίνησης των οχημάτων από το σημείο της σύγκρουσης.
Όπως εξήγησε ο κ. Δημητρίου, «αυτό που χρειάζεται να γίνει, είναι να αλλάξει ένας κανονισμός του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, που αναφέρει ότι εάν τα αυτοκίνητα πρέπει να κινηθούν, θα μετακινούνται τα ενεχόμενα οχήματα εκτός οδοστρώματος».
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, εκτιμά ότι δόθηκε ο απαραίτητος χρόνος στις ασφαλιστικές, για να εξεύρουν λύσεις και αναμένει στη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών να ακούσουν οι βουλευτές τις απόψεις τους, για να προχωρήσει η Βουλή εν τη σοφία της να ρυθμίσει το ζήτημα.
Πάντως, ιδιαίτερα σε δρόμους που δεν υπάρχει περιθώριο για διαφυγή των οχημάτων, όταν σημειώνονται τροχαία ατυχήματα, παραλύουν τα πάντα, ενώ δημιουργούνται αυξημένα προβλήματα και σε περιμετρικούς δρόμους, με συνεπακόλουθο να την πληρώνουν οι πολίτες.
Ξανά ενώπιον της Βουλής οι τροποποιήσεις για τη φωτοεπισήμανση
Στην ίδια Επιτροπή, θα τεθούν εκ νέου στο τραπέζι και οι προτάσεις Νόμου Βουλευτών, για τροποποιήσεις στη Νομοθεσία, σε σχέση με το σύστημα φωτοεπισήμανσης. Η μία πρόταση καταχωρήθηκε από τον βουλευτή του ΔΗΚΟ, Χρύσανθο Σαββίδη και σχετίζεται με την αύξηση των βαθμών ποινής.
Αυτή τη στιγμή, οι βαθμοί για να στερηθεί η άδεια σε κάποιον πολίτη είναι 12, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Μεταφορών, ο αριθμός θα αυξηθεί στους 16, παρότι αρχικά ο κ. Σαββίδης ζητούσε να ανέλθει στους 20.
Επιπρόσθετα, θα συζητηθεί και πρόταση νόμου των βουλευτών του ΔΗΣΥ, Φωτεινής Τσιρίδου και Ονούφριου Κουλλά, για αύξηση της προθεσμίας καταβολής και αποδοχής εξώδικου προστίμου, προκειμένου να μην ασκηθεί δίωξη εναντίον προσώπου.
Στη συζήτηση θα τεθεί εξάλλου και μια δεύτερη πρόταση των ίδιων βουλευτών. Πρόκειται για την «επέκταση της προθεσμίας πληρωμής εξώδικου προστίμου και των χρονικών διαστημάτων, τα οποία αφού εκπνεύσουν, δύναται να αυξηθεί εξώδικο πρόστιμο ή να ασκηθεί δίωξη εναντίον προσώπου, παραχώρηση έκπτωσης σε περίπτωση αποπληρωμής του προστίμου εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, καθώς και εισαγωγή ρυθμίσεων για τις περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης οχήματος αρνείται να παραλάβει ειδοποίηση, δεν είναι ο παραβάτης οδηγός ή είναι επιχείρηση».
Γι' αυτή την πρόταση, αναμένεται επίσης να προκύψει συμφωνία μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών, ώστε να δίδεται περιθώριο 90 ημερών, από τις 30 που ισχύουν μέχρι σήμερα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: