Καθυστερήσεις επί καθυστερήσεων για τον δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς και τα χρονοδιαγράμματα λήγουν

Σκάλωσε για τα καλά ο δρόμος της Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, εντείνοντας την ταλαιπωρία που είθισται καθημερινά οι πολίτες, οι οποίοι περιμένουν με ανυπομονησία να ολοκληρωθεί, χωρίς ωστόσο να υπάρχει φως στο τούνελ, αφού ενώ το έργο θα έπρεπε, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, να παραδοθεί τον επόμενο μήνα, αυτό φαίνεται να αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός.

Εδώ και περίπου έξι μήνες το έργο έχει σταματήσει, παρόλο που η κατασκευάστρια εταιρεία θα έπρεπε να παραδώσει μέχρι το τέλος του χρόνου, κάτι που σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δεν είναι εφικτό να συμβεί, καθώς η κατασκευή του δρόμου βρίσκεται ακόμα στο 30%.

Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα δρόμο τετραπλής κατεύθυνσης, ο οποίος θα πρέπει παραδοθεί σε δύο φάσεις. Κατά την α’ φάση αναμένεται να παραδοθούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας, αρχικά από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, με μήκος 15,5 χιλιομέτρων και κόστος €86.845,010.

Παράλληλα περιλαμβάνει την κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου για σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου, ενός κυκλικού κόμβου στην Τσάδα και ενός στο σημείο τερματισμού μετά το Στρουμπί.

Επιπρόσθετα, προνοείται η κατασκευή δύο διατρητικών σηράγγων μήκους 720 και 290 μέτρων η κάθε μία, πέντε κοιλαδογεφύρων συνολικού μήκους 1.500μ., δύο υπέργειων διαβάσεων και εννέα υπόγειων διαβάσεων. Λόγω της ανωφέρειας του δρόμου, θα κατασκευαστούν πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ), ενώ σημειώνεται πως ο δρόμος θα είναι μήκους 31 χιλιομέτρων.

Ωστόσο το έργο κόλλησε λόγω τριών σοβαρών προβλημάτων που προέκυψαν το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το πρώτο αφορά διαφωνία ανάμεσα στην κατασκευάστρια εταιρεία και το Υπουργείο Μεταφορών, λόγω ερμηνείας των ακατάλληλων υλικών που περισσεύουν από τις επιχωματώσεις. Η δεύτερη έχει να κάνει με τον αποθηκευτικό χώρο για τα υλικά του έργου, καθώς η σύμβαση προέβλεπε αποθηκευτικούς χώρους για 8 εκατ. κυβικά μέτρα υλικών, ενώ το κράτος εξασφάλισε χώρο μόλις για 2 εκατ. οδηγώντας έτσι την εταιρεία να στραφεί σε ιδιώτες, κάτι το οποίο είναι εκτός της σύμβασης.

Το τελευταίο πρόβλημα που προέκυψε αφορά τα αδρανή υλικά (σε αυτή την περίπτωση άμμος/χαλίκι), τα οποία σύμφωνα με την σύμβαση του έργου, η εταιρεία έχει το δικαίωμα να λαμβάνει μόνο από τρία λατομία της Πάφου, εκ των οποίων τα δύο έχουν κλείσει εδώ και καιρό, με αποτέλεσμα το ένα και μοναδικό λατομείο που μπορεί να παρέχει τα υλικά αυτά, να αυξήσει κατά πολύ τις τιμές του.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες μέρες αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και της εταιρείας, ώστε να συζητηθεί το θέμα ενώπιον τους, όπως επίσης και να βρεθεί μέση λύση για όλα τα προβλήματα που προέκυψαν με στόχο την επανέναρξη κατασκευής του δρόμου.

ΔΙΑΒΑΣΤ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν πάνω από 1 εκατ. ευρώ στο Τζόκερ
Η Μαριλένα Αθηνή στην προεδρία του κοινοτικού συμβουλίου Μαλλιάς
Με είκοσι οκτώ γυάλινα ποτήρια έσπασε τα ρεκόρ Γκίνες ο χορευτής Αριστοτέλης Βαλαωρίτης
Ευθύνες στον Συντονιστή αποδίδει ο ανάδοχος Μηχανικός του έργου για αλιευτικό καταφύγιο και ποταμό Λιοπετρίου
Σε κλοιό κακοκαιρίας η Κύπρος-Καταιγίδες και χαλάζι στο καιρικό μενού
Σε διαβούλευση η αναθεωρημένη Εθνική Στρατηγική για την κλιματική αλλαγή-Στο Υπουργικό τον Μάρτιο του 2025
Σε ντόμινο εξελίσσονται οι ακυρώσεις συμβάσεων σε μεγάλα έργα-Πληρώνει τα σπασμένα της πρώην η νυν Κυβέρνηση
Η ακρίβεια φέρνει αύξηση στα ασφάλιστρα για εργατικά ατυχήματα-Οι αλλαγές που προωθούνται
Ξύρισαν τα μουστάκια τους για το Μovember Cyprus στη Λεμεσό
Οι συστάσεις της Πολιτικής Άμυνας για την άφιξη του «Alexandrou»-Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες