Επί τάπητος τα θανατηφόρα στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας-Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα αίτια
Γιώργος Χατζηπαναγή 06:00 - 11 Σεπτεμβρίου 2024
Ενώπιον του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας τίθεται το τεράστιο ζήτημα των θανατηφόρων δυστυχημάτων, το οποίο συγκλείεται μετά τα διαδοχικά θανατηφόρα που σημειώθηκαν από την αρχή του έτους μέχρι τα μέσα Αυγούστου, τα οποία ήταν κατά 33% αυξημένα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους, θα παρακαθίσουν σε διευρυμένη σύσκεψη το μεσημέρι, με την ατζέντα να είναι αρκετά μεγάλη και να καλύπτει όλα τα θέματα που αφορούν το οδικό δίκτυο, όπως για παράδειγμα οι κάμερες φωτοεπισήμανσης, τα θέματα διαφώτισης του κοινού, τα Νομοσχέδια που εκκρεμούν στη Βουλή, οι ελέγχοι βαρέων οχήματων και πολλά άλλα ανοιχτά μέτωπα που υπάρχουν γύρω από το θέμα.
Στόχος της σύσκεψης, είναι να καταλήξουν σε συμπεράσματα και εισηγήσεις, ώστε να βρεθούν τρόποι για να μειωθεί το πρόβλημα. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός, ότι ήδη έχουν ληφθεί πολλά μέτρα, μεταξύ των οποίων η εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης σε σταθερά σημεία και κινητές κάμερες, ως επίσης και η διαφώτιση του κοινού μέσω δράσεων ή εκστρατειών της Αστυνομίας, οι οποίες, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα, δεν βοήθησαν καθόλου στη μείωση των θανατηφόρων.
Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται πλέον και είναι άγνωστο αν μπορεί κάποιος αρμόδιος να δώσει σωστή απάντηση επ' αυτού, είναι ποια άλλα μέτρα μπορούν να ληφθούν, ώστε να ανατραπούν τα δεδομένα, πέραν της καλλιέργειας οδικής συνείδησης και εκπαίδευσης των παιδιών από μικρή ηλικία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αξιολογούν δεδομένα και συγκαλούν Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας για τα θανατηφόρα-Αυξήθηκαν κατά 33%
Η σύσκεψη, ορίστηκε δύο εβδομάδες μετά την λήψη της απόφασης για διεξαγωγή της, ώστε να δοθεί χρόνος στην Αστυνομία να παρουσιάσει στοιχεία για τα θανατηφόρα δυστυχήματα που σημειώθηκαν φέτος και τους λόγους που έχασαν τη ζωή τους 29 άνθρωποι, σε 26 θανατηφόρες συγκρούσεις.
Σύμφωνα με πηγές του REPORTER, στη σύσκεψη αναμένεται να παρατεθούν πέραν των λόγων που οδήγησαν στα θανατηφόρα, οι ώρες και οι μέρες που σημειώνονται τα περισσότερα θανατηφόρα, αλλά και τι ισχύει με τις ζώνες ασφαλείας, καθώς επίσης και τα προστατευτικά κράνη.
Τα στοιχεία που κατέχει η Αστυνομία, από την ανάλυση στην οποία προχώρησε επί των δεδομένων που αφορούν τα θανατηφόρα δυστυχήματα, διαπιστώθηκε ότι από τα 29 θύματα, τα εννέα έχασαν τη ζωή τους από απρόσεχτη οδήγηση (π.χ. χρήση κινητών τηλεφώνων, με μη ελεύθερα χέρια κλπ). Επίσης, άλλα τέσσερα πρόσωπα (τετραπλό θανατηφόρο Ιανουαρίου), σκοτώθηκαν λόγω παραβίασης φώτων τροχαίας.
Επιπρόσθετα, άλλα δύο πρόσωπα έχασαν τη ζωή τους λόγω μέθης, δύο από ταχύτητα και δύο από μη τήρηση αριστερής πλευράς. Σκοτώθηκε ακόμα πεζός από απρόσεκτη διασταύρωση, ενώ οι υπόλοιποι θάνατοι αφορούν διάφορους άλλους λόγους.
Από το σύνολο των προσώπων που έχασαν τη ζωή τους, οι δέκα ήταν οδηγοί οχημάτων, επτά ήταν πεζοί και ισάριθμοι μοτοσικλετιστές. Επιπλέον, τέσσερις ήταν επιβάτες οχημάτων και ένας ποδηλάτης. Εξάλλου, από τους 29 νεκρούς, οι 21 ήταν Ελληνοκύπριοι, τέσσερις Ευρωπαίοι και τέσσερις από τρίτες χώρες.
Σημειώνεται ότι από τους 14 νεκρούς σε οχήματα, οι επτά δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας, άλλοι τέσσερις είναι άγνωστο εάν έφεραν, ενώ τρεις την φορούσαν κανονικά. Από τους επτά νεκρούς μοτοσικλετιστές, οι τρεις έφεραν προστατευτικό κράνος, ισάριθμοι δεν έφεραν και ένας είναι άγνωστο εάν το φορούσε.
Στη σύσκεψη θα τεθούν επίσης και οι μέρες και ώρες υψηλού κινδύνου, αφού σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τα περισσότερα θανατηφόρα έγιναν ημέρα Δευτέρα, με εννέα νεκρούς και ακολουθεί η Κυριακή και η Τρίτη με έξι.
Σε σχέση με τις ώρες των περισσότερων θανατηφόρων, την μαύρη πρωτιά κατέχει το τετράωρο από τις 00:00 μέχρι τις 03:59 με επτά νεκρούς, και ακολουθούν τα τετράωρα 04:00-07:59 και 20:00-23:59 με πέντε νεκρούς σε κάθε περίπτωση.
Τα συγκεκριμένα δεδομένα, αναμένεται να μελετηθούν επαρκώς από το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα πάρει τις αποφάσεις του, που στη συνέχεια θα ανακοινωθούν, για ενημέρωση του κοινού.
Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να γίνει επίσης επαναξιολόγηση της χρήσης του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής, αλλά και της δημιουργίας δεύτερου πάρκου στην Πάφο.